Panowie co zrobić jak ten właśnie kąt wtrysku się waha?? Wcześniej mi biegał między 28-34 teraz po przestawieniu utrafiłem na 46-52? Czym to może być spowodowane?
Ostatnio trochę bawię się vagiem i dzisiaj przyszło mi do głowy sprawdzić kąt wtrysku i wyszło mi coś takiego i wydaje mi się że raczej nie są to poprawne wartości...
Poniżej zdjęcia... czy mógłby to ktoś sprawdzić...?
hant2, jeżeli temp. silnika wg. vaga była 90st. i log 000 zrobiony był w "Basic Settings" to kąt 72st. jest za wczesny, powinien wynosić ok. 51-60st. i/lub zawierać się między liniami na wykresie - pomijam fakt, że timming jest dla innego (1Z) silnika, Ty masz pewnie ASV - tutaj sprawdzaj i wrzucaj logi: http://vaglog.rtnet.pl/index.php?o=tdi_timing
Do rednight20. Gdy masz takie wartości 255 czy 4 i nie da się ustawić pompą czy kołem pompy/zależy od typu jaki masz silnik - to znak że masz przestawiony pasek rozrządu na pompie i masz regulację poza zakresem, czyli ktoś spier... Czasem jest tak że uda się ustawić w miarę prawidłowe wartości kąta wtrysku przekręcając pompę/ jej koło w maksymalne jedno lub drugie położenie żeby nie rozmontowywać rozrządu, miałem tydzień temu taki przypadek w Pastuchu z silnikiem AFN po maksymalnym przestawieniu pompy do silnika pokazywało 60-64 wiec w miarę prawidłowo i żeby nie demontować paska to tak zostało, jeśli braknie regulacji niestety niema innej możliwości trzeba rozmontować rozrząd i ustawić prawidłowo.
Rozumiem, że przy ustawianiu kąta wtrysku 3 śruby się tylko luzuje(nie wyciąga się ich?), żeby można było ręką nimi kręcić, a tą czwartą dużą lekko się rusza, aby ustawić wartości.
Można to zrobić na zimnym silniku, a później rozgrzać do 90 i sprawdzić w bs czy jest dobrze ?
Jeżeli u mnie wartość kąta wynosi 75 to powinienem kręcić w stronę szyby ?
Panowie niemiła niespodzianka mnie spotkała przekręciłem śrubę w lewo, w vagu wskoczyło wartość na 255 i błąd tcs się od razu zapalił, chciałem skorygować w prawo i ta śruba ani drgnie.