Witam,
Jako iż średnio podobały mi się płaskie wycieraczki założone na standardowe ramiona (sterczące ramiona, nieprzylegająca prawa wycieraczka) postanowiłem założyć ramiona typowe do płaskich wycieraczek.
Tutaj zdjęcie tego, jak to wygląda na standardowych ramionach z tolka:
Dawcą jest ostatnia wersja Golfa IV (od 2002 roku). Udało mi się kupić używki, nówki są raczej dośc drogie.
Ramiona:
1J1955409D - Lewe
1J1955410D - Prawe
Pióra:
1J0998002A - Komplet
Czytałem o tym modzie na stronie LC i tam goście zakładają prawe ramię takie jak jest w golfie, bez żadnych przeróbek. Niestety jest ono nieco dłuższe niż w tolku i wycieraczka musi być dość wysoko ostawiona (mniej więcej na naklejce z numerami rejestracyjnymi). Mnie się to średnio podobało i przerobiłem to ramię. Generalnie źródłem różnicy długości jest ten element:
O góry golf, na dole toledo.
Cała reszta ramienia jest identyczna (ta sama długość, pochylenie, itp). Wystarczy więc przełożyć ten element z toledo. By to zrobić trzeba zwiercić/zeszlifować nit, wybić go i poźniej z powrotem zanitować. W ramieniu z golfa miałem jeszcze takie starczące ograniczniki, które zeszlifowałem, bo przy wsporniku z tolka są niepotrzebne.
Po operacji i założeniu na tolka wygląda to tak:
Wycieraczka pasażera z golfa, kierowcy z toledo.
A tak przylega do szyby:
Najbardziej zauważalna jest różnica z wnętrza auta, gdy nie mamy sterczących ramion przed oczami.
Tak wygląda już komplet, prawa + lewa, po testach w deszczu
Z tego co czytałem to takie właśnie płaskie wycieraczki (z ASO) wytrzymują znacznie dłużej, niż płaskie wycieraczki montowane na standardowe ramiona. Będę mial porównanie to napiszę, jak to u mnie wyglądało. Póki co testowałem płaskie Valeo i Champion (na standardowych ramionach) i nie byłem zadowolony z trwałości.