Dużo dostałem pw więc postanowiłem opisać prace na razie bez zdjęć .
Czas pracy 1.5h + cierpliwość
Wymagany klucze:
Trzpieniowy SPLIN M10 oraz M8
Grzechotki mała , duża
Torx t15
nasad 10, 13
przeguby do grzechotek
Mi wystarczył taki zastaw
I PS Sprawdź drzwi we wszystkich pozycjach otwarcia czy nie masz luzu na zawiasach jeśli tak trzeba będzie wymienić zawias (ja miałem luz na 1 pozycji zaraz po otwarciu musiałem wymienić)
II PS. Górnej wewnętrznej śruby zawiasa nie udało mi się odkręcić chyba zapieczona więc jak chcesz zrobić jak ja pomiń punkt 4,7 i zobacz punkt 9 nie omijając reszty
1.Odłączamy akumulator (pamiętaj że radio będzie chciało kod)
2. Zdejmujemy maskownicę skrzynki bezpieczników odkręcamy wszystkie śruby torx wyjmujemy maskownice bezpieczników. Bezpieczniki są na 2 zatrzaski by uwolnić ją z ramki.
3.Odkręcamy 3 wkręty torx pod kierownicą by zdjąć maskownice wokół kierownicy (najpierw zrób punkt 2 bo tam też trzyma się osłona), wyciągamy ją ciągnąć w stronę bagażnika czyli siedząc na siedzeniu kierowcy do siebie .
4.Odkręcamy 2 śruby na klucz 10 które trzymają przekaźniki znajdują się one nad pedałem sprzęgła. wyciągamy je z gwintów i delikatnie opuszczamy na dół .
5. Odkręcamy podstopnice torx (wychodzi do góry) wyciągamy boczną osłonę progu tą co jest koło dźwigni otwarcia maski jest ona na wciski 2 klipsy trochę siły trzeba użyć. Wychodzi kierując ją ku dołowi.
6. Wyciągamy wygłuszenie jest w otworze (boczna osłona progu na dole ) i za tym mamy pierwszą śrubę do zawiasu poluźniamy
7. Koło bezpieczników (zaraz na widoku) mamy 2 śruby klucz 13 które trzymają cały kokpit odkręcamy je, następnie odkręcamy 3 śruby klucz 13 które są nad przekaźnikami które odkręciliśmy w punkcie 3 musimy się położyć pod kierownice by je dostrzec. Następnie trójkąt (wspornik kokpitu) który odkręciliśmy wyciągamy trochę ciasno ale się da go wyciągnąć.
6. Po wyjęciu wspornika mamy dostęp do śruby górnej zawiasu. Mi się nie udało jej poluźnić więc poszedłem sposobem
7. Skręcamy kierownicą max w lewo odkręcamy nadkole torx tylko od strony drzwi później naginamy nadkole luzujemy górną i dolną śrubę mamy już wszystko luźnie ustawiam i skręcamy do kupy.
8. Ustawiamy zaczep na słupku środkowym by nie tarł o zamek.
9. Poluźniłem wszystkie 3 śruby zawiasów czyli wewnętrzną na dole i dwie na zewnątrz . Górny zawias przez drewienko pukamy młotkiem tak by się przesunął do przód co jakiś czas ustawiamy drzwi czy starczy takie przesunięcie górnego zawiasu.