zmiana audi na seata, doradźcie

Toledo II generacji
Awatar użytkownika
pawelek
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2012, 09:51

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: pawelek »

Witam, chce przesiąść się z samochodu audi a4 1,6 16V 101km ADP 95r na seata toledo i chciałbym o pomoc przy wyborze silnika.
Poprzednim autem jeździłem 5 lat i byłem zadowolony z tego silnika, jego zalety to
-niskie spalanie 7- 9l
-niskie koszty eksploatacji tj rozrząd części 150 zł a z pompą wody razem 250zł
-nic praktycznie z silnikiem się nie działo, bierząca eksploatacja
-brak dwumasowego koła i nieprzewidzianych dużych wydatków.

tego samego szukałbym w seacie, tych pozytywnych cech

i moje pytanie czy w kosztach eksploatacji i usterkowości różnią się silniki 8v i 16v w toledo?
które silniki diesla są na pompie a które na pompowtryskach?

ewentualnie jakie są najczęstsze awarie silników benzynowych i diesli na pompie i na wtryskach i orientacyjne koszty napraw.
nie zależy mi na osiągach, więc nie biorę pod uwagę całkowicie 1,8T nawet 1,8 chyba że LPG.

Cena jaką chcę przeznaczyć to max 12 tysięcy ze wszystkim (rejestracja opłaty)
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: Kitaj »

a jaki jest powód zmiany auta? zajechane A4 z 1.6 można kupić i za 3tyś więc seat wyjdzie trochę drożej, tylko ciekawi mnie dlaczego chcesz zmieniac akurat na toledo które ma mniej komfortowe zawieszenie (za to bardziej trwale) ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
pawelek
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2012, 09:51

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: pawelek »

nie rozumiem co chcesz powiedzieć pisząć że można kupić a4 za 3000zł, co to ma do rzeczy? to nie ma nic wspólnego z tematem bo nie szukam zajechanego audi za 3tyś, tym bardziej zajechanego toledo troche drożej. Jeżeli to jest istotne to zmieniam bo chce żeby był młodszy chociaż 4-5 lat, nie miałem klimy a przydałaby się a a4 99-00. ciężko jest znaleźć w 1.6 z 4el szybami, klimą w cenie jaką podałem na początku. jeżeli ty znalazłeś za 3 tyś to weź daj tu link
Ostatnio zmieniony 02 lis 2012, 19:02 przez pawelek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: remiq »

Proponuję Toledo 1M 1,6 100KM AKL. 8 zaworów, prosta konstrukcja i raczej bezawaryjny, a przy tym spalanie niewielkie. A Audi pewnie odsłoniło "operację plastyczną" po dzwonie i przy skręcie się drzwi otwierają :D
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
pawelek
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2012, 09:51

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: pawelek »

pare lat nim jeździłem i poprostu znudził mi się, przebieg 311500, rocznik też już nie młody, całkowity brak klimy. Fundusze jakie chce przeznaczyć są takie jakie są więc jestem na forum toledo a nie Porsche. Zdecydowałem się na Toledo, chyba skłaniałbym się na 1.6, ale jak trafi mi się w dobrym stanie 1.9tdi to poprostu chciałbym wiedzieć czego się spodziewać.

[ Dodano: 2012-11-02, 19:30 ]
a te wersje 1.6 8v i 16v która jest bardziej godna polecenia? coś słyszałem że różnią się też skrzynią biegów że w którymś są awaryjne, to prawda? co się dzieje ze skrzyniami?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: remiq »

pawelek pisze:więc jestem na forum toledo a nie Porsche

Z tego się cieszę i mam nadzieję, że wybrane autko Ci długo posłuży.

Skrzynie raczej nie są problematyczne. Musiałbyś się przejechać jednym i drugim i porównać, który Ci bardziej pasuje. One mają inną charakterystykę. 16V trzeba kręcić wyżej, żeby jechał, ale tutaj różnica chyba jest niewielka. 8v zawsze prostsze w budowie i części tańsze.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: Kitaj »

pawelek pisze:nie rozumiem co chcesz powiedzieć pisząć że można kupić a4 za 3000zł, co to ma do rzeczy? to nie ma nic wspólnego z tematem bo nie szukam zajechanego audi za 3tyś, tym bardziej zajechanego toledo troche drożej.


Nie chciałem cię urazić chodziło mi bardziej o to że A4 (przynajmniej te stare) są bardzo tanie a jednocześnie dobre, jak sam zresztą napisałeś wyżej więc nie rozumiem czemu chcesz zmieniać auto bo jest stare :-P
Tym bardziej że zmieniasz na toledo z identycznym silnikiem. Wszystko to samo tylko ciut inne opakowanie ;-)

Ale nię będę sie tu już więcej mądrzył bo nie na tym to polega tylko że tak jak mówilem zmieniając na tolka z tym silnikiem praktycznie nie zauważysz różnicy :-)

PS: ja mam 340 tyś i zamierzam jeździć dalej :mrgreen:

[ Dodano: 2012-11-02, 21:06 ]
remiq pisze:8v zawsze prostsze w budowie i części tańsze.


No i bardzo dobrze tolerują LPG ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
pawelek
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2012, 09:51

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: pawelek »

dzięki Remiq, mysle że w tej cenie to chyba prędzej znajde benzynke w lepszym stanie, bo diesla po taniości to chyba nie ma co szukać bo to może się zemscić w dalszej eksploatacji. a o co chodzi z oznaczeniem 1.6 SR FR? czy sr to 101km a fr 105?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: Kitaj »

za 12 kupisz też 1.9 TDI 90 kucy tam masz zwykłe koło zamachowe i turbina która jest bardzo wytrzymała ale przebieg pewnie bedzie podobny do mojego ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

zmiana audi na seata, doradźcie

Post autor: vwir »

Jaki TDI w Tolku 1M ma jednomas? Przecież AGR ma dwumasę (nie wiem, czy wszystkie). Tyle tylko, że w przeciwieństwie do ALH nie ma zmiennej geometrii łopatek turbiny.
Dwumasę spokojnie wymieniasz na jednomasę i masz po kłopocie. Jeśli jakieś AGR nie miały dwumasy to pewnie po wlepce w bagażniku możnaby do tego dojść.
90 i 110km są na pompie, 130 i 150km na pompowtryskach.
Najbardziej bezproblemowy i bezobsługowy (i nadający się na krótkie dojazdy) ale niestety z najgorszą kulturą pracy (turbodziura) jest AGR (90km).
ALH/AHF/ASV to w zasadzie bliźniacze konstrukcje, mają odpowienio 90/110/110km. Wszystkie trzy mają zmienną geometrię i dwumasę.
ASZ/ARL są na pompowtryskach, też mają dwumasę i zmienną geometrię łopatek. W nich też się da założyć koło jednomasowe, ale jest droższe niż do słabszych TDI.

A odnośnie zamiany A4 na Tolka - musisz się liczyć z jednym - w tolku jest mniej miejsca na tylnej kanapie niż w A4. Więc jeśli jesteś słusznego wzrostu i masz zamiar wozić na tylnej kanapie kogoś dorosłego to może mu być ciasno. Poza tym nie ma problemów z rdzą (co zdarza się w A4) i zawieszenie jest znacznie bardziej trwałe i tańsze w naprawie niż w A4. Ja akurat mam diesla i jeśli sporo jeździsz to polecam Ci też takiego kupić, ale to raczej musiałbyś trochę dołożyć kasy, żeby to miało sens. W podanej cenie to szybciej znajdziesz benzyniaka (łatwiej trafić zadbany egzemplarz). Są nawet 1.4, ale to już w ogóle nie jedzie i często są bez klimy.

Odnośnie cen - gdy szukałem tolka to spokojnie w cenie tolka kupiłbym A4. Chyba ze względu na to poronione i sypiące się zawieszenie A4 nie jest zbyt lubiane. Mocno mnie to zaskoczyło, ale na przykład A3 były droższe niż A4...
ODPOWIEDZ