Witam wszystkich!
Mam problem ze skrzynia biegow w moim Toledo, a dokladniej:
Pare dni temu przy predkosci 60km/h na 3 biegu bylo slychac taki dziwny szum. Zauwazylem ze dzieje sie to przy 2,2 tys. obrotow. Dodatkowo czulem ze bardzo lekko zmienia mi sie biegi. Zaparkowalem auto przed domem. Na drugi zobaczylem pod spodem dosc spora plame. Stwierdzilem ze trzeba jechac na kanal i zbadac sytuacje. Co sie okazalo? Wywalilo mi dziure w skrzyni biegow i caly olej wylecial. Rozmawialem z mechanikami i kazdy mowi ze nalezy wymienic skrzynie bo od srodka bo cos ja tam rozerwalo.
I teraz moje pytanie brzmi, jak znalezc oznaczenie skrzyni biegow? Mowiono mi ze od gory powinno byc "wyklepane" jakies oznaczenie, ale niestety ani ja, ani nawet mechanik nie bylismy w stanie go znalezc. Nie chce wymienic skrzyni, ktora bedzie miala inne przelozenia, bo to nie bedzie to samo. I czym sie w ogole te skrzynie roznia?
Seat Toledo 1L
1.9 TDI, 110 koni, 1997r., wersja Sport Executive.
Uwazasz ze tak sama skrzynia biegow jest do silnika 90 konnego i 110 konnego? Jest to dosc spora roznica mocy, tak mi sie wydaje, wiec nie wiem czy aby na pewno dawali ta sama skrzynie
W 1M są te same do 90 i 110. Dopiero 130 i 150 konne wersje maja 6 biegów
A co do 1L to podejrzewam że inną skrzynie będzie miał 1.9D 65 kucy a reszta będzie wsio to samo (oczywiscie pomijając silniki benzynowe)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
No niestety, zaglebiajac sie coraz bardziej w temat doszedlem do informacji, ze:
skrzynia z oznaczeniem ASD byla montowana do silnikow 90 konnych,
skrzynia z oznaczeniem CTN byla montowana do silnikow 110 konnych.
Witam. Zauważyłem, że w moim Toledo 1L 94r. 1.9D czasami nie chcą zaskoczyć biegi. Spojrzałem na połączenie drążka zmiany biegów ze skrzynią. Tam gdzie jest taka "duża gumowa poduszka" (widać po otwarciu maski) z jednej strony mam metalową tulejkę, lecz z drugiej jej brak i ktoś powiązał na drut i jest tam luz. Jak się ta tulejka nazywa? Tam niżej jak się spojrzy jest jeszcze jedna gumowa, ma też trochę luzu, więc chyba należało by wymienić. Powiedzcie jeszcze czy łatwo takie coś wymienić? Bo z tą mała metalową sobie poradze, bo wszystko na wierzchu jest. Przy okazji chciałem zapytać, czy coś można tam posmarować, żeby dźwignia lepiej chodziła? Niedawno zdałem na prawko, jeździłem nowymi punciakami i tam wszystko leciutko wiadomo, ale pewnie można jakoś to nasmarować, albo się po prostu przyzwyczaić, chociaż ten luz mam zamiar zlikwidować.