[1L] Przeróbka LPG z I generacji na IV gen.

Wszystko o silnikach zasilanych gazem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Przeróbka LPG z I generacji na IV gen.

Post autor: Centek15 »

Witam. Tolek 1L 2.0 8v 2E.
Mam w nim instalację Igen i chciałbym zainstalować IV gen. Sam się za to nie zabiorę, zamierzam zlecić to gaziarzowi. Moje pytanie brzmi, czy trzeba wywalić wszystko i włożyć nową instalację, czy wystarczy kupić resztę części i zainstalować odpowiednio w aucie? Ile może kosztować taka operacja skoro butla i rurki doprowadzające już są, parownik itp też? Nadadzą się te części? (parownik nowy, filtr gazu też).
Proszę o konkretną odp.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
e
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

[1L] Przeróbka LPG z I generacji na IV gen.

Post autor: eko_zgonuś »

tylko butla zostaje. Wątpię żeby gaziarz założył Ci używając starych rurek, które np mogą mieć starą homologację, zapewne będzie chciał zainstalować cały komplet swój. Parownik się nie nada. Filtr to znikomy koszt aby rozważać, zresztą też się nie nada. Potrzebujesz jeszcze sterownik gazu i listwę wtryskową. Dobre rozwiązanie to znajomy gaziarz, bo LPG w dowodzie już masz i mógłby Ci na używanych gratach zrobić za śmieszne pieniądze.
K
K@mil
Forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 29 lip 2011, 19:11
Auto: Toledo
Model: 1M
Lokalizacja: Toruń

[1L] Przeróbka LPG z I generacji na IV gen.

Post autor: K@mil »

Mozna powiedziec ze wymienia sie prawie cala instalacje :) jak butlk niedlugo sie konczy to ją tez warto wymienic :)
Moim zdaniem nie oplacalne
e
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

[1L] Przeróbka LPG z I generacji na IV gen.

Post autor: eko_zgonuś »

to prawda mało opłacalne. Plusów można szukać tutaj, że można kupić używaną instalację za grosze i LPG jest w dowodzie więc można kombinować na używkach. Wtedy nawet rurka dopływu gazu ze zbiornika i zbiornik zostaną, warunek znajomy gaziarz lub taki co zechce coś takiego zrobić albo zabawa samemu. Jak zechcesz nowe komponenty to koszt jak normalnie założenia od początku odejmując badanie techniczne p założeniu.
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Przeróbka LPG z I generacji na IV gen.

Post autor: Centek15 »

To powiedzmy, że znajdę gdzieś tanią kompletną instalację IV gen nadającą się do mojego silnika i ją kupię. LPG nie mam wbitego w dowód ale wszystkie papiery i przegląd na LPG jest, także przy przerejestrowywaniu auta poproszę o wbicie w dowód od razu. Ile weźmie gaziarz za założenie instalacji i czy wystawi mi odpowiednie papiery ażebym mógł wbić te LPG w dowód?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
e
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

[1L] Przeróbka LPG z I generacji na IV gen.

Post autor: eko_zgonuś »

jeżeli nie masz wbite to albo przerejestruj auto i żebyś już miał w dowodzie i wtedy zaczynaj zabawę z zamianą. Później jeżeli coś by było nie tak to używanej instalki Ci nikt w dowód nie wbije bo potrzebna jest homologacja, a takową wyda Ci gaziarz tylko do kompletnie nowej instalki...Nie ma możliwości stosowania używanych części jakichkolwiek nawet śrubki. Jeżeli masz gaz w dowodzie to możesz robić co chcesz nikt tego nie weryfikuje.
ODPOWIEDZ