Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DEKO
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:51

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: DEKO »

u mnie to szarpanie pojawia się raczej przy obrotach niż prędkości... w środę odwiedzę mechanika i będziemy szukać dalej :D ogólnie szarpie tak od kiedy go mam więc jakieś 70 tyś km
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: dominik »

DEKO, piszesz że czasem Ci mocy brakuje... a gdy to występuje to motor nie jest głośniejszy i większe spalanie jest? bo ja tak mam i ciężko jest dojść co i jak... i też niekiedy mam drgania przy przyśpieszaniu i na łuku drogi jak idzie w lewo droga... i też mam to od dłuższego czasu... 85 tyś :)
Awatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
Posty: 383
Rejestracja: 20 sie 2012, 21:28

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Dawid1992P »

Kurde mam nowe doznania :D Przestało głosniej chodzic i "bulgotać" na postoju i na 1 biegu;/
Za to jak dłużej jade na 2 z obrotami 1800 to zaczyna tak dziwnie bulgotać ale jak wcisne gaz to bulgotanie ustaje co to może być ?
Awatar użytkownika
DEKO
Forumowicz
Posty: 28
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:51

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: DEKO »

braki mocy u mnie to raczej kierownice na turbince :P motor chodzi raczej cały czas tak samo a u mnie nie zależnie od skrętu w prawo w lewo czy na prostej zawsze szarpie i to na 90% przeguby są narazie mam za dużo na głowie żeby auto jeszcze na kilka dni odstawiać ale jak znajdę chwilkę to od razu to zrobię :D
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: cash »

Witam, ja mam podobny problem. Po odpaleniu na zimny, ciepłym przez jakiś 1km-2km auto przerywa mniej więcej od 1,8k obr. Puszczę gaz i dalej gaz i jest ok, da się z tym normalnie jechać. Poza tym też przez ten czas przy naciskaniu sprzęgła słychać jakiś dźwięk na 1-2sek. Jak przerywa i dam mu bardziej gazu to słychać dźwięk tak jakby coś blokowało, ocierało, nie wiem jak to określić. W każdym razie po przejechaniu tego 1-2km wszystko ustaje i jest ok. Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale zaczęło mi się chyba tak dziać po dolaniu oleju do max, albo zatankowaniu ropy na innym orlenie niż zawsze. Nie pamiętam dokładnie czy to akurat było bezpośrednio po tym. Albo może zapieczone kierownice turbo?
p
psamolek
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 15 mar 2012, 21:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Kraśnik

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: psamolek »

kolego a filtr paliwa zmieniałeś? Może być tak ze masz zapchany zanieczyszczeniami i blokuje przepływ paliwa, przez co dostaje za mało paliwa gdy potrzebuje jego więcej na wyższych obrotach.

A jeszcze jedna możliwość że nie spuściłeś wody z dna filtra (odwodnienie filtra paliwa) i przy obecnych temperaturach powstają kryształki lodu blokujące przepływ.
Obrazek
Zadbane auto to kochane auto...
t
tomas26
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 12 mar 2012, 22:01
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Goczałkowice

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: tomas26 »

Tez miałem problem z szarpaniem i okazało się że zawór N75 był brudny regeneracja i pomogło ale też może być przepływomierz brudny .wymiana filtra oleju i powietrza nie zaszkodzi :lol:
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: cash »

psamolek pisze:kolego a filtr paliwa zmieniałeś?


Filtry wszystkie zmieniane 4 m-ce temu ;)

psamolek pisze:A jeszcze jedna możliwość że nie spuściłeś wody z dna filtra (odwodnienie filtra paliwa) i przy obecnych temperaturach powstają kryształki lodu blokujące przepływ.


Hmmm, przy wymianie nie przypominam sobie żeby jakaś woda tam była...

tomas26 pisze:Tez miałem problem z szarpaniem i okazało się że zawór N75 był brudny regeneracja i pomogło ale też może być przepływomierz brudny .wymiana filtra oleju i powietrza nie zaszkodzi :lol:


Przepływkę wymieniałem jakieś 3 miesiące temu, więc raczej odpada. Jak będę miał chwilę najwyżej N75 wyczyszczę ;)

[ Dodano: 2013-01-18, 13:55 ]
Niestety wyczyszczenie N75 nic nie dało, zresztą nie był bardzo brudny. Spróbuję jeszcze EGR zaślepić, ale dalej słychać jakiś dźwiek i szarpanie/przerywanie delikatne przy dodawania gazu w okolicach 2 tys obr., ale puszcze gaz/dodam gazu i "puszcza". Ogólnie na zimnym się jedzie jak na awaryjnym, dopiero jak złapie temperaturę to tak jakby dopiero turbo zaczęło pompować.
Zeskanowałem go Vagiem i miałem 2 błędy 17965 (standard, ponieważ łapie czasami notlaufy) i błąd G62. Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale skasowałem błędy. Później jak jechałem samochodem to przez jakiś czas nie słyszałem żadnych dźwięków a i turbo czuć, że pompowało, na zimnym silniku.
o
ozio21
Forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 26 gru 2011, 10:38
Auto: 1M
Model: 1.9 ASV
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: ozio21 »

Ja przy zapieczonych kierownicach w turbo miałem szarpnięcia z takim dziwnym dźwiękiem. PO czyszczeniu problem znikł.
Awatar użytkownika
Art
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 24 lis 2012, 09:12

Szarpanie przy przyspieszaniu i nie tylko

Post autor: Art »

U mnie turbo + dolot było czyszczone niecały rok temu. Wczoraj mi złapał notlaufa (3tys+ i nagle bach odcięcie) i auto już nie przyśpieszało do ponownego odpalenia. Odpaliłem ponownie, ganiałem z pedałem w podłodze w tę i we tą i było ok. Myślicie, że tak szybko się zasyfiło turbo? Dziś nie miałem kiedy podłączyć się kompem, jutro zobacze co za błędy się pokazały.
Nie pomoże koni kupa, gdy kierowca dupa.
ODPOWIEDZ