no właśnie dziwiło mnie to jak może uleć zniszczeniu powierzchnia filtracyjna.
Przecież jest to materiał papierowy jednolity. przez niego przepływa jedynie paliwo w jaki sposób może to uszkodzić ten wkład. ? a pośrodku znajduje się rdzeń z gęstą siatką więc kawałki papieru(bibuły) TEORETYCZNIE nie powinny przepłynąć dalej.
Jak sami zauważyliście w środku filtra jest papier, który raczej później jak wcześniej może ulec rozkładowi - szczególnie, gdy np. jakiś producent zrobi jakiś eksperyment i spróbuje zaoszczędzić parę groszy. Chyba jest jakiś powód dlaczego na forum VW nie polecają Filtrona. Gdy ostatnio sam wymieniałem filtry trochę czytałem na ich temat i pamiętam, że każdy raczej polecał filtry Mann lub Knecht. Niestety wtedy musiałem czekać na inne filtry niż Filtrona ( a w kilku sklepach mi je polecali), więc kupiłem Filtrona.
W sumie to narazie jestem naprawdę bardzo zadowolony z filtra paliwa Filtrona (dla przypomnienia jest to PP 960/1). Zeszłej zimy nie miałem żadnych problemów z parafiną w paliwie . Jak filtr jest "zaciasny" to w zimie wydziela się parafina z paliwa i filtr nie przepuszcza - objawa się to tym, że samochód odpala a po chwili gaśnie (nawet paliwo z najdroższych stacji nie pomaga) , lub samochód wogóle nie odpala, co oczywiśnie nie koniecznie oznacza, że to wina zbyt "ciasnego" filtra. Dodam, że pomimo tych siarczystych mrozów samochód palił mi, a miałem problemy z akumaltorem (musiałem go trzymać w cieple, bo inaczej nie miał siły przełamać rozrusznika). Jakie są Wasze odczucia dotyczące filtrów paliwa? Jakiej firmy montujecie?
Dobra szymekgd, Marios, dzięki za zobrazowanie i wyjaśnienie. Teraz już mogę sobie to wyobrazić.
szymekgd pisze:Astry tez robili w Polsce...
kiedyś badaliśmy geometrię płyty podłogowej w takiej właśnie FSO- skiej Astrze , muszę z przykrością stwierdzić , że pracownicy nie przyłożyli się do tego. Dopuszczalne odchyłki były sporo przekroczone. ( samochód miał przebieg ok 2 tyś km. auto testowe. nigdy nie bite)
Sorki za OT
Witam. Zbliża się termin wymiany oleju no i filtrów i stąd pytanko jaki ? Shell, Castrol magnatec czy coś innego ? Mój Steffcio to 1.6 16V / AUS niby już przebył 190 kkm
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v
Zastanawiam się tylko nad jednym - ile % tych mannów z allegro to tak naprawde podróby bardzo niskiej jakości (niższej niż filtron). Filtrona pewnie nikt nie podrabia...
mam pytanko odnosnie oleju do wspomagania bo mam na minimum i musze dolac a 1 litr kosztuje 40 zł czy jakis tanszy zamiennik jest moze potrzebuje dolac 100ml a nie chce kupowac calej butli.