Witam koledzy od kilu dni mam problem z nierówną pracą silnika w moim Tolku 1.9 TD ,jak odpalam na zimnym jest ok bo są podniesione obroty przez automat ale gdy się troszkę rozgrzeje to na jałowych obrotach chodzi nierówno coś w rodzaju ja k benzyniak co nie pali na wszystkie świece(obroty silnika są ok 950 do980),ale jak lekko dodam gazu silnik pracuje równo-co o tym myślicie?
_________________
Jeżeli tylko na zimnym tak się dzieje to sprawdź świece żarowe,bo może któraś nie grzeje,a jak na ciepłym nie ma poprawy to masz wtrysk do wymiany nic więcej nie powinno Ci zagrażać jeżeli masz silnik AAZ czyli taki jaki masz napisany w opisie.
Te objawy nie ustępują nawet gdy jest silnik rozgrzany ale ani nie zadymia więc nie brałem pod uwagę wtryski a więc muszę sprawdzić wtryski-dzięki za poradę i dam znać co było przyczyną usterki.
Sam jestem ciekaw, bo u mnie jak jest zimny (poniżej 5st.C), to przez kilka sekund pali, jakby na 3 cylindry, a potem się uspokaja i jest normalnie. Muszę powykręcać świece i wtryski i zobaczę co i jak.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
remiq zgadzam się z tym co napisał migacz1981 bo ja tak miałem kiedyś na zimnym silniku i okazało się że dwie świece padły oczywiście wymieniłem wszystkie cztery a teraz mam problem na ciepłym ale już kolega migacz coś mi podpowiedział i idę tym tropem. [/b]
Ja zgaśnie kontrolka i przekręcę kluczyk, to pali od strzału. Zobaczymy, jak będą mrozy. Najwyżej zagrzeję jeszcze raz A z kablami i tak będę biegał, bo mój akumulator chociaż nowy, to jednak mały, jak na diesla.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
remiq, co do baterii nie kupuj czasem 72 Ah bo Ci go nie doładuje na krótkich trasach,powinien być chyba 65 Ah a ile amper to nie wiem.Ja kupiłem do AAZ 72Ah i miałem w zime problemy bo alternator miał tylko 65A i nie dawał rady ale teraz do AHU pasuje jak znalazł a też mi chyba jedna świeca niedomaga.
remiq pisze:Ja zgaśnie kontrolka i przekręcę kluczyk, to pali od strzału.
czekaj na "tyknięcie" przekaźnika i dopiero odpalaj
migacz1981 pisze:czekaj na "tyknięcie" przekaźnika i dopiero odpalaj
Nie czekam, bo przy kręceniu jeszcze grzeje Dzisiaj zimny po całym dniu odpalił po 2 obrotach wału, więc nie jest jeszcze źle.
Akumulator mam 45Ah Po benzyniaku został, a że nowy (z lutego chyba), to szkoda było zmieniać. Myślałem nad alternatorem 90A, albo 120A z VR6, ale to jak mój padnie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
remiq, dalej Ci auto pracuje jakby na trzech cylindrach? Macie jakiś trop?
Ja mam tak, że też auto pracuje jakby na 3 cylindry, na wcisne lekko gazu i puszczę to się uspokaja. Jak wcisnę sprzęgło to też są mniejsze drgania, a tak to głośno chodzi i trzęsie się. Świece wymieniłem wszystkie, rozrząd też z pompą. HELP