Witam, jechałem dzisiaj autem, przy rozgrzanym silniku, jechałem na 3 biegu 3-3,5 tys obrotów i nagle w wydechu chmura czarnego dymu i zgasł przy prędkości 80km/h. Po zjeździe na pobobcze sprawdziłęm silnik. Cały zalany olejem, przy wymienniku ciepła( chłodniczce oleju) i z tyłu przy ścianie grodziowej. Próbowałem odpalić ale nic z tego. Musiałem go scholować. Próbowałem na podwórku odpalić go ściągająć gume przy egr i nic nie dało?
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2012, 19:12 przez kunik91, łącznie zmieniany 1 raz.
Już nie popadajmy w skrajność Co do kropelki oleju chyba w życiu nie wyrzuci, poza tym prędkość rozrusznika nie spowoduje zatarcia silnika no chyba ze z pół godz kręcił
Co do tego oleju wkoło chłodnicy oleju to słyszałem o przypadkach gdzie zatykał sie filtr oleju i poprostu go rozsadzało ale silnik pracował...
Objawy też troche pasują do zużycia turbo. No ale na odległość to nie wiem czy ci ktoś pomoże...
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*]
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*] ------------------------------ Jest:
BMW E46 XD M57D30 "Karwan"
BMW E39 M54B25 "Na Leniu" ------------------------------
około szlkanka oleju była wylana, w silniku olej jest, a co do turbo to myśle ze to nie jego wina, dym był czarny,( gdyby turbo sie popsuło to był by niebieski) Z popsuta turbina silnik i tak by odpaił. i na 100% nie zatarł sie. bezpieczniki pompy sa sprawne
Skoro powietrze silnik dostaje to bym sprawdzil czy paliwo dochodzi, poluzuj na wtryskiwaczu koncowke przewodu od tlokorozdzielacza, zakrec i zobacz czy paliwo leci.
Obilo mi sie kiedys o uszy, ze przy pompie oleju jest zaworek ktory potrafi sie zawiesic, nie pamietam czy ma to wplyw na odpalanie...
Kolega Szymekgd podesłał zdjęcie tej klapy gaszenia znajduje się ona obok zaworu egr przy ścianie godziwej. Przy zamkniętej nie odpali i będzie objaw jak by silnik nie miał kompresji.