[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
t
tomas1911
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: tomas1911 »

Witam czy ktorys z uzytkowników tego silnika próbował go w jakiś sposób "tuningować"? Chodzi mi o próbe zwiększenia mocy;)
Awatar użytkownika
fonfel
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 23 lip 2011, 22:32

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: fonfel »

tomas1911 pisze:Witam czy któryś z użytkowników tego silnika próbował go w jakiś sposób "tuningować"? Chodzi mi o próbę zwiększenia mocy;)

Jak chcesz zwiększać moc to się zastanów nad kompresorem i innymi rzeczami jak DzieX pisze.Życzę powodzenia :-)
"...Do przodu wciąż jedź,niech to będzie credo Twe...!"
t
tomas1911
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: tomas1911 »

Gdyby ktoś jeszcze szukał jakiś informacji na temat tuningu tegoż wspaniałego silnika :mrgreen: polecam tą stronke www.carlicious-parts.com. Co prawda jest po niemiecku ale przy uzyciu googli mozna ją łatwo przetłumaczyć.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: remiq »

Da się ten silnik uturbić na gratach dedykowanych VR6 24V, tylko trzeba pomodzić, bo jeden gar mniej (ale na Vorteksie piszą, że pasuje rozstaw otworów w głowicy). Każdy silnik da się "zrobić". Ja mam przepis na mojego 1,6 @ ~130KM w N/A (tylko mało zostanie z tego silnika seryjne).
W przypadku kompresora, to Vortech robi zestawy pod VR5 kompletne w cenie ok. 3500€.

Najlepiej zacząć od obróbki głowicy, zaworów, zmiany wkładki filtra (ew. stożek, ale dobrany, a nie "jakiś fajny z Allegro"), wydech przelot 2,5" i program. Powinno się coś poprawić, ale nie spodziewałbym się cudów przy wolnossącym. To nie Honda :) A i przy tym koszty dość duże i nie wiadomo jak długo to motor zniesie, bo mało kto go dłubie.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
t
tomas1911
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 02 sie 2011, 20:28

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: tomas1911 »

Witam po dłuższej przerwie. Czy probowal ktos podmienic jednostke AGZ na AQN? Wiem ze to tylko 20km wiecej ale w sumie dobrze sprzedac obecny silnik kupic nowy nie ma duzych roznic cenowych do tego dorzucic nawet sam chip i z tych 170 nawet pod 190 mozna by zrobic. Tylko pytanie czy ciezko bedzie zaadaptowac ta jednostke?
r
rafal.1911
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2012, 04:47

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: rafal.1911 »

Mi się wydaje że niema co się bawić w wymianę silnika tylko tego zakuć a potem to co kto lubi kompresor, turbo lub NOS (Najtańsze rozwiązanie jeśli chodzi o cenę montażu ale potem dochodzą koszta związane z eksploatacją )
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: silentboy2324 »

Chyba bez sensu tuningować ten silnik. Sprzedać auto i kupić 1.8t jak już, bo tak to się robią naprawde abstrakcyjne projekty.
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: remiq »

silentboy2324 pisze:Chyba bez sensu tuningować ten silnik

sens jest wtedy, kiedy chcesz:
- zrobić coś, czego nie zrobili inni
- poprawić silnik, który już masz
- nie chcesz kupować innego samochodu, bo ten jest doinwestowany, znasz jego historię, stan techniczny i jest np. świeżo ubezpieczony.
- robisz to bo chcesz/z ciekawości/na przekór niedowiarkom/na złość innym

tomas1911 pisze:Witam po dłuższej przerwie. Czy probowal ktos podmienic jednostke AGZ na AQN? Wiem ze to tylko 20km wiecej ale w sumie dobrze sprzedac obecny silnik kupic nowy nie ma duzych roznic cenowych do tego dorzucic nawet sam chip i z tych 170 nawet pod 190 mozna by zrobic. Tylko pytanie czy ciezko bedzie zaadaptowac ta jednostke?

Włożyć można bez problemu. Nie ma żadnej rzeźby. Ale wyczytałem, że wystarczy zmienić głowicę, dolot i komputer i powinno śmigać, ale to info nie potwierdzone.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
s
silentboy2324
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 04 sty 2013, 16:59

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: silentboy2324 »

remiq pisze:- zrobić coś, czego nie zrobili inni
- poprawić silnik, który już masz
- nie chcesz kupować innego samochodu, bo ten jest doinwestowany, znasz jego historię, stan techniczny i jest np. świeżo ubezpieczony.
- robisz to bo chcesz/z ciekawości/na przekór niedowiarkom/na złość innym.

Racja, można próbować wstawić silnik od f-16, też na przekór.
Chodziło mi tylko o to, że nakład finansowy będzie ogromny.
A tak to w zupełności się z Tobą zgadzam.
W Polsce wszystko musi mieć więcej niż 2 litry
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M 2.3 V5] Podniesienie mocy

Post autor: remiq »

Chodziło mi tylko o to, że nakład finansowy będzie ogromny.

czego się nie robi dla hobby :D

A silnik od F-16 (Pratt & Whitney F100-PW-229) jest może i fajny, ale nieco większy od Tolka (4,80m) i cięższy 1,7t i pali przy max. ciągu jakieś 25ton paliwa na godzinę :shock: A przyczepki-cysterny zabrać nie można, bo się okopci... :D
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ