[ALL] Klimatyzacja

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

W wiekszych agregatach klime nabija sie azotem (tani i neutralny gaz) i manometrem sprawdza, po okreslonym czasie, czy uklad trzyma cisnienie. Za jedna robota sprawdz czy masz szczelne zaworki i oringi w portach serwisowych, u mnie delikatnie puszczaly i w ciagu roku ubylo 1/3 czynnika.
Michal
s
suhhar

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: suhhar »

Siemka a wiec sprawa zakonczona osuszacz wymieniony i wszystko działa. Chlodzi az miło ;) stary byl juz utleniony przy oringu i juz przepuszczal pod duzym cisnieniem. Acha jakby ktos kupowal oringi do osuszacza to musi wziasc mniejsze jak rozmiar otworu a najlepiej sciagnac stare i jechac i dobrac takie same. Acha wymontowanie to ok godzina roboty i najlepiej miec kanał. Nie wiem co za kretyn umiescil ta srube od gory w takim niedostepnym miejscu.

[ Dodano: 2012-08-24, 19:50 ]
mam jeszcze pytanie czy klima wplywa na dynamike auta bo jak dzisiaj jezdzilem z wlaczona klima to straszny mul sie zrobił ledwo kombajn wyprzedzilem ;)
B
Blade

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Blade »

Pytanie teoretyczne 1M, klimatyzacja manualna - Czy oni nie dali podświetlania na pokrętła, czy mi się żarówka od podświetlania spaliła?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: szymekgd »

suhhar pisze:mam jeszcze pytanie czy klima wplywa na dynamike auta bo jak dzisiaj jezdzilem z wlaczona klima to straszny mul sie zrobił ledwo kombajn wyprzedzilem ;)


Przelicz sobie http://www.v10.pl/narzedzia/Kalkulator, ... HP,15.html
Michal
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Blade pisze:Pytanie teoretyczne 1M, klimatyzacja manualna - Czy oni nie dali podświetlania na pokrętła, czy mi się żarówka od podświetlania spaliła?

zbulona żarówa
B
Blade

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Blade »

Dziękuje kornat za szybką odpowiedź, teraz tylko muszę ogarnąć temat wyciągnięcia pokrętła w celu wymiany żarówki i będziemy w domu.
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: kornat »

Z tego co wiem to trzeba będzie szarpnąć za pokrętło (np. kombinerkami przez szmatkę) i powinno zejść ale nie jestem pewien bo tego nie rozbierałem.
B
Blade

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Blade »

Tak, trzeba mocno i zdecydowania szarpnąć. Nie ma tam co uszkodzić, także nie ma się co obawiać jak początkowo myślałem.
Co do wyciągnięcia żarówki - katorga. Kilkanaście minut nerwów.

Może komuś się przyda taka wskazówka, ale warto przy wyciąganiu żarówki okręcić ją kawałkiem gumy, następnie wyjąć pensetą. Bądź okręcić pensete taśmą izolacyjną (Jak to ktoś inny radził w sieci), lub czymś innym w celu uniknięcia ślizgania się.
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Lokalizacja: Nowa Sól

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: piotrek148 »

Witam.
Mam taki oto problem z klimą w moim 1M.
Jak włączę klimę to po pewnym czasie załączy się wentylator. Chwilę pochodzi i się wyłączy. Po kilku minutach znowu się włączy, pochodzi chwilę i się wyłączy. I tak cały czas na postoju lub w czasie jazy po mieście (czuje jak się wentylator załącza), w trasie przy większych prędkościach tego nie zauważyłem być może dlatego że pęd powietrza wystarczająco chłodzi chłodnice.

Jak byłem w serwisie klimatyzacji na odgrzybianiu to fachowiec to zauważył i powiedział mi że padł sterownik wentylatorów i teraz wentylator działa tylko na drugim (wyższym) biegu a normalnie po włączeniu klimy wentylator powinien się kręcić cały czas tyle że wolniej.

Mieliście podobny problem? To napewno padnięty sterownik wentylatorów? Gdzie dokładnie on się znajduje?
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Klimatyzacja

Post autor: Roxon40 »

Podepnij pod VAG sprawdź błędy czy występują zrób test wyjść na klimatyzacji i może wyniknie z czego coś takiego się dzieje. Jeżeli będzie padnięty sterownik wentylatorów to błąd powinien się pokazać
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
ODPOWIEDZ