[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Odpowietrz porzadnie uklad chlodzenia: odkrec korek zb.wyrown., spusc plyn, wymien termostat (i tak Cie to czeka)-wyleci reszta plynu, skrec, zalej, zakrec korek, ogrzewanie na max i zagrzej silnik do 90st.-np. w czasie jazdy, dolej plyn do max.


Właśnie myślałem o zmianie płynu, bo tam chyba jest jakaś woda czy coś, bo przezroczysty płyn. Ja dolewałem teraz wody destylowanej, bo nie wiedziałem co tam jest, ale przedtem też wydaję się, że to jakaś woda była. Także na tygodniu się chyba za to wezmę, wymienię termostat i płyn jak mi radzisz. Co do płynu, czy mogę zalać coś innego oprócz G12? Bo od znajomego mogę mieć dużo taniej jakiś koncentrat(1:1), tylko chyba to nie G12, leją go do Mercedesów, bodajże zółty kolor?


szymekgd pisze: zagrzej silnik do 90st.-np. w czasie jazdy, dolej plyn do max.


A czytałem gdzieś, że jak doleję do płynu 90st to głowicę może rozerwać, ze względu na wysoką różnicę temperatur, czy to nie prawda?


Przeleciałem dziś go Vag-comem, tyle, że na zimnym. Da się coś po tym poznać?
KLIk
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze: Co do płynu, czy mogę zalać coś innego oprócz G12?


W grupie VW fabryka zaleca G12, ale to propaganda :-D Moim zdaniem mozna lac wszystkie plyny na bazie glikolu etylowego (tak jak G12), ja zalalem niebieskim borygo, o zoltych plynach nie slyszalem...

cash pisze:szymekgd napisał/a:
zagrzej silnik do 90st.-np. w czasie jazdy, dolej plyn do max.


A czytałem gdzieś, że jak doleję do płynu 90st to głowicę może rozerwać, ze względu na wysoką różnicę temperatur, czy to nie prawda?


Wymien termostat, wlej plyn i dopiero zagrzej silnik do 90st ;) Pozniej dolewaj plyn o zblizonej temp.

cash pisze:Da się coś po tym poznać?


Na "nieodpalonym" G2 zaniza prawie o 4st., na "odpalonym" przy ok. 30st. zawyza o ok. 2st. wzgledem G2, zrob to samo przy 90st.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Ok dzięki baaardzo :)

I mam już wynik na 90st.: KLIK
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:I mam już wynik na 90st.: KLIK


Termostat do wymiany.
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Ok, dzięki Ci bardzo :) To na tygodniu zabieram się za wymianę termostatu i płynu :)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: migacz1981 »

cash, ja ze swoim problemem od tego zaczełem ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
s
suhhar

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: suhhar »

pisze do kolegi co napisal ze wszyskie plyny sa takie same na bazie glikolu to fakt ale różnia się dodatkami i zobaczymy jak zalejesz borygo i po 2 latach bedzie uszczelke pod glowica wymienial bo ci ja zjadło ;) moj ojciec tak miał teraz zalał oryginalny g11 i juz jezdzi 5 lat i nic sie nie dzieje ;) ja u siebie w polo tez mam g11 od 3 lat plyn czysciutki nic sie nie dzieje. Pamietaj ze na chwile zaoszczedzisz o pozniej dołozysz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

suhhar pisze:moj ojciec tak miał teraz zalał oryginalny g11 i juz jezdzi 5 lat i nic sie nie dzieje ;) ja u siebie w polo tez mam g11 od 3 lat plyn czysciutki nic sie nie dzieje.


Wlales niebieski G11 i twierdzisz, ze go zaleca grupa vw? :-D

Skoro tak sie trzymasz tego co pisze producent to oczywiscie jezdzisz na oleju castrola, przeciez inny moze Ci silnik zatrzec? :-D

suhhar pisze:Pamietaj ze na chwile zaoszczedzisz o pozniej dołozysz.


Czy napisalem cos o oszczedzaniu? Ceny sa zblizone, po prostu ten byl w sklepie pod domem.

suhhar pisze:jak zalejesz borygo i po 2 latach bedzie uszczelke pod glowica wymienial bo ci ja zjadło ;)


Na forum jest sporo przypadkow wymiany uszczelki, podejrzewam, ze zdecydowana wiekszosc ma wlany G12 :mrgreen:
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

Mam już termostat i koncentrat FEBI żółty i jutro chyba zabieram się za wymianę, ale jeszcze mam pytanie, bo miałem olej wymieniać też, ale nie wiem czy teraz mam to robić, bo jakby to było uszczelka pod głowicą, to chyba nie ma sensu. Na 90stopniach, odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego. Dałem mu do 3-4 tys. obrotów i zaczął bulgutać płyn, ale nie wywaliło go, ani przez górę, ani tutaj do nadmiaru. Na 90 stopniach górny wąż od chłodnicy, czasami jest twardszy i mniej twardszy, no i jeszcze fotka, z miejsca gdzie jest płynem mokre zawsze, o czym pisałem na samym początku. KLIK
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:koncentrat FEBI żółty


Takiego koloru jeszcze nie widzialem :mrgreen:

Poczytaj: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... ?t=2087124 - to jeden z bardziej konkretnych linkow o sprawdzaniu uszczelki.
Michal
ODPOWIEDZ