[1L] Nie chce odpalać

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
H
HansMagler
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2012, 11:58

Toledo II 1.6 16V nie włącza się

Post autor: HansMagler »

Ostatnio w aucie mam następujący problem. Przy włączeniu auta rozrusznik się kręci jak szalony jednak auto sie nie uruchamia. Auto ma założoną instalację gazową sekwencyjną (epigaz). Przy otwarciu auta z pilota czasami przełącznik od gazu się swieci. Podobna sytuacja następuje przy włożeniu kluczyka do stacyjki - przy kręciu rozrusznika przełącznik gazu czasami się załącza a czasami nie.Konrolka od gazu zapalona to mam 90% szans na to, że auto się uruchomi. Gdy auto się uruchomi traci obroty - wciśnięcie pedała gazu daję znikomy efekt w rezultacie auto może zgasnąć.

Sprawdziłęm podpięcia wszystkich przewodów, przełącznik od gazu jest sprawny. Akumulator jest nowy. Auto uruchamia się losowo, czasami muszę poczekać 10 minut aż zachce się uruchomić. Co może być przyczyną? Czy to może być wina instalacji gazowej ( problem się nadal pojawia gdy jezdze tylko na benzynie). Czy może sprawdzić świece?

właśnie go uruchomiłem i martwią mnie oborty oscylują między 500-700 na benzynie a na gazie troche mniejsze oscylacje. Auto wcześniej przejechało 20 km .


Proszę o poradę i o wyrozumiałość dopiero poznaję się na autach wraz z usterkami :)
B
Blade

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Blade »

Od jakiegoś czasu ni z gruszki ni z pietruszki samochód zaczął ciężko odpalać.
Zawsze odpala w taki sam sposób, nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Czy odpala się go bez wciskania pedała gazu czy z nim.
Załączam filmik (Kiepskiej jakości z telefonu):
http://www.youtube.com/watch?v=r4V5BKgc ... e=youtu.be
Może ktoś miał podobny problem? Co to było?
Świece, kable, kable i świece, szczotki w rozruszniku, czy coś tam z EGR (Gdzieś takie coś wyczytałem).


Problem ciężkiego odpalania rozwiązany, winny był czujnik halla.
H
HansMagler
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2012, 11:58

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: HansMagler »

Nadal problem z Toledo 2 ,

auto uruchamia się po dłuzszej przerwie stania na parkingu. Dziś uruchomiłem ( za pierwszym razem) i chodziło z 20 minut na luzie. Po 40 minutach wróciłem i już auto nie uruchomiło się.

Myślicie, że to nadal czujnik Halla?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: remiq »

Jeśli czuć niespalone paliwo, to może czujnik temperatury płynu. Jak jest zimny, to odpali, ale nagrzany zalewa. ECU "myśli", że jest zimny i leje paliwo, jak szalony. Sprawdź go miernikiem i daj znać.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
k
konieczko23
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2012, 00:33

Brak iskry, dziwny przypadek.

Post autor: konieczko23 »

Witam.

Ostatnio zaglądałem pod maskę Seata, zauważyłem że przewód zasilający idący do aparatu zapłonowego ma taką koszulkę, brzydko to wyglądało więc to ściągnąłem, ale przed tym musiałem wypiąć przewód. Wszystko poskładałem tak jak było. Na następny dzień próbuję odpalić auto i nic. Kręci ale nie odpala, nie ma iskry.. Dodam że podczas tego zabiegu (jak odpinałem ten kabel/przewód) ładowany był akumulator. Pompę paliwa słychać że 'ciągnie' paliwo. Myślałem że to wina kluczyka, ale niestety na obydwu jest tak samo :cry:

Pomóżcie was proszę bo auto jest mi pilnie potrzebne na jutro, max na wtorek :-(

Pozdrawiam ;)
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO MAZDY 6 !!
Najtaniej!!

782 073 916
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Centek15 »

Na pewno nie ma wcale iskry, czy tak sądzisz bo nie odpala a słychać pompkę paliwa?Skoro teraz "nie ma iskry"/nie odpala a wcześniej działał, to znaczy że coś skopałeś i nikt nie wywróży co to może być :)
Dopnij mocno wszystkie przewody, sprawdź czy na pewno każdy jest na swoim miejscu. A Najlepiej to ściągnij z neta schemat przewodów WN do swojego tolka i podepnij według schematu, bo wystarczy, że któryś przewód jest nie na swoim miejscu i autko nie odpali a w najgorszym przypadku przestawi Ci rozrząd.

PS: Jak dobrze pamiętam kolejność przewodów to 1 3 4 2.
Odepnij i włóż na nowo wszystkie przewody, od cewki, do kopułki i do głowicy.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: migacz1981 »

konieczko23, a może Ci cewka padła to często się zdarza w 1,6 i nie daje wcześniej żadnych znaków.Brat tak miał podjechał do mnie z rodzicami pod firme i już o własnych siłach nie wrócił a przyjechał normalnie zgasił i już nie zapalił,lipa trochę była bo niedziela.Rano ojciec w autobus do sklepu i auto zapala i to tam mu powiedzieli,że to norma w VW 1.6
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: remiq »

może styk zaśniedział i działało dopóki nie ruszane. Proponuję drobny papierek ścierny + spray do czyszczenia styków i wazelinę techniczną i problem powinien się rozwiązać.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
k
konieczko23
Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2012, 00:33

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: konieczko23 »

sprawdzałem iskrę, wszystkie przewody na swoim miejscu, aż taki zielony to nie jestem :-)
zrobiłem też prostu test cewki:
wykręciłem świecę, wziąłem jeden przewód od niej, odpiąłem przewód WN od cewki i podpiąłem świecę, dotknąłem masy i 2ga osoba odpalała auto, kręciła rozrusznikiem.
Iskry nie było. wyłączyłem zapłon i cewka była strasznie gorąca, wykręciłem ją i leży w domu na biurku, chciałem podłączyć ją do innego auta typu golf 3, ale jednego kolesia nie było a 2gi nie chciał sprzedać (rozbity golf 3). Trudno, jutro pójdę do mechanika i zamówię nową, myśle że z 70-80zł za nią dam :-)

Oby tylko to było na pewno to...
WSZYSTKIE CZĘŚCI DO MAZDY 6 !!
Najtaniej!!

782 073 916
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: migacz1981 »

konieczko23 pisze:Iskry nie było. wyłączyłem zapłon i cewka była strasznie gorąca,
to by się zgadzało a koszt w grudniu 2009r to było jakieś 160 zł (o ile dobrze pamiętam)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
ODPOWIEDZ