Witam.
Szukam jakiegoś kolektora wydechowego do swojego 1.6 101km.
Najlepiej jakby był od innego silnika jakiś typu 4-2-1 lub ten od 1.8T (150km(planuję uturbić silnik ))
Proszę o pomoc w poszukiwaniach kolektora, sugestie też mile widziane, albo najlepiej jakiś 'poradnik' z zagranicznej strony.
Plan jest taki, ponieważ widziałem już 1.6 101km z turbo i postanowiłem to zamontować u siebie. niestety w profesjonalnym warsztacie kosztuje to 8.900zł (ale ze wszystkim, robocizna, kolektor, turbo, zawór upustowy, mapowanie silnika, intelcooler itp) a wolę zrobić to samemu z biegiem czasu
Ewentualnie zamontuję jakiś kolektor 4-2-1, wstawię strumiennicę i jakiś wydech końcowy, którego też nie mogę znaleźć nigdzie (sportowy).
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2015, 12:35 przez konieczko23, łącznie zmieniany 1 raz.
Oglądając kolektory wydechowe do silnika AFT, wyglądają na bardzo podobne do kolektorów od 1F, RP, 2E i innych 8-zaworówek. W takim układzie pod turbo podejdzie fajnie kolektor od 1,9TD AAZ (pasuje bankowo do 1F, bo przekładałem akurat odwrotnie z 1F do diesla), ale nie dam głowy (może się nieco różnić, bo to głowica typu crossflow). Ew. obejrzyj kolektor od 2,0 8v (APK) z Golfa mkIV, Octavii itp.
Nie rozgryzłem jeszcze skąd AFT ma 25KM więcej od 1F i jakie są różnice w ich budowie, bo książka o tym milczy. Jak uda Ci się go skutecznie podłubać, to liczę, że opiszesz wonioski
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Znalazłem coś takiego do 2.0 ale do 16V, innych niestety właśnie nie mogę znaleźć
http://allegro.pl/sportow...2582567546.html Ten to wątpię żeby podszedł, chyba że bym jakoś go lekko przerobił, ale to też właśnie jest jakieś ryzyko
Dobrze żeby był 4-2-1 z możliwością (?) podłączenia turbo, no ale cóż
To turbo jest dość małe i niewiele dmuchnie, chociaż 1 AAZ potrafi 1,2 bar wyciągnąć, ale diesel lepiej turbinę rozkręca. Za to dość wcześnie wstanie i pasuje na kolektor od AAZ.
U Mapeta w sklepie są kolektory rurowe 4-2-1 do 8v, ale nie widziałem nigdzie takiego 4-2-1 pod turbo. Trzeba będzie rzeźbić.
Co do upustów, to w benzynie trzeba i blow-off i wastegate. Wastegate masz przed turbiną, BOV za nia, ale przed przepustnicą. Diesel BOV nie potrzebuje, bo jak dostanie za dużo powietrza, to go to nie ruszy, ale w benzynie może być za uboga mieszanka i spłyną tłoki. IC, orurowanie, smarowanie turbiny itp. da się z odrobiną wiedzy i narzędzi bez problemu ogarnąć.
Ale generalnie to musisz się określić, w którą stronę idziesz. Czy to ma być turbo, czy N/A, bo inaczej trzeba silnik przygotować.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
W sumie chodzi mi bardziej o turbo soft, żeby wiesz, dodało z 30% mocy, a mapowanie można zrobić kiedyś z czasem, najbardziej mnie martwi mnie jak doprowadzić i odprowadzić smarowanie, to będzie główna przeszkoda, z resztą nie będzie problemu bo mam dobrego znajomego który jest mechanikiem, z narzędziami też nie będzie problemu raczej
Chodzi mi głównie o pomoc w doborze części, np. jakie turbo, jaki ic, orurowanie to tam olać bo to nie problem, no i co z przepływomierzem, stożek też by się przydał zamiast zwykłego filtra (chodzi o cold-air)
Nie, bo właśnie chodzi o to że 1.6 mi pasuje, a jakbym wsadził turbo to silnik byłby niepowtarzalny do czasu ale jednak, bo chodzi własnie o to że po co kupować gotowy silnik z turbo jak można samemu zamontować i mieć większą satysfakcję z tego taki 'tuning'
Prawdopodobnie kolektor od 20V (w tym 1,8T) i 16V nie podejdzie do 8V. Mocowania były podobne do mojego, ale nie dam głowy, czy nie powinien być od nowszego 2,0 z Golfa IV, Octavii itp. lub ABA z Golfa mk3 US, który miał głowicę z dolotem z jednej strony i wydechem z drugiej. Najprościej porównaj uszczelki pod kolektor.
Smarowanie bierzesz wstawiając trójnik w podstawę filtra oleju (tak, żeby też czujnik ciśnienia wpiąć), a spływ - miska olejowa od AAZ powinna pasować lub wiercisz i gwintujesz otwór w swojej misce. Druga opcja, to wstawienie przelotki jak do zewnętrznej chłodnicy oleju i pociągnięcie z niej i smarowania i powrotu oleju.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ