[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Zimnego plynu zawsze bedzie mniej.


No tak tak, tylko jak wczoraj patrzyłem podczas migania kontrolki to płynu było poniżej minimum, a na zimnym jest powyżej minimum i nie dolewałem przecież.

szymekgd pisze:
1y bieg zalacza sie po wlaczeniu klimy lub osiagnieciu temp. plynu 95st., 2y przy 102st.

Jezeli po zapaleniu sie kontrolki ecu wylacza klime to sprawdz termostyk z lewej strony chlodnicy.


Ok, no co do temperatury to nie miałem większej niż 90st, więc w ten sposób się nie dowiem. Dziś po południu zrobię w vag comie logi i może coś będzie widać.

Poza tym dzięki bardzo za pomoc :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

cash pisze:No tak tak, tylko jak wczoraj patrzyłem podczas migania kontrolki to płynu było poniżej minimum, a na zimnym jest powyżej minimum i nie dolewałem przecież


Jak uzupelnisz na zimnym do max to go wyrzuca? Warto przyjrzec sie tez pompie wody i droznosci chlodnicy.
Michal
s
suhhar

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: suhhar »

a pompe wody kiedy wymieniales ? moze jak kolega pisze juz nie domaga, moze sie cos urwalo.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

suhhar pisze:a pompe wody kiedy wymieniales ?


cash pisze:Nie wymieniałem, bo całkiem niedawno kupiłem samochód :)


Bedzie okazja ;)
Michal
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

szymekgd pisze:Bedzie okazja ;)


Czyli termostat albo pompa? Niestety miałem dziś sprawdzić vag comem, ale nie mam laptopa i dziś nie wyszło. Na weekendzie sprawdzę już na pewno i będę obserwował wszystko. Rozrząd wymieniany był ok 30tys temu, a pompa nie mam pojęcia. Tak w ogóle bez ruszania rozrządu da radę pompę wymienić? Jeszce najwyżej dla świętego spokoju wymienię termostat na wahlera, albo verneta :) Jak wykonam odczyty z vag coma, albo coś się zmieni odezwę się :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Pewnie pompa byla wymieniona z rozrzadem, sprawdz weze. Termostat najlepiej ori Behra, Wahler jakosciowo upadl, Verneta to francuzki szajs.
Michal
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: migacz1981 »

cash pisze:Tak w ogóle bez ruszania rozrządu da radę pompę wymienić?
Nie wiem jaki dokładnie masz silnik,ale to co wiem to można wymienić pompe wody bez ściągania rozrządu w silnikach o oznaczeniach 1Y,AAZ (w takim wymieniałem),1Z(w takim wymieniał człowiek,który mi powiedział,że w AAZ się da),AHU(taki mam i zaglądałem,ale i tak wymieniłem przy okazji rozrządu).Pompe wody możesz wymienić na dwa sposoby,czyli z obudową lub sam wkład.Wykonuje się to w następujący sposób:przed demontażem paska popuszczamy śrubę na kole pasowym napędu pompy wody,następnie ściągamy pasek po czym odkręcamy alternator i widzimy podstawę która jednocześnie przytrzymuje pompe przy bloku silnika i jest ona przykręcona na 4 śruby M8 (na klucz 13),z czego dwie są na wierzchu a do pozostałych dostęp utrudnia pompa paliwa i tutaj ja dorabiałem krótszy klucz oczkowy,ale i tak co się napociłem to moje.Pokonasz te 4 śruby i masz pompe w dłoni dalej już nie ma filozofii tylko pamiętaj o tym żeby posmarować oring,który przychodzi tam na styku pompy z blokiem(jest taki sam jak przy termostacie),silikonem na wysoką temperature.Ot i cała historia i wcale to nie jest skomplikowane :-D
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
cash
Forumowicz
Posty: 313
Rejestracja: 31 lip 2012, 20:41
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV+
Lokalizacja: Lublin

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: cash »

migacz1981 pisze:
cash pisze:Tak w ogóle bez ruszania rozrządu da radę pompę wymienić?
Nie wiem jaki dokładnie masz silnik,ale to co wiem to można wymienić pompe wody bez ściągania rozrządu w silnikach o oznaczeniach 1Y,AAZ (w takim wymieniałem),1Z(w takim wymieniał człowiek,który mi powiedział,że w AAZ się da),AHU(taki mam i zaglądałem,ale i tak wymieniłem przy okazji rozrządu).Pompe wody możesz wymienić na dwa sposoby,czyli z obudową lub sam wkład.Wykonuje się to w następujący sposób:przed demontażem paska popuszczamy śrubę na kole pasowym napędu pompy wody,następnie ściągamy pasek po czym odkręcamy alternator i widzimy podstawę która jednocześnie przytrzymuje pompe przy bloku silnika i jest ona przykręcona na 4 śruby M8 (na klucz 13),z czego dwie są na wierzchu a do pozostałych dostęp utrudnia pompa paliwa i tutaj ja dorabiałem krótszy klucz oczkowy,ale i tak co się napociłem to moje.Pokonasz te 4 śruby i masz pompe w dłoni dalej już nie ma filozofii tylko pamiętaj o tym żeby posmarować oring,który przychodzi tam na styku pompy z blokiem(jest taki sam jak przy termostacie),silikonem na wysoką temperature.Ot i cała historia i wcale to nie jest skomplikowane :-D


Ja mam ASV :)

Dziś zauważyłem taką dziwną rzecz, odpalając niedawno samochód, temp. poniżej 60stopni i kontrolka płynu miga. Przejechałem jakieś 10m (górny wąż ciepły, dolny lekko ciepły), wysiadam z samochodu i patrzę, czy rzeczywiście tego płynu nie ma i nie było (albo ślepy jestem). Odkręcam powoli korek, powietrze ucieka i wydawało mi się, że woda poszła w górę, bo jak już odkręciłem to woda była zanurzona na tych dwóch elektrodach i odpaliłem później samochód i już kontrolka nie migała. To tak przy okazji, napisałem, nie wiem czy to ważne i czy rzeczywiście tak było jak napisałem. Jutro już postaram się sprawdzić drożność węży i vag comem oblecieć :)
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: koti »

cash, miałem takie objawy jak wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą. Był lekki przedmuch do układu chłodzenia, oleju w zbiorniczku nie było, oleju nie przybywało. Przy mocnym butowaniu wywalało płyn przez odpowietrznik.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Odpowietrz porzadnie uklad chlodzenia: odkrec korek zb.wyrown., spusc plyn, wymien termostat (i tak Cie to czeka)-wyleci reszta plynu, skrec, zalej, zakrec korek, ogrzewanie na max i zagrzej silnik do 90st.-np. w czasie jazdy, dolej plyn do max.
Michal
ODPOWIEDZ