Panowie, mam pytanie, jako że nie mam komputera w aucie chce zrobić swap licznika. Tylko teraz moje pytanie. Jak na allegro znaleźć odpowiedni? Da się po numerach z naklejek sprawdzić który ma MFA? Manetka i VAG to raczej nie problem, bo zczytanie pin itp ogarnę. Tylko który licznik kupić.
[ Dodano: 2013-05-23, 21:17 ]
OK, miałem licznik 1M0 920 800 A, zakupiłem z manetką licznik 1M0 920 820 A, po oznaczeniach doszedłem że będzie ok. W Etce i mój i ten są przypisane do tych samych silników. Postaram się zrobić jakiś manuał z foto jeśli się wszystko Uda
Edit: Niestety nie zrobię manuala bo po podłączeniu okazało się że już miałem całą instalację i nie muszę ciągnąć kabli, Ale robota prosta więc według opisu można sobie poradzić
BTW, wie ktoś jak odpalić dolny wyświetlacz aby pokazywał cały czas temperaturę?
[ Dodano: 2013-05-27, 22:37 ]
No i są problemy:
Mam problem ze swapem licznika na MFA w Tolku.
Mój licznik W1M0 920 800 A z kwietnia 99r , zakupiłem licznik z MFA o oznaczeniu W1M0 920 820 A z września 99r, 820 czyli z MFA
Przy swapie do Toledo nie da się odczytać z nowego licznika eprom a co za tym idzie PIN. Odczyt epromu comanderem z mojego licznika 800A idzie bez problemu. A 820A jest wykrywany ale przy próbie odczytu epromu wywala timeout, ponadto nie gaśnie kontrolka poduszek, nie ma komunikacji licznika z airbag. Ponoć wystarczy przełożyć lcd z obrotomierza i tak zrobiliśmy, jednak jakiego wsadu poszukać aby wszystko działało? znalazłem tylko wsady z TDI ale z końcówkami 822 E, 821 lecz nie działają one z moim licznikiem ponieważ sa chyba od Diesla. Być może jesteście w stanie mi pomóc rozwiązać ten problem?
Manetkę dokładałem ale instalacja już była, nic nie musiałem robić. Po podłączeniu licznika 820A MFA działa, po przełożeniu LCD do mojego. LCD się krzaczy. Poratuje ktoś wsadem? BTW Licznik 820 A był opisany jako licznik z Leona, czy tam jest inny opis pinów że nie da się odczytać epromu. Liczniki produkowane zaledwie kilka miesięcy jeden po drugim.
[ Dodano: 2013-06-01, 21:45 ]
Będzie dla potomnych, powiedzmy, że rozwiązałem mój problem. Udało mi się jakimś cudem odczytać eeprom nowego licznika na stole programem Vag eeprom programmer 1.19g za pomocą kabla KKL!
Aby to zrobić bez auta można podpiąć się w liczniku do niebieskiej wtyczki pod następujące pinouty:
+12 podajemy na PIN 1 oraz 23
Masę na PIN 9 oraz 24
Linia K pod pin 25
Wtyczka OBD interfejsu:
+12 pod Pin 16
Masą pod Piny 4 i 5
Linia K Pin 7
Do zasilania użyłem zasilacza 12 V
Po odczytaniu eepromu program nie wypluł jednak pinu, porównałem więc oba wsady i wydedukowałem gdzie zapisany jest PIN. Zapisany jest on w eepromie i powtórzony 3 razy. Skopiowałem ze starego wsadu komórki zaznaczone na czerwono do wsadu nowego, oczywiście je zastępując. Pin jest zaznaczony na niebiesko, jednak zapisany w sofcie jest na przemian. Tzn., że jak jest tak jak na obrazku 24 55 to pin jest 5524. W nowym liczniku miałem tam pola 55 50 jednak PIN 5055 nie działał, nie wiem czemu. Po tych całych operacjach ponownie programem Vag eeprom programmer wgrałem zmodyfikowany wsad do nowego licznika.
Po wgraniu wsadu zrobiłem tak:
Połączyłem się z licznikiem [17] i wprowadziłem spisane ze starego licznika kodowanie. To samo zrobiłem z CAN Gateway [19].
Ponownie połączyłem się z licznikiem [17] i wybrałem Adaptację [10]. Wpisałem numer kanału 00, następnie [Read], [Save], [Done, go back], [Close Controller].
Po tych czynnościach IMMO gaśnie i da się odpalić normalnie auto. Jednak żaden PIN nie wchodzi. Co mnie niezmiernie dziwi, nie wiem czemu tak jest. Przy próbie wpisania PINU na liczniku w polu kilometrów dziennych pojawia się napis FAIL.
Opis dla licznika z CAN 1M0 920 820 A Stary licznik to 1M0 920 800 A