Problem z wrzucaniem biegów

Tematy ogólno-techniczne
G
Gadom67
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2009, 15:28

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: Gadom67 »

W ogole masz skrzynie na linki czy na te smieszne drazki??? jesli na linke to ja ostatnio mialem ten problem ale wstarczylo przy skrzyni na koncowkach linek poluzowac tam w takim miejscu i przestawic .Popróbowalem i tak i tak ,raz bylo jeszcze gorzej ale po niedlugim czasie wszystko bylo git.I tak samo jak piszesz ,problem z wrzuceniem 1ki.3ki i wstecznego.POZDR
d
dam166
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2012, 21:40

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: dam166 »

witam

mam podobny problem
mam duży luz na drążku zmiany bieghó jak wrzuce biega i ruszam w lewo i prawo to jest tak jak by było na luzie . sły6szałem ze jest jakis zestaw naprawczy do tego ? wiecie cos o tym

moje toledo 1l 95 rok 1.9 tdi 1z
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: remiq »

mam duży luz na drążku zmiany bieghó jak wrzuce biega i ruszam w lewo i prawo to jest tak jak by było na luzie . sły6szałem ze jest jakis zestaw naprawczy do tego ? wiecie cos o tym

Sprawdź, czy masz łożysko na wsporniku drążka (mocowanym do kołyski) zaraz przed tymi dźwigniami. U mnie wypadło ze wspornika i się dość mocno zdziwiłem w piątek na trasie...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
grobowiec
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 11 wrz 2009, 12:03
Auto: ...
Model: ...
Lokalizacja: Warszawa

zestaw naprawczy

Post autor: grobowiec »

dam166 pisze:witam

mam podobny problem
mam duży luz na drążku zmiany bieghó jak wrzuce biega i ruszam w lewo i prawo to jest tak jak by było na luzie . sły6szałem ze jest jakis zestaw naprawczy do tego ? wiecie cos o tym

moje toledo 1l 95 rok 1.9 tdi 1z


Cześć
Dam166, mi mechanik zamontował zestaw naprawczy. Cudów nie ma więc co prawda skrzynia nie chodzi jak nowa ale i tak chodzi znacznie lepiej a jedynka wskakuje dość dobrze. Ja za całość zapłaciłem 400 zł w tym było odgrzybianie klimy i sprawdzenie/ czyszczenie hamulców więc sam zestaw naprawczy musi być tańszy :)
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: migacz1981 »

A u mnie ciężko wchodzą biegi 1;3;5 przy większej ilości osób w aucie wie ktoś dlaczego :?:
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: remiq »

grobowiec, skrzynie do silników 1Z były na drążki, a nie linki, jak w 1M, więc zestaw naprawczy też inny. Proponowałbym najpierw zajrzeć, czy łożysko siedzi, a potem szukać zestawów naprawczych.

migacz1981 pisze:A u mnie ciężko wchodzą biegi 1;3;5 przy większej ilości osób w aucie wie ktoś dlaczego

migacz1981, wygina Ci się buda :D Odkręć sobie mimośród na lewarku (na imbus) i wyreguluj.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: Centek15 »

remiq, tak z ciekawości, co to jest mimośród i gdzie się znajduje?
U mnie jak zimny silnik ciężko 1 zapiąć oraz zawsze trzeba się całkowicie zatrzymać, żeby to zrobić ale to problem poduszki :P
Ciekawi mnie co to ten mimośród?
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
d
dam166
Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 04 lip 2012, 21:40

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: dam166 »

patrzylem tak a tata mi ruszal to jest luz na tej tulejce takiej co tam jest
m
marcos_777
Forumowicz
Posty: 4
Rejestracja: 22 lip 2012, 01:07

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: marcos_777 »

Witam Toledomaniaków, mam podobny problem, ale u mnie tylko z 1-ką jest kłopot. Muszę max w lewo docisnąć lewarek i dopiero wrzucać 1. bieg.
Na pewno jest za duży luz na lewarku. Ale dopiero zacząłem się interesować tematem, jeszcze nic tam nie sprawdzałem. Na razie robię rozpoznanie w necie.

Centek15 pisze:remiq, tak z ciekawości, co to jest mimośród i gdzie się znajduje? ... Ciekawi mnie co to ten mimośród?


Trafiłem na opis z książki "Obsługa i naprawa. SEAT TOLEDO" (wyd. AUTO) - może komuś się przyda:

Ustawianie mechanizmu zmiany biegów:

Aby zapewnić prawidłowe wyregulowanie mechanizmu zmiany biegów, skrzynia, sprzęgło i układ sterowania sprzęgłem muszą funkcjonować bez zakłóceń. Ponadto trzeba się upewnić, że wszystkie elementy mechanizmu pracują bez zacięć i są w dobrym stanie technicznym. Fachowe ustawienie mechanizmu wymaga dysponowania specjalnym sprawdzianem.

• Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym i zaciągnąć hamulec awaryjny.• Poluzować śrubę zaciskową pokazaną na rysunku 4.18. Połączenie między drążkiem i dźwignią zmiany biegów musi być wtedy luźne.

• Unieść ostrożnie wkrętakiem osłonę dźwigni zmiany biegów nad konsolę środkową i przełożyć ponad gałkę dźwigni.• Włączyć kilkakrotnie biegi 3. i 4., a następnie ustawić dźwignię w położeniu neutralnym.

• Nasunąć sprawdzian U-40026 na kołek z tworzywa sztucznego przy dźwigni zmiany biegów (jak na rys. 4.19), nie wywierać przy tym dużego nacisku.

• Sprawdzić, czy drążek zmiany biegów pokazany na rysunku 4.18 nie jest naprężony (skrzynia jest nadal w położeniu neutralnym). Jeżeli tak jest, to dokręcić śrubę zaciskową (nakrętkę) momentem 30 N • m.

• Wyciągnąć sprawdzian i sprawdzić teraz ustawienie dźwigni zmiany biegów w następujący sposób.

• Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym w płaszczyźnie przełączania 3. i 4. biegu.


Rys. 4.18. ŚRUBA ZACISKOWA POŁĄCZENIA MIĘDZY DŹWIGNIĄ I DRĄŻKIEM ZMIANY BIEGÓW

Rys. 4.19. UMIESZCZENIE SPRAWDZIANU PRZY DŻW-3
ZMIANY BIEGÓW

Rys. 4.20. DOKŁADNE USTAWIANIE DŹWIGNI ZMIANY BIEGÓW (opis w tekście)
Str. 206

• Włączać poszczególne biegi i obserwować, czy dają się bez zacięć i oporów „włożyć". Szczególną uwagę zwrócić na działanie blokady włączenia wstecznego biegu.

• Jeżeli po powtórnym włączeniu określonego biegu stwierdzi się stałe jego „zaczepianie", to można wykonać dokładniejszą regulację. W tym celu włączyć1. bieg i dociskając lekko gałkę dźwigni w lewo, dosunąć ją do zderzaka.

• Na podstawie rysunku 4.20 sprawdzić, czy odległość między występem dźwigni zmiany biegów a zderzakiem w obudowie wynosi 1.0...1.5 mm (wymiar „a" na rysunku).

• Jeżeli tak nie jest, to można obrócić mimośród (A) w lewo lub w prawo, aż uzyska się wymagany odstęp. Wcześniej należy poluzować śrubę zaciskową (B).


:arrow: Regulacja-dzwigni-zmiany-biegow-Toledo


• Po zakończeniu regulacji dokręcić śrubę (B) momentem 2 N • m.

• Na zakończenie opuścić osłonę dźwigni zmiany biegów na środkową konsolę.
Ostatnio zmieniony 23 sie 2012, 22:02 przez marcos_777, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z wrzucaniem biegów

Post autor: szymekgd »

marcos_777 pisze: Muszę max w lewo docisnąć lewarek i dopiero wrzucać 1. bieg.


Sprobuj wyregulowac wybierak na skrzyni.
Michal
ODPOWIEDZ