[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: koti »

Wymieniłem dzisiaj tarcze i klocki z przodu.
Niby wszystko jest OK tylko jak zajechałem do domu to tarcze były bardzo gorące aż felga zrobiła się ciepła. I teraz pytanie, czy mechanior coś nie tak złożył i mam jechać z reklamacją czy mam poczekać aż to wszystko się ułoży?
Oczywiście ostro nie hamowałem po zmianie.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: marek_igor »

koti, cza najlepiej podnieść auto i zobaczyć czy koło kręci się bez oporu. Jeśli hamuje to wiadomo czemu się tak grzeją...
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Kitaj »

A ja uważam żebyś się nie przejmował... Po 2-3 hamowaniach z 80km/h nawet delikatnych wątpię żeby ktokolwiek był w stanie dotknąć felgę :-) A felga ma kontakt z tarczą więc to logiczne że się nagrzewa, wkońcu po części to jej zadanie czyli odbieranie ciepła z tarczy ;-)
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: marek_igor »

zależy jaka felga, alu czy stalowa, druga sprawa zależy co to znaczy dla kogo "ciepła" jeśli nie utrzymasz ręki bo się poparzysz, to wiedz że coś się dzieje
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: koti »

marek_igor pisze:felga, alu czy stalowa

Felga stalowa.

marek_igor pisze:zależy co to znaczy dla kogo "ciepła"

Nie hamowałem ostro a tarcza była tak gorąca że nie można było jej dotknąć, felga ciepła ale na tyle że można było do niej rękę przyłożyć.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Szymek08 »

No podjedź do niego i niech sprawdzi co by na dzień dobry nowych tarcz i klocków nie załatwić.
A u mnie też wylądowały nowe heble z przodu - tarcze ATE PowerDisc i klocki ATE (zastąpiły identyczny zestaw który zakupiłem 3.5 roku temu na znanym portalu aukcyjnym). Jeszcze troszkę by pośmigały ale prawa od wewnętrznej strony powiedziała już dosyć. Teraz tylko zrobić z 200 km delikatnie hamując a potem cieszyć się porządnymi hamulcami :-P
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: koti »

Szymek08, a u Ciebie też się grzeje po wymianie?
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Szymek08 »

ja przejechałem kawałek i tarcza owszem leciutko się nagrzała ale na pewno nie felga. Ja hamulce robię sam i zawsze dla pewności ze trzy razy wyciskam tłoczek (cisnąć na pedał hamulca) i wciskam go do pierwotnego położenia. Może tłoczek Ci nie odbija i klocek trze o tarczę a co za tym idzie nagrzewa się ona jak głupia a od tarczy felga. Pisałeś że felgi prawie dotknąć nie idzie to pomyśl jak nagrzana musi być tarcza. Podjedź i niech sprawdza bo szkoda tych tarcz i klocków
s
suhhar

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: suhhar »

Siemka ja tez w weekend walczylem u siebie z hamulcami ale na 2 osiach ;) poszło bardzo szybko jak na hamulce normalnie to sie walczy z zapieczonymi srubami a tutaj leciutko miodzio. Tez zauwazylem po wymianie ze felgi sie nagrzewaja ostro po kilku hamowaniach ale to normalka klocki sie ukladaja i bardziej trą a to ze tarcza parzy to normalka. Ja sie tym nie przejmuję bo jak w polo wymienialem to tez tak sie grzaly felgi a teraz po ostrym hamowaniu sa cieple wiec nie ma sie czym martwic. Trzeba tylko obserwowac jak klocki sie ukladaja na tarczy czy w miare rowno biorą. Ja mam teraz jechac na przeglad a hamulce nowka nie dotarte i co jak wyjdzie na rolkach ? :roll:
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Układ hamulcowy - klocki, tarcze, zaciski etc.

Post autor: Sony »

invisible9 pisze:Tak myślałem o Motulu tylko nie wiem czy w moim mieście będą mieli, kupiłbym w necie z klockami ale żeby nie było, że będe musiał wymienić troszkę strach. Czyli 0,5L starczy?

Silnik to 1.9Tdi 81KW AHF


invisible9, zatem tarcze masz bankowo 232mm o ile nikt nie zrobił tuningu hebli na 256mm, ale jak masz obawy to zawsze możesz sobie zdjąć koło i zmierzyć średnicę tarczy ;)

Ja polecam tarcze/klocki firmy ATE. Co do płynu natomiast to musisz mieć 1l, czyli 2 opakowania.

Ogółem jak chcesz sprawdzone, porządne i tanie źródło to zakup sobie całość TUTAJ
Ostatnio zmieniony 02 lip 2012, 23:24 przez Sony, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ