Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: migacz1981 »

QKi, poproś kogoś żeby odpalił auto a ty obserwuj przewody paliwowe o ile są przezroczyste.jeżeli będzie widać jak paliwo dopiero dochodzi do pompy to zaworek nie trzyma a jak tylko delikatne bąbelki to nic się nie dzieje z nim niepokojącego.Obserwuj oczywiscie węzyk pomiędzy filtrem a pompą i to ten który doprowadza paliwo do pompy powrót Cię nie interesuje
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

migacz1981, sprawdziłem i paliwo jest cały czas w wężyku i była tylko jedna malutka bańka ...

znalazłem na innym forum: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=9979
identyczny problem jak mój i tam okazało się że lały wtryski...

a czy przypadkiem jak leją wtryski to auto nie puszcza za sobą czarnego duma? bo mój w ogóle nie kopci nawet pod ciężkim butem ...
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: migacz1981 »

QKi pisze:a czy przypadkiem jak leją wtryski to auto nie puszcza za sobą czarnego duma? bo mój w ogóle nie kopci nawet pod ciężkim butem ...
Według mnie widziałbys ten dym,ale wcześniej pisałeś,że masz przestawiony kąt wtrysku Szymek pisał,że to nie ma znaczenia,ale jeżeli komuś zależało żeby auto nie kopciło to uwcześnił może tę wartość i dlatego tak się dzieje,ale ja raczej gdybam sobie najlepiej jakby Szymek się wypowiedział,bo mogę pisać herezje a on mnie zawsze prostuje ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

Mój brat ma AFNa i kąt wtrysku ma ustawiony na 32-34 a powinno być tak jak w moim 49-54 i jemu odpala bez najmniejszego problemu z tym że jemu kopci jak przybutuje ale do dlatego że ona ma go po chipe na 140km
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

migacz1981, to delikatnie przestawiony kat i nie powinno byc roznicy, osobiscie mam przyspieszony na 60st. (wlasnie AFN) i teoretycznie powinien: lepiej odpalac (nie narzekam), miec wieksza moc (min.), byc roznica w spalaniu (min.), troszke inaczej klekotac..

QKi pisze:identyczny problem jak mój i tam okazało się że lały wtryski...
migacz1981 pisze:Według mnie widziałbys ten dym


Spotkalem sie tylko w necie (odpukac) z lejacymi wtryskami i roznie bylo, jezeli kopcil to od razu podejrzewano wtryski, w linku stwierdzono to po ich sprawdzeniu na stole, ale osobiscie uwazam, ze skoro wtryski otwieraja sie przy nizszym cisnieniu lub sa zabrudzone, to moga byc przyczyna. Tylko, ze powinno byc to tez odczuwalne w jezdzie: problemy z moca, drgania spowodowane zlym wtryskiem w ok. 2-3tys obr, podwyzszonym spalaniem...Na poczatek pomysl nad wlaniem czegos do ich czyszczenia, np.stp, pamietaj tylko, ze nalezy przed tym wymienic filtr paliwa, zeby z niego nie wyplukalo syfu w uklad.
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

mam nowiutki filtr paliwa firmy Mann i właśnie skończyłem pełny bak z zalanym stp więc to raczej nie pomogło .... a co do drgan czy problemów z mocą to takich nie ma, auto jest bardzo mocne i przyspiesza w pełnym zakresie obrotów ...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Wiec to raczej nie beda wtryski, ale mozesz wymienic w nich przelewy i sprubowac dokrecic rurki na wtryskach i pompie.
Michal
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

A tak właściwie to sprawdziłeś, jak wygląda kompresja? Najlepiej na ciepłym i na zimnym silniku. To, że auto jest mocne nie musi o niczym świadczyć - może być po chipie.
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

Po wypłacie jadę na ustawienie kąta wtrysku i jak to nie pomoże to sprawdzę tą kompresję :) tylko tyle że teraz jest ciepło i pali bardzo dobrze więc żeby zobaczyć czy pomogło musi się zrobić zimniej ...
m
matyjas
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 19 lip 2012, 10:38

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: matyjas »

i jak bo chyba mam to samo?
ODPOWIEDZ