Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

QKi pisze:No właśnie nie mam pojecia gdzie jest ten czujnik....
Edit:
takie cos znalazłem:
Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego / podwójny, termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie (na przewodzie łączącym chłodnicę powietrza z kolektorem ssącym)


Jest dokladnie za IC, a przed kolektorem ssacym, jak zapewne juz sie domyslasz, jest tam "scisniete" powietrze ktore nie ma temp. otoczenia, chociaz, jezeli zainwestujesz porzadny IC to kto wie :-D

QKi pisze:A można wiedzieć dlaczego sie tak dzieje? Lub co może byc konsekwencja tego?


Zloguj jeszcze raz, jezeli bedzie podobnie i silnik kuleje to warto sprawdzic cisnienie sprezania.
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

szymekgd pisze:Zloguj jeszcze raz, jezeli bedzie podobnie i silnik kuleje to warto sprawdzic cisnienie sprezania

Sprawdziłem właśnie VCDS-em Lite na ciepłym silniku i pokazało mi odpowiednio na cylindrach: 1-0,19mg/str, 2- -0,13mg/str, 3-0,02mg/str, 4-0,18mg/str.

I chyba tez znalazłem przyczynę złego odpalania, sprawdziłem kat wtrysku na ciepłym silniku i sie wachało od 39-40 a powinno chyba byc od 49-54 dla AHF?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Sprawdziłem właśnie VCDS-em Lite na ciepłym silniku i pokazało mi odpowiednio na cylindrach: 1-0,19mg/str, 2- -0,13mg/str, 3-0,02mg/str, 4-0,18mg/str.


I o to chodzilo :mrgreen:

QKi pisze:I chyba tez znalazłem przyczynę złego odpalania, sprawdziłem kat wtrysku na ciepłym silniku i sie wachało od 39-40 a powinno chyba byc od 49-54 dla AHF?


Sprawdzales w BS? Jezeli tak, to roznica jest mala i raczej nie ma znaczacego wplywu na odpalanie.
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

Tak w BS a czy mała to nie wiem nie wydaje mi sie bo to 10 stopni wiec powinno mieć jakieś znaczenie ...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Nie odczujesz znaczacej poprawy.
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

A już się cieszyłem ze znalazłem powód ...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Uklad paliwowy sprawdzales?
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

a co dokładniej masz na mysli?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Czy po dluzszym postoju zaworek bezzwrotny w pompie trzyma paliwo.
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

A jak to sprawdzić ? Bo to mój pierwszy diesel i trochę nie ogaranięty jestem ...
ODPOWIEDZ