Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: kornat »

QKi pisze:Ale na zimnym też może być powodem?

Nie
A czy przypadkiem czujnika się nie odłącza po to żeby wymusić na świecach grzanie?

Tak oraz poda większą dawkę paliwa.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

QKi pisze:Pompa to na cieplym wlasnie jest winowajca.

Ale na zimnym też może być powodem?


Pewnie tak, ale bardziej ze wzgledu na czujnik temp. paliwa ktory znajduje sie nastawniku lub zawor zmiany kata wtrysku n108...
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

czyli możliwym powodem jest padnięty czujnik temperatury? Tak Twoją wypowiedz rozumiem ale pewnie się mylę ...
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

QKi, pisalem o czujniku temp. plynu G62 i paliwa G81, o ktory pytasz? Obydwa maja znaczenie przy odpalaniu zimnego silnika.
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

a vag by pokazał uszkodzony którykolwiek czujnik? Bo wczesniej podpinałem Vaga i nie było jakiegokolwiek błędu.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

Moze pokazac blad, ale przewaznie czujniki przeklamuja odczyty, mozesz porownac temp. z tych czujnikow przed odpaleniem (na zimno) i po rozgrzaniu silnika w grupach: silnik 007 i instrumenty 003.
Michal
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: Szymek08 »

Pewnie że przyczynę może mieć czujnik temp. płynu G62 - mi też gorzej odpalał i po wymianie było lepiej. Sprawdź kąt wtrysku Vagiem bo najprawdopodobniej masz przestawiony - świadczy o tym ten biały dym przy odpalaniu - ja kąt miałem ok i żadnego dymu nie było. A na sam koniec okazało się że winę miały szczotki na rozruszniku - raz się zawiesiły i po wymianie przy -24 odpalał lepiej niż benzynki :-D
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

a da się jakimś inny programem sprawdzić kąt wtrysku ? bo z wagiem mam problemy bo nie mam pełniej wersji a i z crackiem nie moge sobie poradzić. A i jeszcze coś zdziwiły mnie dwie rzeczy ze wag pokazywał temperaturę zasysanego powietrza ok 35-36 stopni a na polu było ok 24 stopni. I zdziwiło mnie też dane z bloku chyba 13 podawały jakieś dawki w cylindrach i ja miałem takie wartości: 1cyl- 6,8mg/str, 2cyl-6,6mg/str, 3cyl-1,4mg/str, 4cyl-1,8mg/str. Czy to nie jest dziwne i czy te dawki nie powinny byc identyczne na każdym cylindrze?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: szymekgd »

QKi pisze:a da się jakimś inny programem sprawdzić kąt wtrysku ?


Wystarczy jakis polski klon.

QKi pisze:A i jeszcze coś zdziwiły mnie dwie rzeczy ze wag pokazywał temperaturę zasysanego powietrza ok 35-36 stopni a na polu było ok 24 stopni


A gdzie u Ciebie jest czujnik temp. powietrza doladowanego i co on mierzy?

QKi pisze:I zdziwiło mnie też dane z bloku chyba 13


Wartoscia idealna jest 0, ale dopuszczalny zakres korekcji to +/-2 (AHF) na biegu jalowym, u Ciebie szalu nie ma, 1 i 2 cylinder dostaje duzo wiecej paliwa do podtrzymania rownych obrotow...
Michal
Q
QKi
Forumowicz
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Mielec

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: QKi »

szymekgd pisze:Wystarczy jakis polski klon.

Próbowałem Polskim Vagiem 4.9 i nie da rady.

szymekgd pisze:A gdzie u Ciebie jest czujnik temp. powietrza doladowanego i co on mierzy?

No właśnie nie mam pojecia gdzie jest ten czujnik....
Edit:
takie cos znalazłem:
Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego / podwójny, termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie (na przewodzie łączącym chłodnicę powietrza z kolektorem ssącym)

szymekgd pisze:Wartoscia idealna jest 0, ale dopuszczalny zakres korekcji to +/-2 (AHF) na biegu jalowym, u Ciebie szalu nie ma, 1 i 2 cylinder dostaje duzo wiecej paliwa do podtrzymania rownych obrotow..


A można wiedzieć dlaczego sie tak dzieje? Lub co może byc konsekwencja tego?
ODPOWIEDZ