[1L] Nie chce odpalać

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
M
Mexicana17
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 19 sty 2012, 20:34

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Mexicana17 »

oj to przepraszam nie zauwazylem ze to dzial benzynaaa ale te problemy moga byc co napisales?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: szymekgd »

Mexicana17, tak.
Michal
B
Blade

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Blade »

Od jakiegoś czasu ni z gruszki ni z pietruszki samochód zaczął ciężko odpalać.
Zawsze odpala w taki sam sposób, nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły. Czy odpala się go bez wciskania pedała gazu czy z nim.
Załączam filmik (Kiepskiej jakości z telefonu):
http://www.youtube.com/watch?v=r4V5BKgc ... e=youtu.be
Może ktoś miał podobny problem? Co to było?
Świece, kable, kable i świece, szczotki w rozruszniku, czy coś tam z EGR (Gdzieś takie coś wyczytałem).


Blade, do sprawdzenia masz właśnie:
1. Świece
2. Kable rozruchowe.
3. Rozrusznik.

Więc sprawdź i będziemy myśleć dalej. Ew. pytanie czy akumulator dobrze naładowany ?


Byłem z tym problemem u mechanika, wszyscy zgodnie stwierdzili, że to nie świece, nie kable i nie rozrusznik. Wygląda to tak, jakby pompka dawała złe ilości paliwa. Odesłali mnie do jakiegoś speca aby obadał jak to jest z ciśnieniem tam i je zmierzył. Ten zaś stwierdził, że to nie pompka bez żadnych pomiarów i obstawia jakiś czujnik. Ręce opadają - chyba będzie trzeba jechać do kolejnego speca od diagnostyki aby podpiął go pod komputer.

Edit:

VAG namiętnie wskazuje na uszkodzony czujnik położenia rozrządu. :/
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: remiq »

VAG namiętnie wskazuje na uszkodzony czujnik położenia rozrządu.

Gdyby był to padnięty czujnik położenia wałka rozrządu, to auto wcale by nie odpaliło. Czujnik ten daje sygnał do ECU, który steruje zapłonem. Czy po zgaszeniu i odpaleniu od razu też tak reaguje? Czy po takim odpalaniu czuć niespalone paliwo (zalewa się)?
Pozostaje jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia: kompresja na cylindrach.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
P
Piotr3K
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2010, 17:43
Auto: 1M
Model: 1.6 16V BCB
Lokalizacja: Brwinów

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Piotr3K »

Witam Wszystkich,

Dołączę się i ja do tematu.
Mam Toledo II 1,6 16V BCB z 2002r z instalacją gazową sekwencyjną BRC i mam też problem z odpalaniem.
Samochód, zdarzyło się, że zgasł podczas jazdy. Mógłbym to zwalić na jakość gazu bo zdarzyło się to może ze 2 - 3 razy. Jednak potem był problem z odpaleniem podobnie było kilka razy po zgaszeniu i próbie odpalenia ciepłego silnika po krótkim postoju.
rozrusznik kręci i albo samochód zapala szybko, ale mocno "skacze silnik" i potrafi zaraz zgasnąć.
Opcja druga, gorsza, silnik nie chce zapalić kręci i nic, albo kręci i jakby załapywał jakoś dziwnie (może na jednym czy dwóch cylindrach) - obroty jakieś 300-400 obr./min. i nie da się nic z tym zrobić, nie reaguje na gaz i jest bardzo cicho. Potem gaśnie i po chwili przerwy udaje się zapalić.

Nie za bardzo wiem od czego zacząć sprawdzanie.
Świece były wymienione 5 miesięcy temu (może 5000km przejechane).
Podobno poprzedni właściciel miał wcześniej problemy z cewkami raz na jakiś czas, ale nie wiem czy to może być objaw walniętej cewki.

Byłbym wdzięczny za jakieś podpowiedzi.
B
Blade

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Blade »

Kolego Piotr3K, trochę naczytałem się o tym odpalaniu bo sam mam problem. I gdzieś widziałem podobny problem do Twojego i objawy, bodajże na forum Leona. I chłopak wymienił całą litanię części, i był to bodajże czujnik Halla. Ale ja się na tym nie znam, i jedynie mogę się pomądrzyć z tego co wyczytałem hehe :-)

remiq nie czuć żadnego paliwa, zawsze odpala w identyczny sposób. Po ponownym ''odpaleniu od razu'', również jest to samo.
P
Piotr3K
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2010, 17:43
Auto: 1M
Model: 1.6 16V BCB
Lokalizacja: Brwinów

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Piotr3K »

Blade pisze:Kolego Piotr3K, trochę naczytałem się o tym odpalaniu bo sam mam problem. I gdzieś widziałem podobny problem do Twojego i objawy, bodajże na forum Leona. I chłopak wymienił całą litanię części, i był to bodajże czujnik Halla. Ale ja się na tym nie znam, i jedynie mogę się pomądrzyć z tego co wyczytałem hehe :-)


No tak, ja podobny opis znalazłem na forum VW Golfa. Tam wymienili jako ewentualną przyczynę czujnik temp. i położenia wału.
Także powodów sporo może być, tylko teraz jakoś znaleźć trzeba tę właściwą przyczynę.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: szymekgd »

Piotr3K pisze:Także powodów sporo może być, tylko teraz jakoś znaleźć trzeba tę właściwą przyczynę.


Zacznij od podlaczenia kompa i zczytania bledow.
Michal
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: siwy_a1 »

Kolego Piotr3K widzę, że mamy ten sam silniczek :) U nas są 4 cewki świecowe, oddzielna na każdym cylindrze. Jeśli masz obroty w granicach 300-400 to musiały by Ci paść dwie szt. Widzę, że jesteś z mojej okolicy. Jeśli masz lapka z Windows XP, to możemy podłączyć Tolka moim kablem ;)
Jak coś, to pisz na PW.
pozdro
siwy_a1
P
Piotr3K
Forumowicz
Posty: 6
Rejestracja: 10 sie 2010, 17:43
Auto: 1M
Model: 1.6 16V BCB
Lokalizacja: Brwinów

[1L] Nie chce odpalać

Post autor: Piotr3K »

szymekgd pisze:Zacznij od podlaczenia kompa i zczytania bledow.


No to podłączyłem.
Błąd jest, ale dotyczący ABS (choć abs działa i kontrolka się nie świeci) - co ewentualnie sprawdzić:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 1C0 907 379 L
Component and/or Version: ABS FRONT MK60 0101
Software Coding: 0001025
Work Shop Code: WSC 00001
1 Fault Found:
01276 - ABS Hydraulic Pump (V64)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent




VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 6N0 909 901
Component and/or Version: Gateway K<->CAN 0001
Software Coding: 00006
Work Shop Code: WSC 06402
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent


Błędów innych nie ma, w grupie silnika brak.
Mógłbym zrobić logi, ale nie wiem któe zrobić dla benzyny i któe dynamicznie i które statycznie.

Z obserwacji na razie mogę dodać, iż temperatury zdają się być ok. (na zimnym zbliżone do otoczenia, na rozgrzanym cieczy chłodzącej 82 - 94 zależnie czy wiatrak włączony, czy nie, temp. na dolocie do 50 - 54 st. C)

udało mi się vaga podłączyć po zgaśnięciu - brak błędów.
Przy obrotach 300-400 przepustnica (T.B. angel) otwarta na 2st
Problemy występują raczej jak jest bardzo ciepło. W czw. zrobiłem 300km i nie było problemu. Wczoraj było cieplej i był (co prawda zatankowałem też gaz i myślałem, że może to jego wina, ale jeżdżąc na samej benzynie jest to samo - odpala, ale za 3 - 4tym razem)
Czasami po odpaleniu podziała "poparkocze jak traktor" a po przegazowaniu już ok.

Pompa po otwarciu drzwi i po przekręceniu kluczyka słychać że działa.
ODPOWIEDZ