Denerwowało mnie małe prawe lusterko w Seacie więc zakupiłem duże z anglika od razu pod kolor aby nie lakierować.
Sporo osób nie wie jak wymienić lusterko więc może dodam mały opis.
Zaczynamy oczywiście od zakupu lusterka
Pasują lusterka od Passata B5 i Golfa 4.
Nie możemy przełożyć lusterka od tak sobie ponieważ prawe i lewe są pod różnymi kątami (co dla mnie jest głupotą) Wszystko za sprawą trójkąta przy drzwiach - dlatego zostawimy nasz z małego lusterka. Gdybyśmy założyli całe z anglika nic by w nim nie było widać.
Mój opis będzie dla wersji elektrycznej lusterek.
1. Bierzemy lusterko z anglika i ściągamy wkład(lustro). Przekręcamy lustro maksymalnie w dół i lewo i wkładamy palce za lusterko jak najbliżej środka i pociągamy - jest zaczepione na kilka uchwytów ale schodzi bez problemu.
2. Odpinamy kabelki od podgrzewania uważając aby nie oderwać gniazda na wkładzie - najlepiej je czymś przytrzymać.
3. Ściągamy obudowę (dużą część lakierowaną). Trzyma się ona tylko na plastikowych zaczepach. W czarnym dolnym plastiku jest otwór zaślepiony dzięki któremu mamy dostęp do jednego z nich. Wkładamy tam śrubokręt i robimy dźwignię odciągając jednocześnie obudowę.
4. Ściągamy dolną czarną obudowę - najprawdopodobniej trzeba będzie rozwiercić śruby bo rzadko da się je odkręcić.
5. Ściągamy zawleczkę dzięki której stelaż lusterka trzyma się trójkąta - bierzemy malutki śrubokręt i po kolei odginamy blaszki - po trochu na około aż puści.
6. Odpinamy kostkę od silniczka i już mamy całość. Trzeba wyciągnąć poszczególne piny z wtyczki bo inaczej nie zdejmiemy stelaża.
7. Robimy dokładnie to samo przy samochodzie. Sprawdzamy czy mamy takie same wtyczki do elektryki - jeśli tak to zostawiamy silniczek z anglika jeśli nie zakładamy swój.
8. Zakładamy stelaż z anglika na samochód razem ze sprężyną, na to tą nieszczęsną okrągłą zawleczkę z którą mordowaliśmy się przy ściąganiu. Ja ją zakładałem nakładając na górę klucz oczkowy i ładując młotem aż zaskoczy. Za drugim uderzeniem weszła.
Podpinamy elektrykę i sprawdzamy czy lusterko się przestawia zgodnie z ruchem pilota.
Jeśli nie to przekładamy kable aż do skutku
W moim przypadku silniczek w angielskim lusterku był przekręcony o 90 stopni w prawo względem małego lusterka. Próbując rożne możliwości szybko można dojść do prawidłowego ustawienia.
9. Składamy obudowę i dopinamy lustro.