Logi z VAGa i prośba o diagnozę

ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Zatem plan jest taki, że turbo idzie do czyszczenia :)


Prawie na bank ono krzaczy, poprzednie czyszczenie na ile wystarczylo?

Sony pisze: Przy okazji sprawdzę też sztangę... Coś wspominałeś, żeby sztangę ew. spsikać WD40 ?


Tak, przy wejsciu do gruchy moze sie blokowac (korozja).

A czy zawór N75 nie może tu broić w moim przypadku :P ?


Mozna sprawdzic, ale nie liczylbym na to, zreszta tez jet nowy ;)
Michal
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Prawie na bank ono krzaczy, poprzednie czyszczenie na ile wystarczylo?
Ja jeszcze nigdy turbiny nie czyściłem. Jak pierwszym razem notlaufy zaczęła łapać to dawałem konkret po obrotach, zmieniłem olej na syntetyk, zaślepiłem EGR i wyczyściłem go wraz z kolektorem, na sam koniec kata wyciąłem i był spokój.

szymekgd pisze:Mozna sprawdzic, ale nie liczylbym na to, zreszta tez jet nowy ;)
Zawór N75 jest po regeneracji, że tak napiszę hehe ;) Po prostu go czyściłem swego czasu.

No dobra... To na samym wstępie wyczyszczę turbo, a poźniej zrobię logi i zobaczy się co dalej :)

Dzięki szymekgd - forumowym guru Naszym od logów jesteś ;)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

Sony, Też dzisiaj biorę się pierwszy raz w życiu za czyszczenie turbiny zobaczymy czy weekendu mi nie braknie mam nadzieje że nic nie urwie :)
Jak nic nie popsuje to zrobię nowe logi i szymekgd, zerkniesz czy coś się polepszyło.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Sony pisze:Zawór N75 jest po regeneracji, że tak napiszę hehe ;) Po prostu go czyściłem swego czasu.


To pamietam, ale wydawalo mi sie, ze w koncu nowy kupiles...

Sony pisze:No dobra... To na samym wstępie wyczyszczę turbo, a poźniej zrobię logi i zobaczy się co dalej :)


Kumpel, w leonie, przed wirusem czyscil turbine, wymienial gruche, czujnik doladowania i przeplywke, a po dwumas ;)

Sony pisze:Dzięki szymekgd - forumowym guru Naszym od logów jesteś ;)


Nie przesadzajmy ;)


Szczepan, pamietaj tylko, zeby po wlozeniu turbiny odlaczyc przewod od zaworu n109 i dopiero wtedy krecic rozrusznikiem, bez odpalania, przez kilka sekund, tak, zeby pompa rozprowadzila olej, jezeli auto odpalisz od razu to jest duze prawdopodobienstwo, ze zatrzesz walek z powodu braku smarowania/chlodzenia, jak odpalisz to przed logami "dotrzyj" turbine i nie przejmuj sie zapachami ktore beda leciec przez nawiew przez kilkanascie km.
Michal
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

szymekgd, Dzięki za podpowiedz bo właśnie zastanawiałem się z kumplem co odłączyć żeby auto nie odpaliło. Ale mam większy problem odkręcanie turbiny która jest razem z kolektorami poszło bez problemu tylko że przy odkręcaniu tych trzech torx w turbinie co trzymają kierownice ukręciły się wszystkie trzy :cry:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Szczepan, no to chłopie przeje*ane teraz. Nie wiem czy w takiej sytuacji wchodzi w grę rozwiercanie :/

Ponoć można również zamiast kręcenia rozrusznikiem bez możliwości odpalenia wstrzyknąć strzykawką nieco oleju na wirnik czy jakoś tak i wtedy można normalnie odpalać :)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

Sony, Dałem już do rozwiercenia i nagwintowania o numer większy ale czy się uda to nie wiem fachmajster powiedział że da rade zobaczymy.
Ale już rozglądam się za używaną turbiną koszt około 600-900 :-/
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Sony »

Szczepan, przejrzałem jeszcze raz budowę turbo... Nie powinno być problemu z tym rozwierceniem i gwintowaniem :)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: Szczepan »

Sony, No mam nadzieje że się uda, napisze jak to się skończyło mam pare fotek ale wrzucę jak już mi nerwy miną :)
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Post autor: szymekgd »

Na alledrogo i pewnie w kazdym warsztacie maja takie urzadzonka ktorymi wkrecja sie w ukrecona srube i w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara wykrecaja pozostalosci gwintu, uzywa sie tego do zerwanych swiec zarowych, szpilek w glowicy itp. Nie spikales srub odrdzewiaczem, nie moczylem w ropie?

Ponoć można również zamiast kręcenia rozrusznikiem bez możliwości odpalenia wstrzyknąć strzykawką nieco oleju na wirnik czy jakoś tak i wtedy można normalnie odpalać :)


Jak strzykniesz na wirnik to poleci do silnika ;) Jezeli juz to dokrecic wylot smarowania i psiknac do wlotu, ale olej poleci do miski, bezpieczniej i prosciej, chyba, odkrecic (klucz 8) nakretke z zaworu i chwile pokrecic.
Michal
ODPOWIEDZ