[1M] Światła do jazdy dziennej

Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne naszych Tolków.
ODPOWIEDZ
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: spec »

Komplet H7 kosztuje 70-100zł. Jakby zliczyć pobór wszystkich żarówek wyjdzie grubo ponad 100W. Wg mnie jest o co "grać".

Twoim tokiem rozumowania po co zakładać fele 17 jak na 15 blaszakach też obleci.
Albo zderzak z TSa bo wszyscy zakładają?
Awatar użytkownika
dominik
Forumowicz
Posty: 1167
Rejestracja: 04 cze 2009, 21:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Kraków

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: dominik »

wg. polskich przepisów światła do jazdy dziennej nie mogą świecić razem z mijania. Dzienne powinny być tak zamontowane aby podczas włączenia świateł mijania gasły.
A Ci co jeżdżą na halogenach to niewidomi .... tak mnie to denerwuje że szok.... i się lansuje bo myśli że ma dzienne, a co gorsze to policja ich nie wyłapuje ......
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: marek_igor »

spec pisze:Komplet H7 kosztuje 70-100zł.

Nie wiem do kogo kierowałeś swoją odpowiedź, ale z tą ceną trochę przesadziłeś. Tungsram H7 Megalight +90% to koszt 40zł


Dla mnie to żadna oszczędność 0.5l paliwa na pół roku, alternatorowi też jakoś się nic nie dzieje w żadnym aucie u mnie przez kilka lat użytkowania na normalnych światłach, akumulator też w każdym sprawuje się normalnie. Żarówki też się nie palą jakoś szybko, bo zwykłe ciągną spokojnie 2 lata i więcej...
Więc wydać 200zł na te LEDy żeby były (a żeby choć wyglądały jakoś) - dla mnie bezsens. Ale kto chce niech zakłada. Nie moje auto ;)
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: spec »

No to jasne że nic się nie dzieje. Co to by był za samochód, że po włączeniu świateł ma się sypać.
To, że Tungusramy kosztują 40zł to żaden argument. H7 w markecie kosztuje 10zł.
Każdy jeździ na czym uważa.

Rozumiemy, że Tobie pomysł z dziennymi się nie podoba za bardzo. Szanuje Twoje zdanie.
Ja będę kombinował. Jeżdżę dużo, często stoję w korkach po za tym przyda się automat do włączania.
a
agamiarz

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: agamiarz »

Ja mam inną prośbę. Mam zamontowane ledy już od dawna. Włączają mi się od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Chciałbym jednak, żeby zapalały się dopiero po uruchomieniu silnika. I teraz moje pytanie gdzie podłączyć plusa?
Pod alternator nie da rady bo musi być to, że tak powiem "mocny plus". Podłączenie pod alternator nic nie dawało (po prostu się nie świeciły).
Mam oczywiście cały programator,że jak załączę postojówki/mijania to się gaszą itd. Chciałbym jednak żeby zapalały się po załączeniu silnika.
Wysyłam fotki gdzie obecnie mam ten kabel podłączony (puszka przy wlewie płynu hamulcowego/abs). Jak ktoś może mi poradzić i poratować jakąś konkretną fotką gdzie to podczepić będę wdzięczny. pozdrawiam

ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
kuzio
Forumowicz
Posty: 674
Rejestracja: 30 mar 2012, 19:10
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ALH+
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: kuzio »

mam dokładnie w tym samym miejscu podłączone dzienne (kabelek żółto- niebieski) i dołączam się do pytania agamiarza. Jak ktoś wie gdzie szukać plusa, który pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika to prosiłbym o podpowiedzi ;-)
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję

MOJE TOLEDO: http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=622 ... sc&start=0
i
igi84
Forumowicz
Posty: 619
Rejestracja: 24 maja 2009, 17:39
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Gdynia

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: igi84 »

agamiarz, i o to rozwiązanie Twojego problemiku, gdyż ja właśnie podłączyłem sobie w taki sposób aby włączały się po uruchomieniu silnika. Nie wiem gdzie Ty podłączałeś ale u mnie led-y świecą jak trzeba tak jak i u kolegi w renówce. Sprawa jest prosta podłączamy przewód plusowy ze świateł dziennych pod regulator napięcia pod niebieski przewód w kostce 4-ro pinowej umiejscowionej na rozruszniku :) pozostałe podłączenia pozostają bez zmian. Takie podłączenie nie powoduje żadnych usterek, błędów itp :) Jeżeli tak jak mówisz nie śmiga czyli jednak masz za słaby + chociaż w to nie wierzę zastosuj przekaźnik np nr 53, który poda Ci mocny plus z akumulatora po uruchomieniu silnika, gdy alternator poda 14v na niebieski przewód. Chociaż wątpię w to aby tam było tak małe natężenie, że światła się nie włączają. Schemacik na szybko zrobiłem :) mam nadzieję że się przyda :)
s
spec
Forumowicz
Posty: 842
Rejestracja: 27 sty 2010, 20:44
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Rzeszów

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: spec »

Ostatnio dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Audi A4 1.8T modyfikowana z instalacją LPG. Na benzynie 192 koni na gazie 187. Po założeniu świateł do jazdy dziennej spalanie spadło o 1,5l gazu na 100 km.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Lokalizacja: okolice Krosna

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: vwir »

Inną opcją zaświecenia świateł po odpaleniu jest prosty układ załączający światła po podniesieniu się napięcia w instalacji. Gdzieś nawet mam taki układ zmontowany - mogę poszukać schematu.
a
agamiarz

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: agamiarz »

Spróbuje tego połączenia jak podpowiedział igi84 jutro się za to wezmę i zobaczymy efekt :)
ODPOWIEDZ