Mam dziwny problem. Otóż mam non stop silnik zabrudzony olejem, którego ubywa w ekspresowym tempie (ok 1litr/500 km), który potem w największych ilościach pojawia się w osłonie paska rozrzadu i na samym pasku. Znajomy mechanik obejrzał silnik i sprawdził uszczelki itp. Nic nie znalazł, więc po prostu umył silnik. Następnego dnia kolejna wizyta i diagnoza: olej wycieka z głowicy, gdzie jest (a raczej była) taka "zaślepka". Nie ma jej, bo któregoś dnia silnik dostał za dużo oleju albo szybka jazda byla i ciśnienie było za wysokie. I nie opłaca się tego robić.
Przepraszam za małą precyzję opisu, ale ja jestem za granicą, wszystko załatwia mój brat, a ze mnie taki mechanik jak z koziego zadu trąba. Normalnie lajkonik. Piszę tak jak brat przekazał.
Czy może ktoś mi ten temat przybliżyć i potwierdzić diagnozę?
Dzięki i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2012, 00:45 przez acepl78, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie sądzę. Mechanik pracuje w serwisie Renault od ładnych lat i nigdy nie miałem problemów z jego pracą, więc sklaniam się ku przyjęciu na wiarę jego diagnozy ("zaślepka" w głowicy, cokolwiek by to było).
Ale możemy temat podrążyć... Jeśli to simering, to jakie jeszcze byłyby objawy?
Pozdrawiam.
Objawy bylyby takie jak napisałeś i jeżeli facet mówi że nic nie da rady zrobić a ty masz do niego pełne zaufanie to szukaj drugiej glowicy a co do kosztów to ciesz się że nie masz diesla .Jutro zerknę do znajomego do golfa ma podobny silnik i wieczorem postaram napisać wyniki oględzin o ile ktoś inny Ci nie pomoże
temat można zamknąć: do wymiany simmeringi na wale i w głowicy i pasek... tak to jest, jak się słucha brata, który gada z mehcanikiem po pijaku.
"zaślepka"...
Sprawa rozwiązana. można temat zamknąć.
Chyba że forumowicze pomogą w innej sprawie: otóż udało mi się wcisnąć akumulator 120Ah (stary padł kompletnie i tylko taki udało mi się załatwić bez kupowania na szybko nowego) w miejsce 65Ah. Czy i jakie niesie to za sobą zagrożenie albo problemy?
A tak jeszcze w temacie to w głowicy są zaślepki z przodu i z tyłu ale one są wkręcane imbusem i żeby je wywaiło to ciśnienie musiałoby być chyba jak w dragsterze bo gwint to tak na oko to M12 do czego są te otwory to nie wiem chyba że to "gwizdki"takie jak w 126p.Natomiast co do baterii to zapytaj w dziale od akumulatorów bo cię zaraz jakiś moderator objedzie i po co ci to na początku przygody z tym forum.Pozdrawiam