[ALL] Oleje i filtry

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Sony »

Szczepan pisze:co do tych środków co dolewa się tuż przed wyminą oleju tzn środek do płukania silnika czy na prawdę pomaga czy wręcz odwrotnie może zaszkodzić?
Pisałem już o tym w tym wątku kilkukrotnie. Jeśli masz obecnie zalany olej półsyntetyk lub mineralny to taka płukanka jednorazowo przy przejściu na pełen syntetyk MA SENS!

Ta płukanka zrobi robotę, którą miałby wykonać olej syntetyczny, czyli wyczyści silnik ze zbędnego syfu.

Ja przy przejściu z półsyntetyka na pełen syntetyk dolałem preparat Liqui Moly Pro Line Engine Flush. Wlewasz taki preparat do starego oleju przed wymianą, zostawiasz auto na biegu jałowym na 10-15 minut, później stary olej spuszczasz i tyle. Ja nawet zrobiłem kilka prztyków rozrusznikiem jak olej skapał, żeby z wałka resztki oleju też spłynęły ;)

Jeżdżę na Motulu 8100 X-Cess 5W40 już ok. 25tys. km. Wcześniej Mobila mi wcinał ok. 0,5l-1l na 12-15kk, a teraz łyka może z 0,5l, a może mniej co uważam za objaw naturalny :)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Szczepan »

Czyli wiemy już że na pewno olej Motul ale przy moim obiegu ponad 240 tyś nalać 5/40 czy jednak pozostać przy 10/40 :?:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: szymekgd »

Wlej 5/40. W tym roku tez pewnie tak zrobie...
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Szczepan »

Tak chyba zrobię i zobaczę czy będzie brał olej jak nie to zostanę na tym oleju a gdy zacznie znikać wrócę na półsyntetyk.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: szymekgd »

Nie bedzie, a roznice w pracy silnika od razu zauwazysz ;)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: Szczepan »

Mam nadzieje że na plus :lol:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
m
maciekbed25
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 02 sty 2010, 17:29

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: maciekbed25 »

Na plus na pewno zmianę zobaczysz ja zmieniłem trochę ponad miesiąc temu i normalnie rewelacja, nie dosyć że na bagnecie nie ubywa oleju to jeszcze silnik odżył tak jak by dostał drugie życie. już mam zrobione na tym oleju blisko 4 tkm :lol: jakoś dużo jazdy miałem większość po miejscu a olej ciągle na bagnecie na max.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: szymekgd »

Ostatnio seat mnie zadziwil, ojciec ma od roku alte 1.6tdi (z dpf), w fabryce wlali do niego castrola (w tolku 5P lali shella), poniewaz na liczniku zblizylo sie 15kkm, wiec tradycyjnie (od 5 lat) pojechal do aso na wymiane, a tu zonk, okazuje sie, ze jest interwal 30kkm :shock:

[ Dodano: 2012-03-30, 14:47 ]
Fajna rozmowa o spalaniu oleju przez silnik: http://www.blogomotive.pl/index.php/201 ... erze-olej/
Awatar użytkownika
lysy87
Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 21 mar 2012, 13:13

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: lysy87 »

Niedawno zostałem posiadaczem Toledo (jak go wypucuję w wolnej chwili to się zdjęciami pochwalę). Szykuję się do wymiany filtrów, oleju i kompletu rozrządu. I tu moje pytanie: czy wymianą filtrów i oleju zająć się przed rozrządem? Czy to ma jakieś znaczenie?
Awatar użytkownika
skaza24
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 17 maja 2009, 22:50

[ALL] Oleje i filtry

Post autor: skaza24 »

lysy87 pisze:Szykuję się do wymiany filtrów, oleju i kompletu rozrządu. I tu moje pytanie: czy wymianą filtrów i oleju zająć się przed rozrządem? Czy to ma jakieś znaczenie?


Olej i filtry nie mają znaczenia, chyba że jeszcze płyn chłodniczy chcesz wymienić to jego trzeba spuścić przy robocie z rozrządem więc nie warto wcześniej.
BCB 1.6 16V 105 KM

Komp: STAG-4 eko
Reduktor: AC R01
Wtrysk: HANA 2000

http://toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=1249

Obrazek
ODPOWIEDZ