Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
h
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Witam Wszystkich. Problem wygląda następująco. Kiedy autko jest wystudzone po nocy, szczególnie przy niższych temperaturach, mam problem z ruszaniem. Obrazowo wygląda to tak, jakbym próbował ruszyć z 3. biegu. Kiedy próbuje ruszyć obroty spadają i zdarza się, że silnik gaśnie( szczególnie kiedy dodam więcej gazu), przy odpowiednim operowaniu sprzęgłem zazwyczaj da się ruszyć, ale auto przyspiesza jakby "resztką" sił aż do osiągnięcia ok 1400 obrotów. Jeśli silnik popracuje ok 1-2 min jest lepiej. Zauważyłem podczas tegorocznych mrozów, że podczas najniższych temperatur o dziwo zaczął "normalnie" ruszać tzn podczas puszczania sprzęgła obroty rosły do ok 1100 obrotów i nie było problemów z ruszeniem. Pod tym adresem są logi mojego autka
http://forum.vw-passat.pl/threads/11193 ... w-ARL-2004
Dodam, ze powyższe objawy występują od samego początku odkąd mam auto. Komputer nie pokazuje błędów. Pomyślałem, że może warto zacząć od wymiany "w ciemno" czujnika G62 mimo, że nie zgłasza błędu bo różnie z tym bywa. Czekam na jakieś sugestie i pomysły:)
Pozdrawiam!
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

Porownaj odczyty z czujnikow G62 i G2, lub przed odpaleniem go wypnij, ale G62 (na podst 007) bedzie na 99% dobry, wiec fundujesz sobie niepotrzebny wydatek, termostat jak passatowcy zauwazyli do kontroli/wymiany. Co do sedna problemu to sprawdz, jezeli jeszcze tego nie zrobiles, jak wyglada sterowanie i sama klapa gaszaca n239, moze nie dostaje podcisn./jest zabrudzona i otwiera sie w 100%. Widac, ze problem wystepuje juz od dawna wiec pochwal sie co zrobiles/wykluczyles ;)
h
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Nie robiłem za wiele. Nie mam za dużej wiedzy jeśli chodzi o mechanikę. Kiedyś przy okazji wspomniałem mechanikowi o problemie, powiedział, że może pomóc przeczyszczenie przepływomierza więc się zgodziłem. Czyszczenie przepływki - 120zl, podpięcie auta do kompa x3 - ponad 100 zl, efekty - brak, moja mina przy kasie - (zapewne) bezcenna... to trochę ostudziło dalszą chęć rozwiązania problemu i skłoniło do kupna kabelka. Liczyłem, że błąd powodujący problem z czasem na tyle się pogłębi, ze komp coś zauważy.
Wiem, że wg 007 wszystko wygląda ok ale wiąże występowanie problemu ze zmianą temperatur a ecu, z tego co zdarzyłem wyczytać, bierze dane na temat temperatury właśnie z G62.
Co do n239 nie sprawdzałem. Ogólnie mam możliwość, żeby ktoś sprawdził autko pod kątem Waszych uwag ale wolałbym poczekać aż uzbiera się więcej pomysłów na temat możliwej przyczyny problemu, żeby nie zawracać komuś co chwilę głowy:)
Tak sobie jeszcze myślę czy nie dałoby się zrobić jakichś logów podczas ruszania? Jeśli tak to co logować?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

Odepnij G62 i odpal, jezeli bedzie poprawa to do wymiany, odslon klape gaszaca i zobacz czy nie jest zasyfiona, nie mam jej u siebie, wiec instrukcje poszukaj w necie. Mysle, ze te dwie rzeczy mozesz sam zrobic ;)
h
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Obrazek
Obrazek

Tak wygląda klapka. Na zdjęciu wyszła gorzej niż w rzeczywistości:) Wężyk siedzi porządnie, nie jest poluzowany. Pręt od regulacji klapki chodzi płynnie. G62 odepnę jutro albo w sobotę i podzielę się spostrzeżeniami.

Zapomniałem dodać, że w okresie zimowym zauważyłem większe spalanie niż rok temu w podobnych warunkach na tej samej trasie. Dodam, że jeżdżę na tych samych oponach co rok temu i ogólnie nic co może wpływać na spalanie się nie zmieniło. W mieście wzrost o ok 1-1.5l trasa ok 0.5l
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

Prawie czysto ;) Wypadaloby sprawdzic jeszcze sterowanie ta klapa, czyli wezyki i zawor sterujacy, skoro znasz polozenia dzwigni klapy to ocen, czy na zgaszonym silniku klapa jest zamknieta, a po odpaleniu od razu ustawia sie w "poprzek".
Ze spalaniem to moze byc wspomniany wczesniej termostat, silnik zauwazalnie dluzej sie nagrzewa niz w poprzednim sezonie?

Nie obstawiales pompek? W logach maja ladne korekcje i bipy, ale na rozgrzanym silniku, jezeli mnie pamiec nie myli to kiedys czytalem o podobnych objawach, okazalo sie, ze jedna pompka po rozruchu lapala powietrze, ale w miare rozgrzewania sie silnika uszczelniala i objawy ustepowaly...
h
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Przy wyłączaniu silnika widać, ze pręcik przesuwa klapkę i po chwili odskakuje. Nigdy nie miałem problemów z wyłączaniem silnika. Przy wyłączonym silniku klapka jest jak na pierwszym zdjęciu (otwarta).
Nie zauważyłem jakiejś różnicy w czasie nagrzewania silnika. Zawsze dochodzi do 90 i ani drgnie.
Co do pompek to nie zastanawiałem się nad tym, niczego nie wykluczam. Tylko jak to sprawdzić?
Na forum forda znalazłem trochę podobny temat. U nich pomagała zmiana softu.
http://forum.fordclubpolska.org/showthr ... 091&page=2
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

W linku pada tez podejrzenie na czujnik walka, sciagnij sobie ssp209 http://www.google.pl/#hl=pl&sclient=psy ... 40&bih=770 najlepiej po polsku i poczytaj o procedurze rozruchu TDI PD, tj. czujnikach i fazach wtrysku, moze problem lezy w zasilaniu paliwem?
h
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Ten czujnik (halla) jest chyba taki sam jak w AFN. Jeśli tak to mam możliwość podmiany na próbę. Polecany pliczek mam akurat po polsku więc w wolnej chwili przejrzę. W sobotę dam znać jak po odłączeniu G62.
Dzięki za dotychczasowe zainteresowanie:)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

Silnik AFN jest duzo starszy i watpie, ze bedzie pasowal,wg. ssp209 ecu bierze sygnal z G40, a przy problemach z nim, w zastepstwie z G28, wiec te czujniki musisz ew.podmienic z naciskiem na G40.
ODPOWIEDZ