[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Zicher
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:40

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Zicher »

szymekgd pisze:Zicher, zrob dynam. 011 z odpietym podcisnieniem z gruchy, jezeli kierownice stoja to bedzie to widac.


A z odpiętym podciśnieniem według mnie to wcale się nie ruszą, bo to przecież podciśnienie nimi steruje. Wczoraj przegoniłem auto tak 3000-4000rpm na ok 25km. Dziś też tak zrobię i jutro sprawdzę czy choć trochę się rozruszało. Ewentualnie potem mogę z tym odpiętym spróbować.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

Zicher, owszem, steruje nim i dlatego mozemy sprawdzic skrajne polozenia kierownic: z odpietym kierownice powinny ustawic sie w min.dolad., z cisn. bezposrednio z pompy podc. (z pominieciem n75) w max dolad., jezeli geometria stoi gdzies po srodku bedzie to widoczne w zmierzonym cisn.rzeczywistym.
Awatar użytkownika
Zicher
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 30 wrz 2009, 21:40

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Zicher »

rysiekkk1 pisze:mexicana 17, polecam 2 razy w miesiącu podczas jazdy na odpowiedniej drodze na 4 biegu przejechać kilkanaście km na 4 biegu w zakresie obrotów 3000 do 4200, u mnie po złapaniu pierwszego notlaufa po zakupie auta zacząłem stosować taki sposób i problem od ponad roku nie powrócił :-)


Pomogło to ci kolega napisał powyżej, polecam naprawdę. Przejechałem 2 razy po 25km starając się trzymać obroty przy 3000+ , nawet 100km/h w 3-ce jechałem :-P jak tak przegoniłem auto to problem zniknął nawed pod 5000rpm ciągnie bez notlaufa z gazem w podłodze.

Jedyne co mnie wczoraj zdziwiło to to że jak tak sobie żyłowałem to patrzę w pewnym momencie na wskaźnik temperatury a on spadł tak na 1 małą kreskę od środka zwiększyłem temp na klimatroniku i leciało tak jakby nie do końca ciepłe a wskaźnik spadł jeszcze troszkę i się wystraszyłem, zwolniłem trochę ale przez następne 5km nie mogłem dogrzać a potem samo się zrobiło. Co to mogło być? Dodam, że temp spadła chyba z powodu tego że jak dojeżdżałem do skrzyżowania itp to już prędzej puszczałem gaz, bo nie pojadę full gaz a potem ostre hamowanie... Ale liczy się że śmiga, dziś do pracy normalnie się zagrzał itp.
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ProFFessor »

Nie chce zakladac nowego watku.

Jak sadzicie czy problemem moze byc turbo ?

Otorz jade sobie 80 km\h na czworce . Przyspieszam do 100 wrzucam piatke. Dochodze do 120 km/h i chcac przyspieszyc bardziej czuje ze samochod nie chce isc dalej.
Naciskam pedal gazu i samochod strasznie opornie przyspiesza. <nie tak zwawo jak wczesniej>

Na zegarach nic sie nie wyswietla.
Vag tez nie pokazuje bledow.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

ProFFessor, jezeli nie lapie awaryjnego "kasowanego" ponownym rozruchem auta to stawiam na przeplywke.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: marek_igor »

szymekgd pisze:stawiam na przeplywke.
...albo przestawiony rozrząd ?? choć wtedy mogłaby zaświecać się kontrolka silnika, ale objaw też może być taki jak opisał
Awatar użytkownika
ProFFessor
Forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 17 sty 2012, 15:49

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: ProFFessor »

Dzis ide robic rozrzad koledzy wiec sie okaze :-D
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: szymekgd »

ProFFessor, nie zapomnij kata wtrysku po wymianie ustawic ;)
D
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Domelek »

Witam,koledzy nie wiecie gdzie można kupić tą rurkę od smarowania turbiny bo mi się urwała,obdzwoniłem wszystkie szroty,ale nigdzie nie mają,a w sklepie za nową powiedzieli mi 350 zł. Może ktoś ma dostęp do takiej części.
Awatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
Posty: 475
Rejestracja: 12 cze 2011, 13:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Smardzewice

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: lucassiuss »

gdzieś czytałem że można tą końcówke obrobić i to koszt w granicy 30zł jak napotkam topic to ci podeśle na pw chyba ze na alledrogo znajdziesz bo tam czasami tez na używke można trafić
ODPOWIEDZ