[ALL] ABS

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
R
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[ALL] ABS

Post autor: Romano »

Panowie, wyminiłem czujniki abs i.....mam dalej problem :/ Po wymianie podpiąłem tolka pod kompa, żeby usunąć błąd abs. I mając dalej podłączonego kompa ruszyłem do przodu, do tyłu (tak parę razy, żeby przetestować czy wszystko jest już wporządku), no i wszystko było ok, nic nie zgrzytało ani razu. Po godzinie chciałem jechać do sklepu i.....znowu zaczęło zgrzytać, więc znowu podpiąłem kompa, żeby obadać czy jakiś błąd się nie pokazał no i nic nie było. Ale zczaiłem, że przy podłączonym kompie mi nic nie zgrzyta a bez kompa zgrzyta :/ Wszedłem w bloki danych (w ABS) i w 1 bloku były prędkości kół, no to ruszyłem do przodu i trzy koła (LP, LT i PT) pokazywały te same wartości a PP pokazywał 0 km/h i dopiero jak prędkość wynosiła 10 km/h to PP pokazywało taką samą wartość jak reszta kół.
Powiem tyle, że bez podpiętego kompa hamowało mi lewe przednie koło.
Co może być nie tak? :/ Tylko nie piszcie mi, żebym jeździł z podłączonym kompem wszędzie ;)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] ABS

Post autor: szymekgd »

A teraz wyczysc czujki i nie mowie o tych ktore wymieniles,ale o elementach od ktorych ´odbija´ sie sygnal,sprawdz tez czy w kole z bledami sa prawidlowe odleglosci pomiedzy elementami pomiarowymi
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] ABS

Post autor: marek_igor »

Romano, w takim razie przy niskiej prędkości, jeden gubi sygnał. Więc albo jest walnięty albo musisz go dobrze ustawić i dobrze dokręcić...albo nie wiem.
Ja w BMW miałem identycznie i to samo koło. Problem był taki że przy odkręcaniu czujnika, urwałem śrubę i trzeba było rozwiercać. Dlatego później mialem taki sam problem, bo trzeba było go usadowić dokładnie w tym samym miejscu jak fabryczny. Milimetr śruba poszła inaczej niż fabryczne miejsce i już gubił sygnał, bo się minimalnie przestawiał...
Nie miałem kompa i robiłem to metodą prób i błędów - poluzowanie śruby, poruszanie czujnika i dokręcenie. I tak parę razy aż się udało.

Ewentualnie możesz mieć luz na łożysku, amortyzatorze, albo uszkodzoną metalową koronkę na piaście, z której czujnik mierzy sygnał. Może być skrzywiona lub ma jakiś uszczerbek
R
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[ALL] ABS

Post autor: Romano »

Wyczyscilem wszystko przed założeniem czujnika, i wszystko było ok. Pokręciłem tarczą, żeby zobaczyć czy wszystkie ząbki są kompletne i tak było. Więc nie wiem co jeszcze może być nie tak :/

Na łożysku nie mam luzu, tydzień temu było wymieniane. Podobnie amorty i reszta, wszystko ok. Chyba, że tak jak piszesz może spróbuję bardziej dokręcić czujnik.
Awatar użytkownika
marek_igor
Forumowicz
Posty: 2000
Rejestracja: 29 wrz 2011, 06:32
Auto: Alfa 166
Model: 2.4 jtd
Lokalizacja: Niepołomice

[ALL] ABS

Post autor: marek_igor »

Problem pojawił się po wymianie łożyska ?
R
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[ALL] ABS

Post autor: Romano »

Nie, wcześniej już było zgrzytanie, o wiele wcześniej.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] ABS

Post autor: szymekgd »

Pozostaje przyjrzec sie sterownikowi, jezeli sygnal dochodzi to moze elektronika szwankuje?

Znalazlem cos takiego: http://forum.vectra-unlimited.pl/showthread.php?t=49383 podobne tematy sa o vw.
R
Romano
Forumowicz
Posty: 160
Rejestracja: 26 paź 2009, 22:34

[ALL] ABS

Post autor: Romano »

A gdzie znajduje się centralka abs w toledo?
w
weahh
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 14 sie 2010, 15:51
Auto: Toledo 1M
Model: 1.9 tdi
Lokalizacja: przemysl

pompa abs

Post autor: weahh »

witam
wczoraj robiłem przegląd i na rolkach przy kontroli hamulców okazało się że, hamulce były zablokowane. Po lekkim wciśnięciu pedała hamulca odpuściły Gość od przeglądów powiedział że to pompa abs. Dzwoniłem dzisiaj do sklepu z częściami i powiedzieli że nowa pompa kosztuje ponad 4000 zł. Jak to sprawdzić czy to jest to co mówił i jak spr jaki nr katalogowy jest tej pompy jakby to było to ?
Awatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
Posty: 670
Rejestracja: 30 paź 2011, 16:55
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 2.0 16V ABF
Lokalizacja: Ruda Śląska

ABS wariuje.

Post autor: Centek15 »

Witam. Kolejna przygoda się zaczyna z autem :(
Otóż problem jest taki, że kontrolka ABS zapala się na prawie każdej nierówności, czasami gaśnie po kilku sekundach, a czasami błąd zostaje, kontrolka się świeci i ABS już nie działa aż do ponownego rozruchu silnika. Tak się dzieje od 2 miesięcy i problem jest coraz częstszy ale wczoraj aż się wystraszyłem.
Rozpędziłem się tak do 30km/h i chciałem zahamować przed progiem zwalniającym. Wciskam hamulec spokojnie (kontrolka ABS w tym czasie się nie świeciła) a ABS od razu zadziałał. Nie było w ogóle hamowania bo pedał gazu się wyciskał jak tylko go dotknąłem nogą. Problem zdarzył mi się już 2 razy i boję się, że kiedyś będę musiał zahamować ostro a tu d*pa.
Sprawdziłem płyn, oraz wszystkie przewody od ABS od pompki aż po koła. Wyglądają dobrze, są suche, brak wycieków i bez korozji czy ubytków. Tarcze i klocki też są OK.
W systemie ABS jestem laikiem więc sprawdziłem tylko tyle ile wiedziałem, na resztę potrzebuję pomocy.
Pozdrawiam.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ