damian1231795, diesel to silnik o zaplonie samoczynnym wiec, w przeciwienstwie do benzyny, mniej pradu potrzebuje, do tego mozesz miec slabszy alternator itp.
szymekgd pisze:damian1231795, diesel to silnik o zaplonie samoczynnym wiec, w przeciwienstwie do benzyny, mniej pradu potrzebuje, do tego mozesz miec slabszy alternator itp.
No tak ale wydaje mi się że ładowanie powinno być jednak wyższe, zauważyłem też, że jak wyłączę ogrzewanie szyby i lusterek to ładowanie wzrasta a tak chyba nie powinno być? Może mam za mocny aku pod mój alternator, ale na razie nie ma problemów z odpalaniem to się nie przejmuje. Ciekawi mnie tylko jak u innych w benzynie pokazuje.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
damian1231795 pisze:że jak wyłączę ogrzewanie szyby i lusterek to ładowanie wzrasta a tak chyba nie powinno być?
To akurat jest prawidłowa sytuacja moim zdaniem jak mam dajmy na to 14.7 i włączę ogrzewanie szyby to spada mi na 14.5 etc. Tak samo jak długie zapodam to spada znów delikatnie Po prostu wtedy jest większe zużycie akumulatora im więcej mamy odbiorników napięcia uruchomionych...
Slowo "zuzycie" akumulatora jest raczej nieadekwatne, ale wniosek jak najbardziej sluszny, czym alternator jest bardziej obciazony tym mamy wiekszy spadek napiecia.
szymekgd, jak odpaliłem auto. miałem włączone światła to napięcie miałem 13,9-14,2 a gdzue włączyłem ogrzewanie tylnej szyby spadło do 13,7 ... więc jaka diagnoza?
Dominik jak ostatnio patrzyłem to miałem 14.4-14.5 przy włączonych światłach także te wskazania climatronika są chyba nie dokładne albo zależy to od stanu aktualnego naładowania aku. Sprawdź wskazanie po jakiejś dłuższej trasie bo mi wzrasta o ok. 0.5 a gdy pogram radiem z godzinkę na zgaszonym silniku i odpalę auto to pokazuje ładowanie ok. 14.0.
Twoje wskazanie jest raczej za małe bo w gwarancji aku pisze że ładowanie powinno być w zakresie od 13.9 do 14.7 niezależnie od ilości włączonych odbiorników.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
damian1231795, dluga trasa=dluzsze ladowanie aku=wyzsze napiecie, a grajace radyjko wysysa z niego energie..
dominik, miernik w rece i zmierz ladowanie