[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Czyli zrób to sam i pochwal sie na forum.
o
olinek2
Forumowicz
Posty: 278
Rejestracja: 08 lut 2011, 17:59

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: olinek2 »

Korozja oś wirnika przyłapała i na tulejkach musiał stanąć. Dlatego warto przesmarować profilaktycznie :)
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: siwy_a1 »

Panowie a powie mi ktoś po co mamy opornik dmuchawy? :-)
Chodzi mi o coś takiego:
http://allegro.pl/golf-iv-leon-toledo-i ... 56927.html
siwy_a1
Awatar użytkownika
peter174
Zasłużony
Posty: 634
Rejestracja: 01 sie 2008, 13:24
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASZ
Lokalizacja: Białystok

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: peter174 »

po to aby nadmych był mozliwy z rózną siłą ... tzn kilku stopniowy
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
s
siwy_a1
Forumowicz
Posty: 326
Rejestracja: 25 lis 2009, 01:25

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: siwy_a1 »

Dzięki peter174 :-D To pytanie nurtowało mnie od dłuższego czasu ;-)
siwy_a1
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: kornat »

Może komuś ten manual przyda. W necie można znaleźć sporo tego ale po co szukać jak można mieć pod nosem :)
Jeżeli masz problem z stukającym nadmuchem przy wł/wył ukazanym jak na filmiku
http://kornat.wrzuta.pl/film/8JjxUU2d72R/video-0006
lepiej trafić nie mogłeś :D
Jak masz chęć to naprawić to będziesz potrzebował
- torx 15 oraz 25
- grzechotka bądź wkrętak na torxa
- klucz 6 (dobra jest nasadka) ale oczywiście można i użyć płaskiego klucza
- klej dwuskładnikowy
- no i przede wszystkich chęci i wolny czas
Gdy mamy wszytko j/w. to zabieramy się do pracy.
1) Najpierw demontujemy schowek kluczem torx 25
- 4 śruby u góry schowka widoczne po otwarciu
- 3 śruby za czarnym półkolem z boku deski rozdzielczej
- 1 śruba na dole po prawej stronie schowka nad półeczką
Teraz wysuwamy schowek w stronę fotela i wypinamy wtyczkę od podświetlenia schowka. I naszym oczom ukazuje się taki widok
Obrazek
2) Następną czynnością jest wyciągnięcie dmuchawy przez odkręcenie 2 śrubek na klucz 6 od dołu dmuchawy. Następnie ściągamy dolną część dmuchawy, później odpinamy kostkę od dmuchawy i wysuwamy dmuchawę na dół.
Obrazek
3) Teraz wypinamy wtyczkę. Ma ona dwa ząbki, które trzeba wcisnąć oraz odkręcić wkręt na kluczem numer 6 znajdującym się od dołu.
Obrazek
4) Teraz otwieramy maskę ściągamy część podszybia pod którym znajduje się filtr kabinowy zwany inaczej przeciwpyłkowy. Bierzemy płaski śrubokręt w dłoń i wkładamy jak ukazano na zdjęciu, po czym obracamy go o kąt 45* w prawo bądź lewo.
Obrazek
5) Ponownie wracamy do auta i wyciągamy silniczek. On wyjdzie lekko pod kątem.
6) Teraz zabieramy się za rozkręcenie silniczka. Okręcamy 4 wkręty torxem 15
Obrazek
Tych wkrętów nie ma ukazanych na zdjęciu.
7) Ściągamy górną obudowę silniczka i ukazuje się nam oto taki widok.
Obrazek
Jak widać koło zębate jest pęknięte w dwóch miejscach. Ściągamy kółko pierwsze które znajduje się przy silniczku. Teraz trzeba sobie zaznaczyć miejsce w którym osiąga graniczną wartość obrotu. Ja sobie zaznaczyłem po linii prostej ramienia kółka i zostawiłem znak na obudowie i trzpieniu.
[img]http://[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/191/26012012002g.jpg/][IMG]http://img191.imageshack.us/img191/7716/26012012002g.jpg[/img]
Teraz możemy ściągnąć uszkodzone kółko. Po ściągnięciu warto lekko odgiąć sobie te 5 blaszek. One po późniejszym założeniu na trzpień dobrze się ułożą.
Obrazek
8) Teraz czyścimy metalowy trzpień oraz otwór koła zębatego. Można przeczyścić tor potencjometru (te dwa czarne paski w kształcie półkola).
Obrazek
9) Nakładamy klej dwuskładnikowy na trzpień tylko nie dużą ilość bo podczas nakładania kółka zsuniemy go na dół i wtedy może kółko przylepić na stałe, czy później da się to oderwać to nie mam pojęcia :P
10) Kolejną czynnością jest synchronizować kółko do naszego trzpienia oraz obudowy i można zakładać. Teraz czas na czekanie aż klej zaschnie. W moim przypadku klej zasychał 24H więc pracę odłożyłem na następny dzień.
Dzień drugi.
11) Sprawdzamy czy ruszając wajchą nasze sklejony kółko również się kręci. Jeżeli jest wszytko dobrze to to zakładamy to małe kółeczko które znajduje się przy silniczku po czym skręcamy wszystko w całość.
12) Idziemy do auta podpinamy silniczek i sprawdzamy czy działa jak należy. Jak wszystko gra zatrzymujemy silniczek w połowie poprzez wyciągnięcie kluczyka ze stacyjki.
Obrazek
13) Czas aby złożyć wszystko jak należy. Ustawiamy tą dużą klapkę aby była w połowie
Obrazek
14) Wkładamy silniczek od dołu pod kątem ok. 45* licząc od pionu. Podczas wkładania silniczka ruszamy tą dużą klapką w celu ich synchronizowania i lekko przyłapujemy wkrętem. Następnie łączymy górną klapę z silniczkiem, również sobie pomagamy ruszając klapką. Będzie słychać kliknięcie ale dla pewności poruszajmy klapką czy faktycznie się trzyma. Jeżeli odpinaliśmy do testów wtyczkę to ją podpinamy ponownie.
15) Włączamy nadmuch i sprawdzamy jak wszystko działa. Jeżeli wszystko działa jak po wyjściu z fabryki przystępujemy założenia silniczka i schowka. Tego nie opisuję bo nie ma wielkiej filozofii.

Miłego naprawiania.
P.S. Nie mam za wiele zdjęć ale naprawiałem to 26 stycznia i pogoda nie zachęcała do tego typu działań.
Awatar użytkownika
Sznurek
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 10 lip 2011, 21:58

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: Sznurek »

Uporałem się ostatnio również z silniczkiem, otwierania/zamykania klapy recyrkulacji powietrza, przez co nie były klapy dobrze otwarte i parowanie szyb
W vagu też wisiał błąd 00604 potentiometr - positioning motor for air flow flag G113

Były różne pomysły przez dorobienie nowej zębatki, ale podjąłem temat by w ośce wywiercić otwór jak i w zębatce i wstawienie ośki mniejszej by uniemożliwić przeskakiwanie zębatki z ośką + na to użyłem bardzo dobry klej epoksydowy ( distal)

Przed sklejeniem ustalcie odpowiednie położenie zębatki na płytce bo będzie silnik dociągało i wyłamie ośkę zębatki pośredniej :) (też się z tym męczyłem ustaleniem odpowiedniego ustawienia ale zakończyło się sukcesem )

Mała prezentacja może komuś ułatwi naprawę chyba każdemu to strzela :/

https://plus.google.com/u/0/photos/1067 ... 5667015729
Obrazek
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: el_pawłov »

Odgrzeje prawie rocznego kotleta :roll:
wymontowałem ten silniczek, naprawa kółka po niedzieli, ale podczas rozbiórki zaciekawiła mnie jedna rzecz - od czego jest wtyczka zaznaczona na zdjęciu?
Obrazek
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: Sony »

el_pawłov, totalny intuicyjny strzał z mojej strony będzie brzmiał: od zmieniarki :P
Awatar użytkownika
el_pawłov
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 26 lut 2014, 20:16
Auto: Toledo 1M
Model: 1.8 AGN+LPG
Lokalizacja: Jaworzno

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: el_pawłov »

ahh faktycznie, nie wpadłem na to :-P dzięki Sony :-)
R
Renovatio
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 02 cze 2014, 19:26

[1M] Naprawa stukania dmuchawy przy włączaniu/wyłączaniu

Post autor: Renovatio »

Witam
Odkopie trochę temat, panowie czy jest możliwość włożenia klapy obiegu zamkniętego bez demontażu całej nagrzewnicy? przy wymianie dmuchawy odkryłem ze u mnie znajduje się tylko jedna klapka a drugiej brak.
ODPOWIEDZ