[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Mechanik zaszalal, te ich ceny za rbh jakies astronomiczne sa ;) Oczywiscie jakbys chcial rachunek to +23% do doplaty...
l
laska8452
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 13 lis 2011, 20:54

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: laska8452 »

:-) znowu wyciek ! w sobotę zauważyłem .ciekło z niego jak ze świniaka. dziś pojechałem do pechowego mechanika. okazało się, że dał stare uszczelki pod nagrzewnicę. były one całe , no ale nie zgrały się idealnie z nową nagrzewnicą. teraz jest ok. no ale powiem że NERWA w sobotę miałem konkretnego. kurczę 900 zł dałem a tu leci prawie ciurkiem. tylko nie wiem czemu dopiero pod blokiem zauważyłem wyciek, a nie ON w warsztacie przed oddaniem mi auta, no nic, teraz jest dobrze i mam nadzieję (po raz kolejny), że już tak pozostanie. pozdr.
laska
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: dialog1979 »

Pd tamtej pory co wyciekł płyn , wymieniłem korek i jak na razie jest ok. Mam nadzieję że to była prczyczyna korka.

[ Dodano: 2012-01-06, 12:07 ]
Wczoraj pojechałem do Kielc jakieś 400 km. Po przejechaniu 340 km zapaliła się kontrolka przy temp 90 stopni i ubył mi cały płyn prawdopodobnie przez odpowietrznik w zbiorniku :(:(:( Co mogło być przyczyną i dlaczego?? Poza tym przy prędkości około 120 km nagle stracił moc tak jakbym jechał SDI :( Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu ponownie prolem zniknął. Ale jak była prędkość 120 km to znów problem się powtózył. Prosze o pmoc..
D
Domelek
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 26 lis 2010, 17:30

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Domelek »

Witam,mam takie pytanko,zauważyłem wczoraj że po przejechaniu około 150km z prędkością około 120 km przewód o termostatu był zimny,dodam że termostat był zmieniany niedawno i samochód temperaturę 90 stopni łapie bez problemu.Czy z tym przewodem tak musi być?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

Na zewn. jest zimno, dodatkowo ped powietrza schladza skutecznie plyn w chlodnicy i powoduje przymykanie termostatu, wiec jego zachowanie jes prawidlowe...
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: dialog1979 »

A co z moim problemem??
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: Roxon40 »

Ten problem ----> Poza tym przy prędkości około 120 km nagle stracił moc tak jakbym jechał SDI :( Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu ponownie prolem zniknął. Ale jak była prędkość 120 km to znów problem się powtózył. Prosze o pmoc.. ---> zapraszam do tematu o Turbosprężarce

------> Wczoraj pojechałem do Kielc jakieś 400 km. Po przejechaniu 340 km zapaliła się kontrolka przy temp 90 stopni i ubył mi cały płyn prawdopodobnie przez odpowietrznik w zbiorniku :(: ---- sprawdzić czy nie ma innego wycieku i sprawdzić termostat czy napewno jest sprawny
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
d
dialog1979
Forumowicz
Posty: 116
Rejestracja: 12 lip 2011, 21:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI 110KM
Lokalizacja: Legnica

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: dialog1979 »

Oki. A powiedz jak sprawdzić termostat? On jest w korku?
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: szymekgd »

dialog1979, nie przesadzaj...Termostat jest przy glowicy, dojdziesz do niego po dolnym wezu chlodnicy.
Awatar użytkownika
OMEGA
Forumowicz
Posty: 344
Rejestracja: 24 maja 2011, 03:35
Auto: 1M
Model: ARL
Lokalizacja: Okolice Krakowa

[1M] Ubytek płynu chłodniczego

Post autor: OMEGA »

dialog1979 pisze:Oki. A powiedz jak sprawdzić termostat? On jest w korku?

Test termostatu, czujnika G2, czujnika G62 dla TDI


G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie (jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62) - temperatury należy zanotować.

- jeżeli temperatury w grupie 007 znaczne (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62) - jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie, ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)to - uszkodzeniu uległ termostat.

- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].
Black gold
ODPOWIEDZ