Pompa vacum, grzanie świec

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
b
bacix

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: bacix »

Witam posiadam toledo 1L 1.9 94r, chciałem się dowiedzieć czy na wężu z pompy vacum powinien być zaworek zwrotny? Hamulce po odpowietrzeniu działają do kilku hamować potem pedał robi się twardy. Następna spr to gdzie szukać problemu jeżeli po przekręceniu kluczyka świece się nie grzeją(dioda w liczniku od świec też się nie pali) a jak hmm docisnę w przekaźniku tą zapatkę to zaczynają się grzać świece(jednak dioda w liczniku się nie pali) Czy to przekaźnik sam w sobie nie działa?
Ostatnio zmieniony 12 gru 2011, 19:59 przez bacix, łącznie zmieniany 2 razy.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: szymekgd »

Zaworek pewnie jest w serwie. Silnik to tdi? Jezeli tak to sprawdz diode, steruje ja komputer, dlugosc swiecenia zalezy od temp., w ukladzie grzania sa bezpieczniki (w komorze silnika) i przekaznik, sprawdz je. "Silnik bez T"...Powinien tam byc uklad czasowy ktory zalacza swiece.
b
bacix

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: bacix »

Silnik bez T. Dioda w ogóle sie nie pali. Jeżeli dociskając tą dźwigienke w przekaźniku pod kierownicą diody sie grzeją to szukać czegoś czy wymienic przekaźnik?
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: migacz1981 »

Bezpiecznik od świec żarowych jest na ścianie grodziowej zaraz za zbiornikiem wyrównawczym zabezpiecza on obwód pomiędzy sterownikiem a samymi świecami i jest on konstrukcji blaszkowej o zabezpieczeniu o ile dobrze pamiętam 40A jeżeli przepali ci się ten bezpiecznik a sklep moto jest daleko lub jest weekend to możesz go zawatować takim samym drutem jak do grota od lutownicy cieńszy będzie się niestety przepalał ale jak najszybciej postaraj się o bezpiecznik bo istnieje duże ryzyko pożaru.Komputer mają silniki z turbiną o mocy co najmniej 90 km jest silnik z turbo co nie ma sterowania z komputera ale on ma tylko 75km i tam sterowanie świecami jest takie jak pisze kolega Szymek-czyli układ czasowy który załącza świece

[ Dodano: 2011-12-09, 19:53 ]
Wymieniaj przekażnik ale sprawdz połączenia czy tam ci gdzieś zwara się nie robi
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: Sony »

bacix, proszę poprawić temat -> viewtopic.php?t=2372
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: toledziak95 »

Zawór na wężu masz, niedaleko wejścia do serwa. Co do grzania świec odłącz czujnik temperatury na przyściu przewodu do głowicy, 4 pinowy zielony. Po jego odpięciu świece powinny grzać maksymalny czas. Jeżeli to nie zmieni reakcji, to masz coś skopane z instalacją lub przekaźnikiem.Instalacja ta jest wręcz "zabytkowa", więc całość sterowania świecami sprawdzić bardzo łatwo. Koledzy nauczcie się czytać, chodzi tu o 1Y a nie jakieś TDi!
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: szymekgd »

toledziak95, pokaz, gdzie jest napisane, ze piszemy o TDi? W TDI ecu steruje swiecami, a w D uklad czasowy.
Awatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 19 maja 2008, 21:25

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: toledziak95 »

Sam zadałeś to pytanie w 2 poście....
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: szymekgd »

Nie zauwazylem,zeby Kolega napisal jaki ma silnik,wiec mogl sobie sam dopasowac odpowiedz do silnika.
a
adamwwy

Pompa vacum, grzanie świec

Post autor: adamwwy »

bacix pisze:Silnik bez T.


Czyli 1Y...
ODPOWIEDZ