Kapitalny remont TDI

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
l
laska1193
Forumowicz
Posty: 92
Rejestracja: 02 kwie 2011, 19:55

Kapitalny remont TDI

Post autor: laska1193 »

Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem.

Zrobiłem kapitalny remont silnika TDI 110 KM po rozjechaniu (padła turbina).

Zrobione:
* nowa turbawka
*korby
*pierścienie
*planowanie głowicy

I jak teraz mam jeździć aby było wszystko dobrze. Proszę o pomoc.
Turkusowy Leoś AHF

Obrazek
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Kapitalny remont TDI

Post autor: Szymek08 »

Lać normalne paliwo, jak odpalisz to zaraz ruszać ale delikatnie (szybciej się rozgrzeje niż jak będzie stal i tylko chodził) Dawaj mu w rurę ale dopiero jak skazówka od temperatury będzie wskazywała okolice 90stopni bo inaczej zajedziesz turbinę. Po ostrym wstawianiu nie wyłączaj od razu silnika tyko daj mu pochodzić ze 2 minuty na wolnych obrotach żeby turbawka się schłodziła - i to cała filozofia.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2011, 21:14 przez Szymek08, łącznie zmieniany 1 raz.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Kapitalny remont TDI

Post autor: szymekgd »

Dotrzyj silnik spokojna jazda, w nowej altei zaleca sie to robic przez 3 tys km.
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

Kapitalny remont TDI

Post autor: bartekmk »

wymien olej szybciej niz zwykle. wałek i popychacze w jakim były stanie?
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Lokalizacja: Okolice Oławy

Kapitalny remont TDI

Post autor: Kitaj »

A był sens zostawiać stare tłoki ? Nie jest to chyba taki tragiczny wydatek ?

[ Dodano: 2011-11-22, 18:45 ]
Co do oleju to racja :-) Na początku mogą wystepować mikro opiłki metalu
ODPOWIEDZ