kajtek110 pisze:przeważnie kabelki są innego koloru lub jeden ma czerwony pasek właśnie po to żeby się nie pomylić,a opaskami term.osłaniasz tylko wsuwki no i widzisz kabelki.
Tak pod warunkiem że są w miarę na widoku. Gorzej jeśli złączka gdzieś jest za radiem w nie do końca dostępnym miejscu wtedy ryzyko pomylenia się jest duże. Jeśli wsuwki to na przemian i po problemie
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Witam! Wiecie może czy jak cb jest podpięte do prądu na stałe przez dłuższy czas to może się uszkodzić czy nie powinno? Bo spaliła mi się antena ale to może zbieg okoliczności. Ma ktoś z was podpięty stały prąd tak jak ja?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
W poprzednim aucie miałem CB przez 3 lata podłączone do samego akumulatora i nic sie nie działo. W Toledo jestem dopięty w instalacje zapalniczki czyli działa bez kluczyka i również nic się nie dzieje. Możesz napisać co to znaczy spaliło antenę?
Podpiąłem zasilanie do zapalniczki w bagażniku i nie odłączałem go przez ok. 2 tygodnie i antena przestała działać, sprawdzałem ją z innym cb i też nie działa, radio jest dobre i pytam się czy to mogło być przyczyną awarii anteny?
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
A przewód antenowy to niby którędy puściłeś anteny nie można spalić po prostu masz uszkodzony przewód od niej poza tym przy mocy radia ok. 4W prąd idący do anteny podczas nadawania nie jest taki duży żeby spalić antene CB radio to nie R140 (radiostacja wojskowa o średnim zasięgu ok.2000 km)gdzie prąd wychodzący z nadajnika poprzez fider podczas nadawania na pełnej mocy wynosi o ile dobrze pamiętam 2-3 tysiące volt także lepiej nie zbliżać się bo częstotliwość tego prądu jest mała czyli jak "złapie" to upiecze a nie odrzuci
Mówiąc ,,spaliła się"miałem na myśli uszkodziła. Czyli przyczyna awarii anteny jest inna ale chyba tak jak pisałeś będzie to przecięty kabel. Dzięki za pomoc.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???
migacz1981 pisze:CB radio to nie R140 (radiostacja wojskowa o średnim zasięgu ok.2000 km)gdzie prąd wychodzący z nadajnika poprzez fider podczas nadawania na pełnej mocy wynosi o ile dobrze pamiętam 2-3 tysiące volt
Czy aby na pewno 2-3 tyś Volt. Z tego co mi wiadomo prąd podaje się w amperach, napięcie w Voltach a moc w Wattach.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Roxon40 pisze:Czy aby na pewno 2-3 tyś Volt. Z tego co mi wiadomo prąd podaje się w amperach, napięcie w Voltach a moc w Wattach.
Pewnie masz racje a mając na myśli prąd to według tego co tu piszesz chodziło mi o napięcie a antena to "dipol 40" tak się nazywał system anten nadawania na którym głównie pracowaliśmy podczas treningów radiowych a fider to przewód łączący nadajnik z systemem antenowym.Do odbioru APP (antena promieniowania pionowego) lub pręt 4m na odbiorze już takich napięć nie było o szczegóły nie pytaj bo ja byłem tylko kierowcą tego sprzętu i to niedaleko od Ciebie bo w Tarnowskich Górach
ma ktoś zdjęcie albo jest w stanie napisać gdzie dokładnie jest ten zacisk 30a o którym mowa na pierwszej stronie? chodzi o podpięcie się pod kabel po stacyjce ale przed bezpiecznikami.
Nie wkładam pieniędzy w starego złoma, wkładam serce w pasję