[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: szymekgd »

Dziwne to troche, moze rozrusznik?
Awatar użytkownika
bartekmk
Forumowicz
Posty: 1669
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Auto: Seat Toledo 1M
Model: ASV++
Lokalizacja: Katowice

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: bartekmk »

nie no, pisze ze kreci takze rozrusznik podejrzewam ze jest dobry. moze zapowietrza sie uklad paliwowy. wymien filtr paliwa. zapnij pod vaga przede wszystkim, moze jakis czujnik padł albo cos.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: szymekgd »

bartekmk, to, ze sie kreci nic nie znaczy, jezeli jest to sporadyczny problem, a tak pisze kolega, to nie bedzie to nic o czym piszesz, kontrolki-spiralka od swiec sie zapala? Moze to slawny przekaznik nr 109, sprawdzic i przelutowac nie zaszkodzi.
Awatar użytkownika
damikr
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:19

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: damikr »

Kontrolka świec żarowych sie zapala
Filtr Paliwa wymieniany był jakieś 1,5 mies. temu więc to filtr chyba nie
Jest to bardzo sporadyczny problem bo pojawił się 3 raz od Maja ale trochę wkurza jak sie ludzie na ciebie patrzą a ty nie możesz odpalić auta.

Mi się wydaje że to chyba coś z przewodami paliwowymi czy czymś takim bo rozrusznik kręci ,silnik mocno drży (a wręcz skacze) więc tam jesy chyba ok a jakby mu po prostu brakowało paliwa przez co nie odpala...
Nie wiem czy to jakiś syf w układzie paliwowym zatyka przepływ a po kilku kręceniach po prostu się odblokowuje...taka jest moja teoria... :)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: szymekgd »

damikr, poobserwuj kontrolke od swiec, objaw pasuje do 109, ale nie powinna sie zapalac. Skoro uwazasz,ze to syf to zaserwuj chemie do czyszczenia, moze pomoze.
Awatar użytkownika
damikr
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:19

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: damikr »

Wracam do mojego problemu 2 posty wyżej gdyż w ciągu ostatnich kilku tygodnii powtórzyło się to 2 razy ale zawsze w podobnych okolicznościach a więc:

Samochód tak się "zawiesza" zawsze po zatankowaniu...np. miałem to kilka dni temu:
Pojechałem z domu na stację i tam zatankowałem potem przejechałem dalej żeby sobie dopompować koła i podjechałem pod piekarnię po chleb i... wtedy się "zawiesił" rozrusznik kręcił buda i silnik strasznie drżały i nic... dopiero po ok. 10 min. odpalił tak jakby nigdy nic (ani nie kopcił ani skakały obroty) i jak sobie przypomne to zawsze mniej więcej tak to wygląda że zawsze po zatankowaniu i kilkukrotnym zgaszeniu silnika za krórymś razem nie odpali i nie mam pojęcia co to może być...
Występuje to głównie na rozgrzanym silniku (choć nie mam pewności)

Kontrolka świec się normalnie zapala.
Gdy auta nie tankuje to auto łapie na dotyk za każdym razem...

Pozdro i sorry że tak męczę tym ale trochę wstyd jak autko ci nie chce zapalić...:(
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

damikr, ja bym obstawiał, że coś może być nie tak z pompą paliwa. Odpowietrzasz bak przy tankowaniu :P ? Poobserwuj czy w przewodach paliwa widać pęcherzyki powietrza.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: szymekgd »

damikr, sprawdz uklad podawania paliwa, moze na przewodach powietrze lapie, ew. zaworek zwrotny na zasilaniu filtra wstaw.

Sony, piszac o "pompie paliwa" sugerujesz pompe wstepna w baku, a takiej nie ma w naszych silnikach, wiem czepiam sie ;)
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: Sony »

szymekgd pisze:Sony, piszac o "pompie paliwa" sugerujesz pompe wstepna w baku, a takiej nie ma w naszych silnikach, wiem czepiam sie ;)
A skąd Ty wiesz co ja sugeruję ? :> Mamy za to pompę wtryskową i miałem na myśli ją razem z wężykami doprowadzającymi do niej paliwo. Stąd też zapytanie o powietrze w wężykach.
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Post autor: szymekgd »

Nie wiem, piszesz pompa paliwa, dla mnie jest to pompa wtryskowa, w dieslach cr masz (wstepna) pompe paliwa...
ODPOWIEDZ