damikr, sporo czasu mu zeszlo, nie rozumiem co rozumiesz przez "zanim zaczął normalnie chodzić, podczas kręcenia obroty były ok. 100-200"? Jezeli nie mogl zlapac obrotow to sprawdz zasilanie paliwem, to samo mialem gdy wysuszylem bak, po zalaniu (
) krecilem dlugo, do tego wciskalem gaz, a obroty skakaly w dolnym zakresie...
Widze, ze sezon problemow z odpalaniem czas zaczac, moze komus sie przyda male kompedium wiedzy na ten temat
- akumulator, objawem jest slabe krecenie rozrusznika, wrecz przerywanie jego pracy, silne przygasanie oswietlenia wnetrza, w 1L moze resetowac sie zegar, do spawdzenia najlepiej podmienic lub wspomoc go napieciem z innego auta, jezeli robimy krotkie odcinki to staramy sie czasem go ladowac, swiece ciagna sporo pradu...,
- przekaznik 109, sprawdzic nie zawadzi, kontrolka swiec nawet nie blysnie jak jest uszkodzony,
- przestawiony statyczny kat wtrysku, sprawdzamy vagiem w 000BS, ma byc 51st. lub lekko przyspieszony do 60st.,
- uszkodzony czujnik temp., wskazowka moze byc krotki czas swiecenia kontrolki swiec, sprawdzamy vagiem lub przed rozruchem odpinamy czujnik, ecu podstawia wartosc z czujnika paliwa,,
- problem z ukl. podgrzewania silnika, dziala od temp. 9st.C, kontrolka swiec nic nam nie mowi o jego prawidlowym dzialaniu !!! Na poczatek sprawdzamy bezpieczniki i ich styki w komorze silnika i przekaznik - powinien cyknac 2 razy: 1. przy przekreceniu zaplonu i zapaleniu kontrolki swiec 2. po dogrzaniu silnika przez swiece. Mozna to zrobic kompleksowo: zdejmujemy wtyczke z czujnika temp., miernik napiecia podlaczamy do koncowki swiec i przekrecamy stacyjke, powinna zapalic sie kontrolka swiec i pokazac napiecie ok.12V na mierniku, szybko i bezbolesnie
- swiece sprawdzamy dotykajac ich koncowek napieciem plus 12V (w starszych TDI), jezeli iskrza nie jest zle, jezeli nie to wymieniamy (zawsze komplet), w nowszych TDI swiece sa zasilane niższym napieciem (5V) wiec do sprawdzenia uzywamy miernika i sprawdzamy na wylaczonym silniku rezystancje miedzy trzpieniem swiecy, a np. blokiem silnika, powinna być mala, brak przejscia świadczy o uszkodzeniu swiecy,
- rozrusznik, nie wiem jak sprawdzic, ale powinno byc slychac, ze jest zle,
- pompa wtryskowa/nastawnik, ciezki temat, raczej nie zwiazany z zimowa aura, problem mozemy sprobowac namierzyc w vagu, z dlubania zostaje nam tylko przeczyszczenie styku zaworu n109 i/lub jego wyczyszczenie,
- czujnik temp. paliwa, sprawdzamy na zimnym silniku w polu 1 bloku 007, ma byc zblizona do temp. otoczenia, na podst. temp. paliwa ecu mierzy jego gestosc i ustala dawke,
- ukl. zasilania paliwem, powod to kiepskie paliwo lub parafina/lod (w 1M jest chyba podgrzewacz?) w filtrze, dolewamy chemii lub benzynki do baku,
- olej, w zimie jak wiadomo olej gestnieje i tworzy duzy opor przy kreceniu walu, niestety oprocz kupowania dobrych jakosciowo olejow nie mamy na to wplywu,
Jezeli sobie cos przypomne to bedzie aktualizacja