Hej,
Mam poważny problem z napinaczem paska wielorowkowego - tłumikiem drgań. Pierwszy raz wymieniłem go w X.2010 - wyrobił sie sam tłumik - ale wymieniłem tez napinacz (ale nie Ruoville tylko inny zamiennik). Drugi raz cały napinacz strzelił gdzieś pod koniec II.2011. - wymieniłem calosc na Ruville...napinacz tym razem po 2 tyg. urwał sie na spawie pomiedzy tłumikiem a całoscia...mechanik stwierdził że fabrycznie uszkodzona czesc i wymienił na nowy..ten po tygodniu snów strzelił... Dodam że nie działa mi klima (mniejszy wentylator sie zatarł + intercooler schrzaniony)... Doradzcie gdzie przyczyna?? nie kupie kolejnego napinacza za 270 zł i np. nowego sprzęgiełka alternatora ...gdy jest mozliwosc ze znów strzeli....co jeszcze nalezy wymienic - sprawdzic???? Czekam na info...
THX
Witam
Panowie napinacz u mnie cały lecz dziwny hałas dobiega z okolic właśnie z rolki (tak myślę)
po kilku chwilach ten odgłos ustaje ale po widocznym ruchu napinacza.
Gdy włączam klimę hałasi powraca.
Czy to koniec napinacza?
Napinacz z sprzęgiełkiem i paskiem wymieniony był 10 tys km temu.
[ Dodano: 2011-04-28, 15:21 ] sprzęgło alternatora wymienione i wszystko git
dziubek6 pisze:można sprawdzić sprzęgło alternatora bez zdejmowania paska i odkręcania napinacza?
Tak sprawdzał mi mechanik ale jak to zrobił to nie wiem.
dziubek6 pisze:szymekgd, ten napinacz tylko wkładamy na miejsce starego czy trzeba jakąś śrubą jeszcze naciągać?
Chodzi Ci o cały napinacz PK? Trzyma się on na 3 śrubach i trzeba pasek ściągnąć. Później jest chwilę zabawy jak gdzieś zeskoczy. Całego napinacza nie ma sensu kupować i wymieniać. Lepiej kupić amortyzatorek za 100zł na allegro i rolkę za 40 zł i mamy wszystko jak nówkę.
dzięki za info, napinacz wymieniony ale były problemy, a niektóre są nadal. Nowy napinacz siedzi na dwóch śrubach, przy odkręcaniu starego ze śrubą wyszedł gwint i jest lipa. Musze oddać i tak do mechanika żeby przegwintował.