szymekgd pisze:Pendzik, dla mnie mocowanie to element do ktorego cos sie mocuje...
Tak czy inaczej wymienione gumy i łożyska amortyzatorów
[ Dodano: 2011-09-11, 11:56 ] Ponawiam temat. Czy to możliwe żeby przedni amortyzator miał luz sam w sobie?, ponieważ dzisiaj jak poruszyłem kołem to słychać jest pukanie i wyczuwalny jest niewielki luz najbardziej jak trzyma się za sprężynę
Odzywają mi się znowu gumy na stabilizatorze. Mam oryginały i wytrzymały tylko pół roku
Zastanawiam się czy nie zakupiłem złego rozmiaru. Tym razem chce zmierzyć sobie stabilizator bo ostatnio wziąłem o rozmiarze 21mm - tak mi w ASO doradził, że są do stabilizatora 23mm. I teraz pytanie czy stabilizator ma taka samą średnice w całym wymiarze, czy w miejscu gum ma inny wymiar? Mogę zmierzyć w dowolnym miejscu, oczywiście jak najbliżej gum?
spec pisze:Odzywają mi się znowu gumy na stabilizatorze. Mam oryginały i wytrzymały tylko pół roku Zastanawiam się czy nie zakupiłem złego rozmiaru. Tym razem chce zmierzyć sobie stabilizator bo ostatnio wziąłem o rozmiarze 21mm - tak mi w ASO doradził, że są do stabilizatora 23mm. I teraz pytanie czy stabilizator ma taka samą średnice w całym wymiarze, czy w miejscu gum ma inny wymiar? Mogę zmierzyć w dowolnym miejscu, oczywiście jak najbliżej gum?
Kolego na całej długości średnica jest taka sama. Ja np mam 21mm i takiej samej średnicy gumy kupiłem firmy Febi. Gumy mają już dwa lata i przejechały 35 tys i nic nie puka, tylko niedawno zaczęły skrzypieć ale mają już takie prawo
No właśnie znalazłem informacje że gumy mają być 2mm mniejsze. Czyli do stabilizatora 23 gumy mają być 21 a do stabilizatora 21 gumy mają być 19. Pisze cały czas o ori.
Zakładać na sucho czy na smar grafitowy?
Ludkowie, co to może być, jak przy obciążonym tyle coś na nierównościach z lewej strony głośno zgrzyta? Kończy mi się amortyzator, gumy, łamie się belka czy kielich wpadnie cały do środka? Sprężyna wygląda na całą.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Jak sprawdzić tuleje tylnej belki i jak je wymienić? Trzeba do wyjęcia tulejek jakichś specjalnych narzędzi, prasy, młota itp? Przypuszczam, że wypadało by wymienić obydwie gumy jednocześnie. Poczytałem i wyszło na to, że trzeba odkręcić wsporniki belki od podwozia i korektor siły hamowania. Potem wsporniki od belki. Montaż w odwrotnej kolejności, zachowując odpowiedni kąt między belką, a wspornikiem.
Dzisiaj jak zmieniałem koła na zimowe z przodu, zauważyłem, że zwrotnica razem z amortyzatorem jest luźna - lata sobie góra-dół i lekko na boki. Padła górna poduszka amora, czy wystarczy dokręcić? Nie miałem narzędzi, bo garaż mam 3,5km od domu i awarii się nie spodziewałem.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Koledzy mam stuki na nierównościach, głuche uderzenia i dochodzą z lewego przedniego koła. Doszedłem że stuka z okolić mocowania amortyzatora tzn poduszki górnej amorka. Powiedzcie mi czy ta nakrętka co jest pomiędzy sprężyna a łożyskiem służy do ustalenia czegoś? Bo zastanawiam się czy się coś nie popuściło tam, czy faktycznie guma i łożysko do wymiany jest i jak najlepiej sprawdzić co wymienić.
Była Nexia 1.5 8V 75KM
Było Toledo 1L 2.0 8V 115KM automat !
Jest Toledo 1M 1.9 TDi 110KM