[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Wszystko o elektryce w aucie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Myrcek »

Potwierdzam to co napisał misiek, byłem na diagnozie klimy, diagnosta szybko stwierdził że wentylatory do wymiany bo chodzą tylko na 2gim biegu stale sie włączając i wyłączając przez co cały układ źle chłodzi i sprężarka się automatycznie wyłącza bo jest za duże ciś czynnika chłodzącego... niestety sterowniki 1 i 2 biegu są zintegrowane z wentylatorami wiec obydwa trzeba wymienić...przynajmniej ja tak mam, dam znać czy wymiana pomogła....
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
J
Jersey
Forumowicz
Posty: 9
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:42

Wentylatory chlodnic - brak zasilania

Post autor: Jersey »

Witam, mam podobny problem wiec chcialbym sie podczepic pod temat.
Ostatnio będąc w korku zauważyłem że nie włączają sie wentylatory. Załączają się tylko wtedy gdy jest włączona klima ale tylko na kilka sekund i na pełnej prędkości - II biegu.
PIerszy bieg jeszcze nigdy sie nie załączyl odkąd mam ten samochod (jakis rok ) Sprawdzałem wtyczkę do termoprzełącznika (3 piny) brak zasilana, ani 1 ani drugi bieg. Bezpieczniki są ok. Czy winę może mieć przekażnik(sterownik) ten pod akumulatorem czy może to być coś jeszcze? z gory dzieki za info.
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Myrcek »

wentylatorki wymienione i klimka chłodzi aż miło! co do zamienników, czytałem opinie że strasznie trzęsie w kabinie bo trafiają sie mocno scentrowane, u mnie czuć po włączeniu klimy ze chodzą ale jak ktos nie wie to nawet nie odczuwa ich pracy...
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: damian1231795 »

Myrcek Kupowałeś dwa czy tylko jeden?Ile dałeś za te zamienniki?Ja też chyba będę musiał kupić ten duży.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Myrcek »

Kupiłem dwa, mniejszy za 250 firmy tyc a duży firmy nieznanej za 170 + 30 przesyłka. Możesz też wysłać do naprawy swoje oryginały - koleś na forum leona się tym zajmuje - oczkolek, tu masz link do podobnego forum http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... &start=200. Pozdrawiam
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: damian1231795 »

Dzięki za info, chyba zdecyduje się jednak na zamiennik bo ten mój już chyba się nie nadaje do naprawy.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Lokalizacja: Turek

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: Szczepan »

Wczoraj dało rade załączyć klimatyzacje po raz pierwszy bo temperatura była ponad +5 stopni i z ciekawości byłem zerknąć pod maskę jak jest z tymi wentylatorami okazuje się że tylko jeden włącza się a drugi ani drgnie czy tak ma być czy powinny oba się włączać jak piszecie wyżej? Niektórzy piszą ze drugi powinien się włączyć gdy płyn chłodniczy trzeba schłodzić. Jak na chłopski rozum to też mi się tak wydaje.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: damian1231795 »

Nie wiem jak się powinny włączać ale mi się uruchamia ten mały po włączeniu klimy a tego dużego to nawet rękom nie mogę przekręcić. Ponoć powinny się włączać oby dwa na pierwszy bieg jak włączasz klimę a żeby schłodzić wodę to powinien się włączyć drugi bieg. Ja tak to rozumie a jak jest w rzeczywistości to ciort wie bo ja mam ten duży zepsuty. Dodam że ten mały daje sobie rade z klimą i wodą :-)
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: szymekgd »

Ostatnio zmieniony 22 lut 2012, 19:36 przez szymekgd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
damian1231795
Forumowicz
Posty: 459
Rejestracja: 17 maja 2011, 22:46
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.8 20V
Lokalizacja: Kielce

[1M] Wentylatory na chłodnicy - problem

Post autor: damian1231795 »

szymekgd Ciekawe rzeczy tam są, dzięki. Czyli jak się włączy klimę to oba powinny chodzić. A bez klimy włącza się duży przy 92st. na 1 bieg a przy 99st na 2 bieg.
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???

Nic na siłę , lewy pas , gaz i płynę ......:)
ODPOWIEDZ