Jak nie muszę to dobrze Uszczelkę pod kolektor ssący już zakupiłem
(byłem w szoku bo w sklepie policzyli mi za nią całe 7 zł ) to w przyszłym tygodniu go wyczyszczę i zaślepię to badziewie
[ Dodano: 2011-07-26, 15:33 ] No i dzisiaj przeprowadziłem całą operacje - trochę dłubania przy tym jest no ale co zrobić. Po zaślepieniu EGR Tolek chodzi jak trzeba żadnego dymienia itp. Podczas gaszenia auta nie zauważyłem żadnego syczenia turbiny czy czegoś podobnego jak koledzy poprzednio pisali
Masz zawor egr caly czas w pozycji zamknietej, sprawdz czy masz blaszke pomiedzy grzybkiem, a rurka odchodzaca w dol, jezeli tak to jest dodatkowo "uszczelniony" dolot spalin. Silnik chodzi caly czas na swiezym powietrzu, w turbine nie leje sie olej, wiec mozesz tak jezdzic
Tak myślałem ze to bedzie zaślepienie EGR musze włożyc to tam spowrotem bo zauwazylem ze auto gorzej się zwija...
Mam takie pyt dotatkowe... Czy takie zaślepienie moze wywołać np Tryb awaryjny ? ze turbina nie bedzie działac a po wylaczeniu i wlaczeniu auta juz bedzie ok
No i jeszcze jedno pytanko... mam taki problem ze wystepuje u mnie dziwny dzwięk z silnika (obstawiam ze to moze byc jakaś rolka) tylko ze ten dzwięk wystepuje tylko podczas jazdy tak od 2tys obrotów jak dam gazu ma maxa ... przypomina on takie jęczenie yyy może mi ktoś doradzić co mam sprawdzić
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2011, 21:42 przez K@mil, łącznie zmieniany 2 razy.
K@mil pisze:Mam takie pyt dotatkowe... Czy takie zaślepienie moze wywołać np Tryb awaryjny ? ze turbina nie bedzie działac a po wylaczeniu i wlaczeniu auta juz bedzie ok
Nie powinno wywoływać takich skutków. Zaślepiłem swój EGR i do tej pory nic się nie dzieje auto jeździ jak fabryczne
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
Nie wywoła trybu awaryjnego, ale zaślepienie EGR zwiększy trochę prędkość wirnika. Ma to jednak znikomy wpływ na żywotność turbo.
Odnośnie tego co pisałeś w PW to możesz zdjąć węża i zobaczysz czy będzie zamknięta. Mimo wszystko poza wężykiem proponuje tradycyjnie zaślepienie tej rury od wydechu jak na poprzednich stronach zresztą opisano.
To, że przy 2tys załącza się wycie to imho wskazuje, że wirnik już wyje w męczarniach. Ewentualnie jakaś nieszczelność. Musiałbym to usłyszeć osobiście. Zrób logi... zobaczymy jak świstak pompuje.
GangstaMarc pisze:[...]Nie wywoła trybu awaryjnego, ale zaślepienie EGR zwiększy trochę prędkość wirnika. Ma to jednak znikomy wpływ na żywotność turbo.[...]
Dlaczego? Skoro czesc spalin, zamiast zasilic silnik przez egr, napedzi turbine to zeby utrzymac zadana w mapie wartosc doladowania i obroty ecu obetnie dawke paliwa obnizajac ilosc spalin, a co za tym idzie predkosc wirnika turbiny.
K@mil , skad dobiega ten dzwiek? Przpadkiem dwumas nie siada?
vwir pisze:Ale mnie zaskoczyłeś. Moja ibiza 1Y była z 1994 roku i na 100% nie miała EGR-a. Aż z ciekawości poczytałem i faktycznie istniały takie wersje 1Y o której piszesz. Miały nawet jakąś szczątkową elektronikę silnika (u mnie była czysta mechanika). Ta wersja którą masz wychodziła na rynek szwajcarski. Informacje mam z tego tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1196793-0.html
Trochę odkopię
Co do tej szczątkowej elektroniki: w tym temacie do którego dałeś link wszyscy piszą, że mają pompę Lucasa z elektroniką, a ja mam Boscha z elektroniką... Cieszy mnie to bo Bosch jest trwalszy, ale zastanawiam się czemu ja mam Boscha, a inni Lucasa.