[1M] Światła do jazdy dziennej

Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne naszych Tolków.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: tomektak »

remiq pisze:Te całe sterowniki PWM (Pulse Width Modulation) sterują impulsowo, więc nie powinno się nic dziać z żarówkami, bo dostają nominalne napięcie. Po prostu sobie miga z częstotliwością kilkudziesięciu Hz, a bezwładność cieplna żarnika powoduje, że tego migania nie widać.


hehehehehe, a niby czym będzie takie "miganie" dla żarówki jak nie efektem obniżonego napięcia średniego?
Efekt samoregeneracji włókna w żarówce halogenowej występuje przy odpowiedniej temperaturze bańki, a tu takiej nie będzie.
Było
Obrazek
Jest
Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: remiq »

tomektak, masz rację, przeoczyłem proces samoregeneracji halogenu. Ale skoro w Audi A8 to działa, to tutaj też i najwyżej kupi się tanie żarówki, a zainwestuje w dobre światła mijania.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
tomektak
Forumowicz
Posty: 221
Rejestracja: 23 mar 2010, 11:06

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: tomektak »

...zgadza się - żarówki można tanie zmieniać nawet co pół roku...
Zastanawia mnie jedynie fakt jak wygląda w rzeczywistości żywotność tak zasilanych halogenów - przy mniejszej temp. żarnika ( a mówimy tu o wypełnieniu 30% co da zmniejszenie temperatury żarnika do jakichś 50-60% wartości nominalnej) żarówki te pracują przecież jak zwykłe tzn. wolfram nie odparowuje na tyle z włókna, a więc w praktyce ich żywotność nie powinna zmniejszać się drastycznie (jeśli się mylę to mnie poprawcie).
Było
Obrazek
Jest
Obrazek
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: remiq »

tomektak pisze:Zastanawia mnie jedynie fakt jak wygląda w rzeczywistości żywotność tak zasilanych halogenów

hmmm... znam jeden skuteczny sposób, żeby to sprawdzić :) Doświadczalny :D
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
a
agamiarz

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: agamiarz »

Tak wygląda to u mnie. Kupiłem ledy te które zamieściłem na poprzednich stronach tematu. Dla mnie wyglądają bardzo dobrze. Są rozmieszczone po całej długości wlotów/zaślepek od zderzaka. Idą pod kątem równo z tymi wlotami i pod kątem świecą na wprost. Dają bardzo ładne światło,zdjęcia chyba tego nie oddają. W nocy jak je włączyłem oświetlają częściowo same drogę. To chyba dzięki temu ze mają 10 W mocy. Świecą jak te płaskie ledy w a6 i porshe cayenne. Ostatnio taki koleszka zapytał się mnie ile dałem za to w salonie seata bo myślał,ze to oryginalne seata i pewnie cholernie drogie. Są naprawdę dobrze sprasowane do zderzaka. Nie odstają itd.Oczywiście to kwestia gustu natomiast ja jestem bardzo zadowolony. Ciekawy jestem Waszych opinii

Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: koti »

agamiarz, nie są czasem za blisko krawędzi auta?
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
a
agamiarz

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: agamiarz »

"Powinny być zamontowane nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi."

Spełnia te wymagania. Określine jest jedynie maksimum od bocznego obrysu pojazdu. Tak samo zamontowane są światła do jazdy dziennej np w nowych mietkach czy mondeo
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: szymekgd »

agamiarz pisze:"Powinny być zamontowane nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu, natomiast wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Wysokość montażu powinna mieścić się w przedziale 250 – 1500 mm nad powierzchnią drogi."

Spełnia te wymagania. Określine jest jedynie maksimum od bocznego obrysu pojazdu. Tak samo zamontowane są światła do jazdy dziennej np w nowych mietkach czy mondeo


Moim zdaniem te normy odnosza sie do swiatel "dokladanych".
Awatar użytkownika
koti
Zasłużony
Posty: 1394
Rejestracja: 04 sie 2008, 16:50
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Lokalizacja: Grójec

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: koti »

agamiarz pisze:Określine jest jedynie maksimum od bocznego obrysu pojazdu.

Faktycznie, mój błąd.
Seat Toledo II, 1.9 TDI 110 KM ASV, 2000r.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Światła do jazdy dziennej

Post autor: Sony »

agamiarz, ładnie to wkomponowałeś :) ...i już akumulator oraz Twoja kieszeń odetchną ;) Gratki!
ODPOWIEDZ