Witam. Ostatnio podczas wymiany oleju dowiedziałem się że w samochodach 16, 20 zaworowych cechą naturalną jest spalanie oleju silnikowego. Niestety nie zdążyłem sprawdzić przed wymianą ile ubyło bo gościu opowiedział mi to już po wymianie. Pytał czy chcę coś na zapas. Czy macie jakieś doświadczenia odnoście tego tematu, średnio ile oleju tolek połyka ? Czy może jest to jakaś usterka ?
W benzynie nie wiem, ale w diesel-u jeśli między wymianami dolejesz do 0,5 l to nie ma żadnej tragedii. Wydaje mi się (tylko i wyłącznie wydaje), że benzyna nie powinna zbyt wiele palić oleju. Choć mam znajomego, który ma smarta (silnik mercedesa, benzynowy) i mówi, że co 1000km dolewa ok 0,2 l oleju i mówi, że one tak mają...
Ja zrobiłem wczoraj tolkiem 200km po trasie i przed wyjazdem miałem pod maks oleju po powrocie już mam około połowy miarki:( trochę jestem przerażony bo auto ma "150tyś" przebiegu i mam je dopiero 1miesiąc a w palach jest montaż gazu. Mogło mieć na to wpływ wysoka temperatura silnika bo mi skoczyła trochę w mieście (tak w ogóle to pierwsza cienka kreska to 90C a następna to 100C?)
Co myślicie o tym??
Co do ubytku oleju to zdecydowanie za dużo go "wyparowało" i temperatura też ciut za wysoka. Może termostat się nie otwiera do końca lub masz przypchaną chłodnicę ewentualnie może coś nie tak z czujnikiem temp płynu chłodzącego. Takie są moje spostrzeżenia, niech ktoś inny się wypowie.
A sprawdzałeś drugi raz ten olej na ciepłym silniku czy odczekałeś kilka godzin, jeżeli na ciepłym to poczekaj do rana i bedzie dobrze przy tak małym przebiegu od wymiany dymiłby strasznie na niebiesko.A jeżeli chodzi o spalanie oleju w TDI to VW dopuszcza nawet 1,5 l na 1000 km w bardziej wysilonych silnikach
na zimno z rana było sprawdzane. Faktem jest też że z porzodu mam koła 13 calowe z tyłu 14, ale wcześniej takiej różnicy w pomiarze nie było. Auto żyleta zasp%$@la aż miło 130km/h to od razu, czasem ma spadek mocy przy przyśpieszeniu ale poza tym to strzała
Felgi nie mają specjalnie znaczenia. Oleju bierze jak dziki. Przy takim zużyciu, to byś zdrową zasłonę dymną postawił. Między Min i max poziomem powinien być 1l różnicy. Sprawdź, czy Ci go czasem jakoś do płynu chłodzącego nie przebija. To może być wtedy uszczelka pod głowicą, albo jakieś pęknięciu bloku/głowicy (rzadkość).
michal.k pisze:tak w ogóle to pierwsza cienka kreska to 90C a następna to 100C?
Tak by to jakoś było.
migacz1981 pisze:A jeżeli chodzi o spalanie oleju w TDI to VW dopuszcza nawet 1,5 l na 1000 km
To mój jest w takim razie wzorem dobrej kondycji silnika. Niecała szklanka oleju na 1000km Prawda, że silnik niezbyt wysilony
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
W takim razie poproś kogoś,żeby gazował a sam przyłóż rękę do wylotu z tłumika z takim małym przebiegu między pomiarami musi być coś widać na ręce jeżeli będzie ok. to albo masz wyciek i to duży albo fachowiec przelał olej przy wymianie i teraz jego nadmiar jest w dolocie.W razie wycieku możesz nie widzieć nic pod autem,bo może masz osłone pod silnikiem.I jeszcze jedno-sprzęgło ci się nie ślizga?
Ostatnio zmieniony 28 sie 2011, 21:44 przez migacz1981, łącznie zmieniany 1 raz.