Po 1 chciałem zachwalić Motul-a 8100 x-cess 5w40, po przejściu z pół syntetyka zrobiłem na motulu 8300 km. Silnik pracuje super, nic nie ubyło na bagnecie, rewelacja. Po 2 mam pytanie. Wybieram się do Niemiec do pracy na 2 miesiące i nie wiem czy zmieniać olej przed wyjazdem. Jest na nim zrobione ponad 8kkm. Mogę zmienić przed wyjazdem lub po powrocie , z tym, że po powrocie szacowany przebieg na motulu będzie 13 - 15 000 km. Co radzicie? Wymienić przed wcześnie czy zrobić na nim te max 15 000?? Dodam, że to nietypowe pytanie powstało ze względu na fakt, iż planowałem wymieniać ole co 10 000 km.
rysiekkk1, ja bym kupił olej i filtr w Polsce i wymienił w Niemczech gdy zadzwoni budzik. Olej można wymienić samemu, a podejrzewam, że jakiś Pan Hans, a może nawet polski Miecio nie zedrze za bardzo za samą wymianę
rysiekkk1, ja również przeszedłem na ten sam olej Motula z półsyntetyka i rewelka jak dla mnie Ja postanowiłem wymieniać sobie olej co 10-12 tys. km, ale na pełnym syntetyku możesz zrobić te 15 tys. km i nic się nie stanie.
15 kkm zrobione po niemieckich "awtobandach" jest zdrowsze dla silnika niz 10 kkm zrobione po miescie ... tak wiec jezeli podejrzewasz ze po powrocie na tym motulu bedziesz miał nalatane ok 15 kkm to odpusc sobie wozenie filtrów i oliwy do raichu .. tylko wymienisz po powrocie w PL
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center][/center]
Witam.
Jak mi ktoś podpowie gdzie w Toledo 1.6 16V 105KM BCB znajduje się filtr powietrza (chodzi o filtr powietrza dolotowego do silnika a nie przeciwpyłkowy) to będę wdzięczny, a i piwa nie pożałuje Dziś szukałem i albo jestem ślepy albo gdzieś go Hiszpan/Niemiec przemyślnie ukrył Pozdrawiam.