Omijaj z daleka silniki z pompo-wtryskami, poszukaj tak jak Koledy radza TDI z silnikiem ASV lub AHF (obydwa 110KM), miej tylko na uwadze, ze przy kupnie w tych silnikach musisz dokladnie sprawdzic turbine (geometria, sterowanie), toledo 1M to spore auto i 90KM to jak dla mnie to za malo koni do jego udzwigniecia, zreszta spalanie w 110KM bedzie na tym samym poziomie lub ciut nizsze.
no dokladnie szymekgd, ma racje 110km bedzie palic dokladnie tyle samo co 90km a nawet moze nawet mniej. Nie oznacza to ze 90km nie jedzie ale jedzie troche slabiej
co do tego zeby omijac pompowtryski sie nie zgodze, chyba ze mowimy o 2.0 TDI ale w tym modelu tego silnika nie bylo. Jak sie tankuje dobre paliwo a nie bloto to tak samo pompa sie moze rozpasc ze starosci no ale oczywiscie nigdy nie ma pewnosci co lal do baku poprzedni wlasciciel
ALH (90KM) i AHF lub ASV (110KM) to bliżniaczy silnik różni się wtryskami i mapami. Tak to to samo. Więc wybierz co będzie lepiej zadbane.
P.S. W toledach AGR nie był już na zmiennej geometrii i DM?
AGR nie ma zmiennej geometrii dlatego w porownaniu o nowszych 90KM jednostek wypada on duzo slabiej i kultura pracy AGRa jest duzo gorsza.
ale z drugiej strony brak zmiennej geometrii to brak problemow z przeladowaniem.
a tak BTW to w toledo II juz chyba AGRów nie bylo ale pewnosc nie mam
Rozumiem czyli polecacie Toledo II o mocy 110KM ASV lub AHF
...ale jaka jest różnica między ASV i AHF? Nie chcę pompowtryskiwaczy itp. tylko najprostszy i najmniej awaryjny silnik 110 konny
Different turbo between the two engines. At least, different part numbers on Etka. Other than that, most parts (all the ones I looked at) are common to both engines, inc. engine block, cylinder head etc.
Ja pisałem o moich odczuciach przy jeździe Octavią kombi, która jest większa i cięższa od Tolka 1M.
DzieX pisze: ani ASV ani AHF nie były na pompkach
ASV i AHF były na zwykłej rotacyjnej pompie rozdzielaczowej sterowanej elektronicznie.
jakub_bb pisze:w toledo II juz chyba AGRów nie bylo
AGR były w Toledo do roku 2001 chyba. Potem montowali ALH. Różniły się pewnie tak jak AHF i ASV programem (nowsza norma emisji spalin) i jakimiś małymi duperelami.
Więc jeśli priorytetem jest komfort (i ew. podkręcenie), to wybrałbym AHF/ASV, jeśli prosta budowa i bezawaryjność, to AGR/ALH.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
ASV jest wprowadzony jako następca AHF, więc jeśli szukasz roku 2003- to nie znajdziesz tam AHF więc pozostaje wybór ASV. Jest on na pompie rotacyjnej.
Dokładnie tak jak pisze rysiekkk1. Chyba modele 2001 wychodziły już z ASV. Różnica między tymi silnikami są nieistotne.
Jako posiadacz zarówno AHF'a jak i ARL'a polecam oczywiście silnik na pompowtryskach ARL lub ASZ. Różnicy w serwisie ani w utrzymaniu praktycznie nie ma. O ile nie jeździsz na opale czy innych dziwnych paliwach zdecydowanie najlepszym wyborem jest ARL.