[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Tematy ogólno-techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mlody158
Forumowicz
Posty: 147
Rejestracja: 22 lis 2008, 17:59

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: mlody158 »

MI jak stoi gdzieś auto krzywo to wpada czasem na wolnych obrotach w takie minimalne drgawki albo jak się toczy i jest na luzie to to samo wydaje mi się że to dwumasa, wcześniej czasem piszczał przy szybszym wysprzęglaniu a teraz drgawki.
Awatar użytkownika
Radar
Forumowicz
Posty: 226
Rejestracja: 13 wrz 2010, 21:27
Auto: Toledo
Model: 1L
Lokalizacja: Międzyzdroje

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Radar »

a u mnie żarzy się kontrolka od kierunkowskazów.przy włączeniu kierunki świeci się normalni a tak lekko się świeci tak jakby padało na nią światło z innej kontrolki.ale nic się nie dzieje z kierunkami więc nie ruszam tego bo są inne awarie ważniejsze
Był Tolek 1L AFN jest Tolek 1M AHF
k
kamilek101989
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2011, 11:19

Toledo II 1.6 SR dziwne przypadłości

Post autor: kamilek101989 »

Witam!
Jestem nowy na forum i proszę o zrozumienie. Szukałem opcji z podobnymi przypadkami ale nie mogłem znaleźć wiec postanowiłem się zarejestrować i założyć własny post.
Problem polega na tym, że jak jechałem swoim toledo z 99 roku zaczęła się zapalać kontrolka ciśnienia oleju zatrzymałem się zgasiłem auto i po ponownym uruchomieniu było wszystko ok. po 10 km znów to samo, temperatura nie wzrastała, stan oleju jak i płynu był w porządku. Kontynuowałem jazdę bo uznałem, że może to być przyczyna czujnika. Po ok 80 km samochód po prostu zgasł. Dodam jeszcze że jadąc z migającą czerwoną kontrolką auto nie miało prawie mocy przy 120km/h na 4 (przy wyprzedzaniu) miałem pedał w podłodze. Mechanik stwierdził po dziwnym strzelaniu tuż pod pokrywą silnika i kręceniu tak jakby nie było kompresji, że to wina rozrządu. Auto trafiło na warsztat w Lublinie. Na drugi dzień mechanik zadzwonił i powiedział, że rozrząd był przesunięty o 90stopni. jakim cudem? Auto po ustawieniu rozrządu zaczęło dziwnie się zachowywać nie miało mocy i lekko falowały obroty na biegu jałowym. Wracając od mechanika kontrolka ciśnienia zapalała się już tylko sporadycznie co jakieś 30km. Co jest ciekawe gdy podjechałem pod swój blok samochód dziwnie klepał tj. by na za zaworach czy czymś takim. Mój zaufany mechanik stwierdził, że to rozrząd jest źle ustawiony. Po przeglądzie okazało się że wszystko jest ok tylko nie dało się wykasować błędu czujnika halla po wymianie czujnika i kompletnego rozrządu (na wszelki wypadek) samochód został sprawdzony nie zapalała się póki co kontrolka od oleju auto miało już lepszego kopa ale dalej nie było to co powinno być. Po diagnozie okazało się, że do komputera nie dociera sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu, czujnik okazał się być dobry, elektryk stwierdził, że to wina komputera bo był motyw taki że jak mechanik jeździł samochodem to zgasł mu on zupełnie i nie dało się go uruchomić, po ok pół godziny wróciło wszystko do normy, w momencie niemożności uruchomienia auta nie było zasilania na wtryskach. Elektryk potwierdził, że to może być komp dodam jeszcze, że po przekręceniu kluczyka w zamku drzwi słychać jest czasami tak jakby pompa paliwa się załączała.
to cała historia, czy ktoś miał już kiedyś coś podobnego?
Jak uporał się z tym?
Czym było spowodowane klepanie skoro po czasie ustało?
Dlaczego auto kręciło tj by nie było sprężania?
Czy to faktycznie może być wina kompa?
Jestem już zmęczony i poważnie załamany moim Toledo niedawno go kupiłem i zamiast cieszyć się jazdą to stoi on w warsztacie:( Proszę o pomoc i z góry dziękuje za poświecenie chwili na przeczytanie posta i ewentualną odpowiedź.
Serdecznie pozdrawiam!
s
servicemen
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 25 cze 2008, 18:11

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: servicemen »

Kolego na początek musisz sprawdzić czy smok który zasysa olej z miski nie jest przypchany czy filtr oleju jest dobrej firmy, wymieniony na prawidłowy i kiedy a także czy olej jest prawidłowo dobrany do twojego silnika i kiedy wymieniony te elementy mogą powodować problemy ze smarowaniem silnika a w konsekwencji klepanie zaworami i migającą kontrolkę. "Po diagnozie okazało się, że do komputera nie dociera sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Po sprawdzeniu, czujnik okazał się być dobry, elektryk stwierdził, że to wina komputera" tego nie rozumiem skoro do komputera nie dociera sygnał z czujnika to dlaczego ma on być uszkodzony? prędzej masz uszkodzone przewody łączące czujnik ze sterownikiem.
Awatar użytkownika
mucek85
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 31 sty 2010, 20:25

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: mucek85 »

U mnie od jakiegoś czasu jak odpalę silnik to słychać ciche piszczenie dochodzi ono z lewej strony silnika (patrząc na wprost) :-? niewiem co to moze byc mam tylko nadzieje ze nic powaznego
mucek
k
kamilek101989
Forumowicz
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2011, 11:19

odp do servicemen

Post autor: kamilek101989 »

dzięki Kolego za podpowiedzi pewnie bym to sprawdził ale wyszło na jaw, że wałek rozrządu jest pęknięty i koło zębate co znajduje się na wałku było tak jakby przecinakiem stukane, tak jakby ktoś chciał to na siłę ściągnąć albo ustawić na dodatek jest luz lekki przy tym kole. Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem który przyprowadził auto i zgodził się na wymianę całego silnika na swój koszt bo nie wiadomo co tam jeszcze wyjdzie, a nie chce pchać więcej pieniędzy w to...auto 3 tygodnie stoi i zero jazdy, a co do tego czujnika to był on sprawny, przewody też, wymieniłem kompa i jest już dobrze, stary wyglądał tak jak by jakaś woda się do niego dostała i stąd chyba te wariacje jakich dostawał (jestem ciemny w tych sprawach ale myślę że mechanik nie robi mnie w wała)
m
michal.k
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 29 lip 2011, 21:34

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: michal.k »

Witam,
kupiłem wczoraj toledo I z 94(produkcja)/97(rejestracja) auto bomba.
Ale dziś zauważyłem że przy wyłączonym zapłonie (nie ważne czy klucze są w stacyjce czy nie), po na ciśnięciu hamulca gdy pali się stop włącza się kontrolka oleju, to samo się dzieje gdy działa radio, zapalniczka, bądź światło wewnątrz auta.
Nie wiem co to jest a chciał bym się dowiedzieć.
Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4524
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Lokalizacja: Zabrze

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: Roxon40 »

Przebicie na przewodach, brak jakiejś masy. Posprawdzaj całą instalację
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
s
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: szymekgd »

Moze zle podlaczone radio?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Lokalizacja: Świętochłowice

[ALL] Dziwne i niespotykane usterki / pytania

Post autor: remiq »

U mnie jak mam wyłączony zapłon, otworzę drzwi i nadepnę na hamulec, to mi brzęczy, jakbym miał światła zapalone. Ale tak się dzieje przy tylnych żarówkach LED...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
ODPOWIEDZ