Nic nie pisalem o gestosci, w oleju wazna jest lepkosc, jakby bylo tak jak mowisz to by wszyscy jezdzili na syntetyku bo tak producent zaleca, jezdza?
No i najciekawsze, my w sumie oszczedzamy zmieniajac olej co 12mscy lub co 10-15kkm, powinno sie chyba uzywac olejow sezonowych...
Witam ,czeka mnie wymiana oleju ,silnik obecnie jest zalany olejem mobil 1 10w40 a mam zamiar go zalać jakimś syntetykiem 5w40.Samochód nie kopci, nie cieknie i między wymianami oleju ( co 10 tyś.)nie ma potrzeby dolewek,silnik to 1,9 tdi AHF.Dodam że, to że silnik może się rozciec też mnie zabardzo nie interesuje,uszczelki się wymieni,chodzi mi o opinie,o realne ryzyko zniszczenia silnika olejem syntetycznym,np. zatarcie,wypłukanie nagaru i zatkanie np.rułki co doprowadza olej do turbiny(jest wsadzona już regenerowana od grudnia 2010).Bardzo bym prosił również osoby,które robiły już takie operacje o wypowiedzenie się co dała taka zmiana oleju.Pozdrawiam
Przeszedłem operację zmiany z 10W na 5W. Nic się nie dzieje oprócz tego że dolałem profilaktycznie jakieś 400ml chociaż do wymiany miałem jeszcze z 1000 km tak więc generalnie nic mi się nie stało po przejściu z 10 na 5
Ostatnio zmieniony 26 lip 2011, 21:33 przez Roxon40, łącznie zmieniany 1 raz.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
EcuProject Jest 140 KM i 195 Nm Pb
PITER1981, zmieniałem u siebie olej na mobil1 5w40 (pełny syntetyk), wcześniej był półsyntetyk Lotosa. Żadnej różnicy w pracy silnika nie zauważyłem, może popychacze troche mniej tłukły zimą. Silnik jak nie ciekł, tak nie cieknie.
Podczas wymiany wlałem jeszcze jakiś oczyszczacz silnika.
PITER1981, ja lałem wcześniej 10W40 Mobil One, zmieniłem na Motul 8100 X-cess 5W40 i jest gitarka. Silnik dużo oleju mi nie pożera (dolewki może max do 500ml), wymieniam olej co 10-12 tys. choć można z powodzeniem do 15 tys. jeździć. Przed zmianą z 10W40 na 5W40 warto dać oczyszczacz silnika http://www.liquimoly-sklep.pl/product-p ... 0-3L-.html
Póki co to same plusy zaobserwowałem
+ turbina wyraźnie odżyła, nie wiem co to notlauf (dodatkowo EGR polecam zaślepić i kolektor wyczyścić)
+ silnik ma lepsze smarowanie
Także śmiało zmieniaj i nie wierz w banialuki, że silnik Ci rozszczelni przed czym każdy mechanik tak przestrzega. Jak silnik jest w marnym stanie to prędzej czy później będą problemy...
Ja również przeszedłem z półsyntetyka na pełen Motul 8100 X-cess 5W40 i jestem bardzo zadowolony, nic niepokojącego się nie stało. Auto zimą ładniej odpala.