Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Szymek08 »

A ja mam pytanie z troszkę innej beczki - czy koledzy są mi wstanie powiedzieć na jakie śruby jest przykręcony kolektor dolotowy??? Pytam bo chce zaślepić EGR i przy okazji go wyczyścić wraz z kolektorem dolotowym. Wydaje mi się że są tam śruby na jakiś imbus ale nie znam rozmiaru.. No chyba że jet tam inny klucz potrzebny a nie mam takiego klucza i jak zakupię to jeden a nie cały zestaw.
G
GangstaMarc

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GangstaMarc »

W AHF będą Ci potrzebne
    klucze imbusowe 5mm i 6mm
    nasadki 10mm
    uszczelka pod kolektor ssący


Rozmiarów jestem pewny na 90%... dawno to robiłem
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Szymek08 »

Dziękuję za informacje :-) To muszę jeszcze uszczelkę zamówić bo myślałem że może da radę bez zmiany uszczelki?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Szymek08, jak ja zobaczyłem ten syf co tam miałem to nie zastanawiając się zacząłem rozbierać i czyścić...

...zapominając o tym, że uszczelkę pasowałoby nową dać :| No, ale skręciłem na starej i póki co jest w porządku ;)

Jednak następnym razem jakbym miał robić to dałbym nową, żeby spać spokojniej :)
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Szymek08 »

EGR to już czyściłem ale w Ibizie AGR kolegi i był zasyfiony strasznie :shock: A dziś ściągnąłem ten gumowy przewód co idzie od EGRa do intercoolera żeby zobaczyć jak wygląda i szybka decyzja że jutro czyszczę...
G
GangstaMarc

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: GangstaMarc »

Sony, ta uszczelka kosztuje dosłownie jakieś grosze i jest "od ręki" w byle jakim sklepie motoryzacyjnym więc warto wymienić.

Dobrze by było też dać uszczelki pod tą rurę od EGR, ale ja odpuściłem i stare zostawiłem.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

GangstaMarc, teraz to mi się nie chce wszystkiego rozkręcać od nowa :) Na starej nie zauważyłem wycieków ;) A w momencie jak ja się skapnąłem, że tam jest uszczelka jakaś to wszystko było porozbierane, a ja cały upierdzielony czarną mazią, więc niezbyt mi się chciało składać wsio i do sklepu jechać :D
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Szymek08 »

Dziś miałem zamiar wyczyścić EGR i kolektor ssący i przy okazji zaślepić EGR. Ale niestety wynikła pewna sytuacja i zdążyłem tylko wyczyścić EGR a resztą zajmę się w przyszłym tygodniu (zakupie jeszcze uszczelkę pod kolektor). Muszę się tym zająć bo jak to rozkręciłem to moim oczom ukazał się widok Podobny do widoku jaki ukazał się koledze Sonemu :shock: Masakra normalnie teraz to się zastanawiam czy nie zakupić na alledrogo takiej rury i wywalić EGR na amen....
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7094
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Sony »

Szymek08, wystarczy, że go zaślepisz ;-) Nie cuduj...
S
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Lokalizacja: Piła

Dlaczego chcemy wywalić EGR?

Post autor: Szymek08 »

No to jeszcze jedno pytanie do kolegi Sonego czy jak zaślepię EGR taką blachą + zaślepienie przewodu idącego do EGRa to czy muszę jeszcze go VAG-iem wyłączyć? Jeśli tak to czy mógłbym prosić o jakąś instrukcję jak to zrobić? Z góry dziękuję :-)

Odpowiedź już dostałeś - nie musisz :)
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 15:13 przez Szymek08, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ